2013-06-02, 03:56
Medlem
gavlips avatar
En amerikaniserad degenerad trash byfåne som betalar tusenlappar för att hans små barn ska insupa bajskultur och bli lika värdelösa människor som hans själv.
Citera
2013-06-02, 05:28
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Såväl Aftonbladet som Expressen kör med puckon som trodde sig kunna prata sig förbi det faktum att det var 13-årsgräns på KISS-konserten. Komplett med sura barn och allvarliga miner.

http://www.expressen.se/noje/stoppades-fran-att-se-kiss---barnen-for-unga/

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article16887096.ab

– Jag är förbannad och ledsen. Min sons dröm har grusats, säger Joakim, pappa till nioårige Alfred som nekats inträde till konserten.
Citera
2013-06-02, 06:04
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Såväl Aftonbladet som Expressen kör med puckon som trodde sig kunna prata sig förbi det faktum att det var 13-årsgräns på KISS-konserten. Komplett med sura barn och allvarliga miner.

– Jag är förbannad och ledsen. Min sons dröm har grusats, säger Joakim, pappa till nioårige Alfred som nekats inträde till konserten.

Retade mig också lite på det. Man förstår ju om de är griniga men om det står 13-årsgräns på biljetten och man vill gå med en nioåring kan man väl åtminstone ta kontakt med arrangören och ta reda på vad som gäller i, som det heter, målsmans sällskap?

Lite mer sympati har jag för snubben som köpte biljetter av en "privat" försäljare och som inte kommer in trots att biljetterna är äkta eftersom säljaren tydligen har köpt dem med ett stulet kreditkort.

"Örje hoppas på att få tillbaka sina pengar från säljaren. De har bestämt möte utanför Friends arena. Men om han kommer att få se Europapremiären för monstershowen i kväll är osäkert."

Han dök säkert upp, kanske har han snott ett nytt kredikort och tagit ut pengar som han skall ge till Örje...
Citera
2013-06-02, 07:28
Medlem
Tokfaans avatar
Lars Lindh är en god människa då han uppenbarligen har insett det idiotiska i sitt agerande och genom Expressens försorg nu vill vara till varnagel för oss andra.

Alternativet är att han är så urbota korkad att socialen bör göra ett omedelbart omhändertagande av hans barn så att de inte kommer till skada.
Citera
2013-06-02, 08:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
http://www.metro.se/nyheter/alina-fick-fingret-av-tagforaren/EVHmeA!9cXeFk3XGAR6Q/

Söndercurlad narcissist som inte fick följa med ett tåg i tunnelbanan gråter ut i metro.

Det här är ju jättekul! Att den fräna tunnelbaneföraren var kvinna, var ju bara ytterligare en bonus.

Går man till media med den här typen av i-landsproblem borde man bli inlåst. Sen kan man ju undra varför 20-åringens 34-årige farbror till ”pojkvän” steg på vagnen före henne.

Har gubben inget hyfs?
Citera
2013-06-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1

Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Retade mig också lite på det. Man förstår ju om de är griniga men om det står 13-årsgräns på biljetten och man vill gå med en nioåring kan man väl åtminstone ta kontakt med arrangören och ta reda på vad som gäller i, som det heter, målsmans sällskap?

Lite mer sympati har jag för snubben som köpte biljetter av en "privat" försäljare och som inte kommer in trots att biljetterna är äkta eftersom säljaren tydligen har köpt dem med ett stulet kreditkort.

"Örje hoppas på att få tillbaka sina pengar från säljaren. De har bestämt möte utanför Friends arena. Men om han kommer att få se Europapremiären för monstershowen i kväll är osäkert."

Han dök säkert upp, kanske har han snott ett nytt kredikort och tagit ut pengar som han skall ge till Örje...

Problemet med det där är att de är oerhört inkonsekventa. Senast på Bruce var det folk som stoppades utanför, medan en kille på nio fick komma upp på scen och jag hade flertalet underåriga runt mig framme vid scen.

De måste bli mer konsekventa.
Citera
2013-06-02, 09:43
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Problemet med det där är att de är oerhört inkonsekventa. Senast på Bruce var det folk som stoppades utanför, medan en kille på nio fick komma upp på scen och jag hade flertalet underåriga runt mig framme vid scen.

