Tror du att de i så fall delar GMs oempatiska läggning? Vem kan ens ta i ett "paket med bestialiskt avlägsnad kroppsdel" utan att spy och svimma? Borde de inte vara rädda för sin egen del då?
Jag säger inte att det är omöjligt, men har vi något liknande i modern kriminalhistoria?
Ja om vi läker med tanker är väll helt ok..
Vad många verkar ha missat är att dom två vad ett par under en lång tid låt oss säga några månader
KJ och VB ?
Ingen som fått med sig det,hon bodde ju tidvis oss han,men fick inte för sin Mamma,så hon flyttade hem igen Klart det ligger ett hav av bevis hemma oss han..Hon har sovit bott där m.m.
Alla dessa diagnoser som ni satt på han.Utan vetenskap underlägg att det är sant.
Att leka amatörpsykolog, är en otroligt vanligt i såna här fall,allt blir luddigt
Och att underliggande sjukdomar, måste ju vara ett självklart beteende för att mörda,någon.
Och vi vet inte ens om det är sant,att han har alla dessa sjukdomar Suck...
Låt oss se nu fakta är att KJ sitter på Sannolika skäl häktad.Än så länge
Kan han gjort detta själv.Svårt att tro.
Och varför skulle VB gå hem till KJ om hon inte tyckte han vad en god och en fin vän,ex m.m. Hon kanske fortfarande gillade han.Vad vet vi om det.
Tyvärr den som kan svara på det är borta..finns inte här hos oss längre :-(
Låt oss tänka och leka lite med tanken kan en fullt friskt människa göra detta..
Nej,förhoppningsvis inte.
Kan svartsjuka ligga bakom detta.Ja och nej Och ingen i hela världen vill att det ska vara någon nära..Men Uteslut ingen ännu eller avfärda..Sannolikheter( Det som hände i Harrisburd hände ju inte heller ..Tage Danielsson ) Eller hände det ?
VB & KJ Vad ju inga ovänner.Men Mamman till VB gillade han inte,
Mamman gillade inget hon inte kunde kontrollera ,enligt nära källor till fam/ Varför gick hon alltid med sina problem till den Farbron i affären,om nu Enligt Mamman i dom...Hör Inteljuver sagt att dom kunde prata om allt..Men ändå gick hon till den äldre farbrorn jämt ?
Varför sker allt mellan 21 -22 den kvällen..´Varför undersöker man inte mera bakomliggande faktorer
Vad kan kontrollbegär göra ? Mamman sitter på YouTube den 8 Maj och gillar Iron maden 3 den 8-9 maj
Går ut på sin dotters sidor hur som haver..tar bort inlägg m.m.
Hur vad hem- realisationen där.Mamma & Pappa etc..
Bara en massa undringar..Vi snöar så lätt in på människor måste vara sjuka
Tro mig Nej jag har sett det själv..Odet kallades svartsjuka som min syster mördades för..
Men blev kallad för hur mycket som helst i blask Tidningar..
Polisen har nu säkra uppgifter på var Vatchareeya Bangsuan, 20, befann sig klockan 21 på lördag kväll då hon försvann.
Läs mer Förundersökning om människorov Sökandet har återupptagits Vittne kan ha sett Vatchareeya 20-åringens Facebookkonto aktivt
Kvinnan lämnade hemmet vid 15-tiden i lördags. De uppgifter som tidigare funnits är att hon då skulle träna och sedan plugga med en kompis.
Polisen vet nu att hon senare på kvällen var hon hemma hos en vän, vars lägenhet hon lämnade vid 21-tiden.
– Han lämnade uppgifter om att hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, insatschef vid polisen i Luleå vid en pressträff på fredagen.
Vännen är inte misstänkt för brott.
Polisen har beslagtagits ett antal telefoner för att spåra hennes kontakter med andra personer.
– Vi försöker ta reda på var hon har befunnit sig sista tiden, för att få en bild av henne och hennes umgängeskrets, säger Lars-Ivar Johansson, som håller i brottsutredningen.
Förundersökningen, om människorov, inleddes i går.
Familjen anmälde henne försvunnen i tisdag. Varför det dröjde så länge vet inte polisen.
Av TT/NSD
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-06-01 kl. 23:39.
Anledning: felskrivet
Man kan ju undra hur KJ betedde sig under tiden han hade span på sig.
