Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
VB lämnade aldrig exet.
Det man bör fundera på istället är vilken tid exet förde bort VB från lägenheten.
Åkte de bil tillsammans och var VB då vid liv. Är det troligt att VB frivilligt följa med exet ut på en "rundtur" eller tvingades hon till det, om hon nu inte var död.
Jag tror VB var död runt klockan 21 och även om det tar lite tid så kommer de hitta spår som talar för att hon dödades i hans lägenhet.
Alternativet är att han fick henne levande till sommarstugan eller till någon plats i skogen där han dödade henne, men då pratar vi inte om en impulshandling utan om något helt annat.
Jag har sett exempel på folk som gått in i en riktig tokvärld och helt tappat all verklighetsförankring och en del talar väl för att så även kan ha skett för KJ. Det finns ju en möjlighet att KJ tidigare under dagen betedde sig märklig och skrämmande och det var därför VB skickade sms, dessa kanske var ett rop på hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ull-Strumpa
Det vet man inte, vittnet var inte 100. Detta enligt Kenneth Rautio.
Och att VB var i lght kvällen i fråga, det har man KJs ord på, för vad det nu är värt.
Har inte följt den här tråden förrän nu, på senare tid, men betänk följande:
Vet man absolut säkert att VB över huvud taget befunnit sig i KJ:s lägenhet under e. m./kvällen, 4 maj ? I den personkrets kring VB som främst tilldrar sig polisens intresse återfanns KJ, den huvudmisstänkte i församlingen. Varför fäster man avseende vid eller tilltro till uppgifter från en huvudmisstänkt som kan ha varit en av dem som senast såg VB i livet ? Kanske den sista hon såg innan hon avled ? Kände KJ till vid vilken tid VB begav sig hemifrån ? Skulle han hämta henne vid porten eller kunde han plocka upp henne gående på vägen i hans riktning ? Var KJ i så fall ensam i bilen när detta skedde ? Många frågor som synes ..
Jag betvivlar att VB dödades i KJ:s hem, känner mig övertygad om att detta skett relativt snart sedan hon lämnat sin bostad och på en undanskymd plats som ännu inte lokaliserats. Jag är dessutom inte helt säker på att KJ varit ensam vid dådet.