Så är de säkert, men faktum kvarstår att om det står 13 år på biljetten men en del kommer in ändå så får man väl säga att de som drar dit med barn som är yngre än 13 år måste vara medvetna om att det finns en risk att de inte kommer in? De borde skriva om att de vakter som har släppt in glyttarna har gjort fel, inte de som stoppar dem om reglerna är som de ju nu är.
Hela branschen kring konserter och liknanade evenemang tycks å andra sidan vara ungefär lika seriös som värdetransportbranschen så man skall nog inte förvänta sig så mycket av någon som har med den att göra.
Citera
2013-06-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Så är de säkert, men faktum kvarstår att om det står 13 år på biljetten men en del kommer in ändå så får man väl säga att de som drar dit med barn som är yngre än 13 år måste vara medvetna om att det finns en risk att de inte kommer in? De borde skriva om att de vakter som har släppt in glyttarna har gjort fel, inte de som stoppar dem om reglerna är som de ju nu är.
Hela branschen kring konserter och liknanade evenemang tycks å andra sidan vara ungefär lika seriös som värdetransportbranschen så man skall nog inte förvänta sig så mycket av någon som har med den att göra.

Ja, givetvis! Är reglerna 13 år ska man givetvis hålla det också och där har vakterna ett ansvar att man ser till att hålla reglerna också.
Citera
2013-06-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong

Hur vet du att de var underåriga, tog du legg kontroll på dem? De kanske hade åldern inne men såg yngre ut bara.
Står det 13 på en biljett, ja då kan jag nog godkänna om ungen är 12, men inte en 9 åring och det borde man som förälder fatta eller åtminstone ringa och kolla upp om det är ok.
Citera
2013-06-02, 10:26
Medlem
Littlepaw13s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16887264.ab

Trettonåring fastnar på ett skoltak och kommer inte ner.
Vad gör hon? Hon ringer POLISEN! På uppmanning av sin sinnesslöa (bikd finns) mor. Hennes mamma kan självklart inte komma och trösta sin dotter då hennes andra barn på två ligger och sover (för alla vet ju att barn DÖR om man väcker dom).

Bollen fick Emelie fatt i.
Men när det var dags att ta sig ner tog det stopp. Det var för högt.
Hon ringde till mig i panik och berättade att hon inte kom ner. Men eftersom jag var hemma med hennes tvååriga lillebror som låg och sov så kunde jag inte ta mig dit, säger mamma Theres Abouu Chaaya.
Hon ringde runt till släktingar och vänner men ingen hade någon stege.
– Till slut sa jag: "Ring 112 så får de komma och hjälpa dig därifrån".
Emelie berättar att hon blev kopplad till polisen. Sedan förklarade hon gråtande sin situation.
Då svarade polisen enligt Emelie:
Har du någonsin sett en polisbil med en stege?
Citera
2013-06-02, 10:53
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16887264.ab

Trettonåring fastnar på ett skoltak och kommer inte ner.
Vad gör hon? Hon ringer POLISEN! På uppmanning av sin sinnesslöa (bikd finns) mor. Hennes mamma kan självklart inte komma och trösta sin dotter då hennes andra barn på två ligger och sover (för alla vet ju att barn DÖR om man väcker dom).

Bollen fick Emelie fatt i.
Men när det var dags att ta sig ner tog det stopp. Det var för högt.
Hon ringde till mig i panik och berättade att hon inte kom ner. Men eftersom jag var hemma med hennes tvååriga lillebror som låg och sov så kunde jag inte ta mig dit, säger mamma Theres Abouu Chaaya.
Hon ringde runt till släktingar och vänner men ingen hade någon stege.
– Till slut sa jag: "Ring 112 så får de komma och hjälpa dig därifrån".
Emelie berättar att hon blev kopplad till polisen. Sedan förklarade hon gråtande sin situation.
Då svarade polisen enligt Emelie:
Har du någonsin sett en polisbil med en stege?

Kan sympatisera lite med att hon inte vill väcka det sovande barnet, en tvååring som sover är en bra tvååring, men i övrigt är det helt sjukt faktiskt. Ringa polisen? Antingen får hon se till att nån annan går dit, och inte fan behöver man en stege för att ta sig ner från det där taket, om det nu (vilket man kan betvivla) var det lättaste stället att ta sig ner. Kunde hon inte bara ha tagit ett varv runt taget där uppe? Någonstans måste det funnits något bättre ställe attta sig ner på. Annars kundehon ha backat ner och släppt. Då hade fallet inte blivit mer än två och en halv meter.
Varför skriver de om sånt här? De kanske hoppas på ett nytt upplopp...
Citera
2013-06-02, 11:03
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Man måste ju vara helt hjälplös för att inte klara av att ta sig ner från det där taket själv. Om hon hängt sig i armarna och släppt hade hon fallit 1,5 meter ungefär, vilket hon troligen hade klarat utan några livshotande skador.

Jag hade rekommenderat den metod som funkar bra på katter som fastnat i träd: vänta tills de blir hungriga så kommer de på att det faktiskt inte var så svårt att klättra ner.
Senast redigerad av UltimateShipII 2013-06-02 kl. 11:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in