Jag skulle tro att de hade hopp om att han skulle leda dom till kroppen. Vilket han iofs gjorde när han besökte det gula huset. Men polisen verkar ha missat det.
Polis sade i en artikel ( tror det var AB) att den nu häktade inte uppträdde som gärningsmän vanligen gör. Vad han menade med det vet jag inte
Vad har det med detta att göra? Och jo jag har ganska bra koll på både psykiskt sjuka, störda och kriminella då jag arbetat med de grupperna i halva mitt yrkesliv.
ojsan en riktig samhällsbärare från boden! (lite små nyfiken vad du gjort din andra halva ) stort! varför det är intressant är följande: psykiatriska utlåtanden från sakkunniga hamnar sedan alliansen tog över med sin batongpolitik på soptippen samma sekund dom kom ut.
Ja om vi läker med tanker är väll helt ok..
Vad många verkar ha missat är att dom två vad ett par under en lång tid låt oss säga några månader
KJ och VB ?
Ingen som fått med sig det,hon bodde ju tidvis oss han,men fick inte för sin Mamma,så hon flyttade hem igen Klart det ligger ett hav av bevis hemma oss han..Hon har sovit bott där m.m.
Alla dessa diagnoser som ni satt på han.Utan vetenskap underlägg att det är sant.
Att leka amatörpsykolog, är en otroligt vanligt i såna här fall,allt blir luddigt
Och att underliggande sjukdomar, måste ju vara ett självklart beteende för att mörda,någon.
Och vi vet inte ens om det är sant,att han har alla dessa sjukdomar Suck...
Låt oss se nu fakta är att KJ sitter på Sannolika skäl häktad.Än så länge
Kan han gjort detta själv.Svårt att tro.
Och varför skulle VB gå hem till KJ om hon inte tyckte han vad en god och en fin vän,ex m.m. Hon kanske fortfarande gillade han.Vad vet vi om det.
Tyvärr den som kan svara på det är borta..finns inte här hoss oss längre :-(
Låt oss tänka och leka lite med tanken kan en fullt friskt människa göra detta..
Nej,förhoppningsvis inte.
Kan svartsjuka ligga bakom detta.Ja och nej Och ingeni helea världen vill att det ska vara någon nära..Men Utesut ingen
VB & KJ Vad ju inga ovänner.Men Mamman till VB gillade han inte,
Mamman gillade inget hon inte kunde kontrollera ,enligt nära källor till fam/ Varför gick hon alltid med sina problem till den Farbron i affären,om nu Enligt Mamman i dom...Hör Inteljuver sagt att dom kunde prata om allt..Men ändå gick hon till den äldre farbrorn jämt ?
Varför sker allt mellan 21 -22 den kvällen..´Varför undersöker man inte mera bakomliggande faktorer
Vad kan kontrollbegär göra ? Mamman sitter på YouTube den 8 Maj och gillar Iron maden 3 den 8-9 maj
Går ut på sin dotters sidor hur som haver..tar bort inlägg m.m.
Hur vad hem- realisationen där.Mamma & Pappa etc..
Bara en massa undringar..Vi snöar så lätt in på människor måste vara sjuka
Tro mig Nej jag har sett det själv..Odet kallades svartsjuka som min syster mördades för..
Men blev kallad för hur mycket som helst i blask Tidningar..
Polisen har nu säkra uppgifter på var Vatchareeya Bangsuan, 20, befann sig klockan 21 på lördag kväll då hon försvann.
Läs mer Förundersökning om människorov Sökandet har återupptagits Vittne kan ha sett Vatchareeya 20-åringens Facebookkonto aktivt
Kvinnan lämnade hemmet vid 15-tiden i lördags. De uppgifter som tidigare funnits är att hon då skulle träna och sedan plugga med en kompis.
Polisen vet nu att hon senare på kvällen var hon hemma hos en vän, vars lägenhet hon lämnade vid 21-tiden.
– Han lämnade uppgifter om att hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, insatschef vid polisen i Luleå vid en pressträff på fredagen.
Vännen är inte misstänkt för brott.
Polisen har beslagtagits ett antal telefoner för att spåra hennes kontakter med andra personer.
– Vi försöker ta reda på var hon har befunnit sig sista tiden, för att få en bild av henne och hennes umgängeskrets, säger Lars-Ivar Johansson, som håller i brottsutredningen.
Förundersökningen, om människorov, inleddes i går.
Familjen anmälde henne försvunnen i tisdag. Varför det dröjde så länge vet inte polisen.
Av TT/NSD
Mamman kanske levde i grotesk förnekelse, loggade in på VBs konto i sökandet efter henne, och gjorde så som hon brukar, det vill säga "gillade" saker? Vi tenderar att göra så som vi alltid gjort, det är lättast så.
Max 24 timmar innan fynden gjordes. Min uppskattning.
Men är det inte märkligt att fyndet gjordes av MPS, om nu polisen hade span på KJ?
En hundpatrull borde väl ha skickats till de tänkbara dumpningsplatser han besökte, om nu inte spanet var av det mer sporadiska slaget
Hade någon velat skydda honom så borde ha åkt lite längre tycker jag. Dessutom försökt få med allt och inte bara benen.
Antar du menar det gula huset.
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror du att de i så fall delar GMs oempatiska läggning? Vem kan ens ta i ett "paket med bestialiskt avlägsnad kroppsdel" utan att spy och svimma? Borde de inte vara rädda för sin egen del då?
Här har vi motstridiga uppfattningar om hur föräldrarna skulle ha agerat. Vem vet hur en förälder agerar i det fallet. Långt borta? Eller må illa och nära?
Om det är så att KJ besökte det gula huset ett par dagar innan fynden tycker iaf jag att man kan misstänka att han följt med här i tråden. När intresset för Gammelängsberget kom på tal här, det är några dagar innan han syntes vid huset, så kan KJ ha påverkats av det som skrevs i tråden. Jag vet inte hur eller varför, har bara en känsla av att det finns ett samband. Vad skulle han där att göra om allting var klart?
Man kan ju undra hur KJ betedde sig under tiden han hade span på sig.
Jag skulle tro att de hade hopp om att han skulle leda dom till kroppen. Vilket han iofs gjorde när han besökte det gula huset. Men polisen verkar ha missat det.
Kan KJ vara smartare än många tror?
Polisen hittar inte brottsplats tydligen.
Knappast han dödat henne hemma eller i sommarstugan.
Svårt tänka mig att KJ gör det så långt från fyndplatserna.
Polisen och MP har ju checkat av större delen av skogen.
mycket möjligt att någon hjälpt till med efter arbetet.
Tror du att de i så fall delar GMs oempatiska läggning? Vem kan ens ta i ett "paket med bestialiskt avlägsnad kroppsdel" utan att spy och svimma?
Klart är om det fanns medhjälpare så skulle det inte vara så slarvigt utslängt kort från en körväg.
Nej, det är ingen normal som hjälper till att dumpa delar av ett styckat lik det existerar knappast.
Det är alltid så vid olika mordtillfällen att man tror andra hjälpt till och helst vid dumpning, men facit säger ju något helt annat. Så man kan koncentrera sig på vad som sägs av åklagaren och det finns alltså ingen i dag misstänkt som någon medhjälpare. Jag tror att dom snabbt reder ut den frågan inom kort helt beroende på utplaceringar osv. I fall då någon hjälper någon att dra i väg ett lik eller gömma likdelar skulle det nog ligga mer dolt och inte korta bitar in från en körväg. Det tyder på ensam gärningsman.,
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-01 kl. 23:40.
Det brukar vara svårt nog för härdade kriminella att få ihop historierna utan att någon vinglar till det på något sätt, och både KJ eller de han umgås med verkar vara ganska omogna så jag har svårt att tänka att de skulle fixa en sån grej. Vi lär inte få veta något om sms:en/samtalen förrän fuppen är ute kan jag tro
jag tror du har mycket rätt i detta catta. för var och en som invigs i "hemligheten" så kan man nog räkna med att skaran som till slut vet vad som hänt ökar i kvadrat (×4×4×4) osv om nu inte polarna är lika kyliga som kolsyresnö.
Har själv tänkt vad man skulle gjort/tänkt om man fick veta en så ohygglig hemlighet. Jag kom fram till att jag hade berättat för polisen för att få frid i livet igen. Tror att inte ens den mest skärpta lindansaren skulle klara 2 felfria "rundor" på den balansövningen att säga identiska svar på frågor som haglar från förhörsledaren.