2013-06-01, 22:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att det är misstänkt att KJ bil stod i ett garage hos föräldrarna. Varför ställa den där, borde inte föräldrarnas bild står där? En gammal skruttbil är inget att skydda mot väder och vind, jag tror att den var parkerad så därför att KJ behövde en dold plats att arbeta på. Jag tror att han städat bilen i det garaget.

Föräldrarna var utomlands så det var bara lillebror hemma. Han ville kanske inte visa att bilen stod där medan han använde Golfen. Ren säkerhetsåtgärd. Föräldrarnas bil stod på parkeringen vid Kallax flygplats utanför Luleå?
Citera
2013-06-01, 22:30
Medlem
kattnattens avatar
[quote=pikespeak11|43725660]
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten

fakta är att deras son (som dom har haft extremt tight kontakt med, det har framkommit på denna tråd på flera sätt) är häktad på högsta sannolikhetsgrad för ett av det mest uppseendeväckande brotten sen , ja ja vet inte vad jag skall jämföra med....både stureplan och falun var annorlunda...jag anser nog att detta är det grovsta mordet sen tidigt nittiotal iaf...kanske ännu längre tillbaka...att du och andra katthoror inte köper det,,hmmm sorry..

"... framkommit på denna tråd..." Ser du inte själv? Källa på det? Sluta med ditt larv nu, du kan lägga ner din deckarklubb. Läs psykologi eller något så kanske du lär dig ett och annat.
Citera
2013-06-01, 22:31
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Lägenheten eller inte, men det finns ingenting som motsäger att fler än KJ och VB befann sig i lägenheten den kvällen, om de ens var där, finns inga vittnesmål som styrker att de varit i lägenheten, endast KJ berättelse.

Skriken som en granne vägg i vägg har hört indikerar dock att de var i lägenheten.

Uppgiften om att KJ varit med i Hemvärnet tror jag baserar sig på att han varit med i dito ungdomsverksamhet. Han har troligtvis utgått ifrån och sett fram emot att den dagen han fyller arton år så kommer han att får vara med i Hemvärnet, det blev inte så, detta kan ha tagit knäcken på honom. Han blev arg, ledsen, besviken, bitter och byggde kanske upp ett hat inom sig. Det kan ha räckt att VB kommenterat något om det där, kanske i nedsättande ordalag, det kan ha varit droppen som fick bägaren att rinna över, särskilt om han tidigare varit lite mobbad för detta av sina kamrater. Kanske har han pikats gång efter annan.
I mitt huvud låter det där fullt möjligt.
Eller så har han planerat att ta död på och stycka en människa som final på sin mångåriga träning med grodor, fåglar och slutligen en hund. Han kanske tyckte at hon var en lämplig kandidat av någon anledning.
I så fall är dådet planerat, och han har haft tid att räkna ut hur han skulle hantera efterförloppet.
För mig är det en ny tanke, har alltid tänkt att han gjort något i plötslig affekt och hanterat situationen efteråt mer eller mindre panikartat. Men det är ju långt ifrån säkert...
Citera
2013-06-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Om man har "God Man" så är man inte myndighetsförklarad.
Vänta lite nu, myndig är man by default, när man fyllt 18 år. Det är en tingsrätt som bedömer, med läkarutlåtande eller likvärdig handling som underlag, om en god man (frivillig för huvudmannen) eller förvaltare (med tvång utsedd för huvudmannens räkning) behövs (då rättshandlingsförmågan anses nedsatt på ett eller flera områden: sörja för sin person, sin rätt och/eller ekonomi).

Alla vuxna har normalt rättshandlingsförmåga, såvida de inte handlar under påverkan av en psykisk störning, har förvaltare eller är i konkurs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttshandlingsf%C3%B6rm%C3%A5ga

Kommunens överförmyndare värnar omyndigas rätt i de fall det finns motstridiga intressen mellan den omyndige och dess förälder/förvaltare, samt håller koll på gode män och förvaltare.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Föräldrarna var utomlands så det var bara lillebror hemma. Han ville kanske inte visa att bilen stod där medan han använde Golfen. Ren säkerhetsåtgärd. Föräldrarnas bil stod på parkeringen vid Kallax flygplats utanför Luleå?

Gissat att föräldrarna vart chockade då dom kom hem då? Att han var gripen för detta.
Eller var dom hemma före gripandet?
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
[quote=pikespeak11|43725660]
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten

fakta är att deras son (som dom har haft extremt tight kontakt med, det har framkommit på denna tråd på flera sätt) är häktad på högsta sannolikhetsgrad för ett av det mest uppseendeväckande brotten sen , ja ja vet inte vad jag skall jämföra med....både stureplan och falun var annorlunda...jag anser nog att detta är det grovsta mordet sen tidigt nittiotal iaf...kanske ännu längre tillbaka...att du och andra katthoror inte köper det,,hmmm sorry..

Nej där kan jag inte hålla med dig om. Mordet på 10åriga Engla, Rosmarie Hillring, Helene Mordet, Linda Chen, John Rhon, Naturligtvis Vatchereeya Bangsuan Alla dessa är uppseendeväckande och avskyvärda mord och har berört många mycket illa.. Kan nämna fler!
Citera
2013-06-01, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Skillnaden är att på KJ fanns det i alla fall något att gå på, han var den siste som man visste sett henne, han anmälde inte det själv till polis osv. På föräldrarna finns inte ett skit, ändras det så är det en annan sak.
Visste och visste. - Ingen vet väl egentligen så mycket; många av uppgifterna härrör från mt, och hur det hela har gått till är ännu så länge okänt.

Vem hämtade VB? - Kan det ha varit någon annan än mt?

Enligt vissa pressuppgifter fanns tydliga tecken på att VB dödats under rituella former:
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/

Kan mt tillsammans med andra ha deltagit vid en ceremoniell rit av något slag? - Kan han ha deltagit i egenskap av åskådare? - Utnyttjades han bara som ett redskap för att locka VB till en speciell plats? - Övertalades han att hjälpa till med likdelarna?
Citera
2013-06-01, 22:34
Medlem
[quote=kattnatten|43725755]
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla

Ja det där var det ju inte jag som sa, men det fattar man nog. Blir felciterat å det grövsta.

men vad är det nu? Jag har inte skrivit det som citeras....
Citera
2013-06-01, 22:35
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Suck, läs själv i tråden. Det är inte bara en eller två som vittnar om detta, det är många.

Så om jag och 2 av mina polare skriver att "Money22" brukar ha sex med en gris innan jul så är det sant för att tre stycken skrivit det? Du ser inte att det kan finnas en risk att det sprids en massa skvaller just för att alla vill ha något att berätta om en sån här person? Det kan för allt i världen vara sant också, men eftersom vi inte har det bekräftat från en säker källa så kanske du ska vara tydlig med det och inte skriva ut det som en sanning?
Senast redigerad av CattasBubbla 2013-06-01 kl. 22:43.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Här, varsågod, läs och begrunda. Jag är inte insatt i fallet och känner således inte till hur det slutade, dock handlar det om misstanke om medhjälp till styckning, kompisar till den mordmisstänkte. Så lägg nu av med ditt fruktansvärda nonsenspladder.

Varför är det fel att misstänka det i fallet VB när man har misstänkt det i ett annat fall, svara nu, och tänk efter noga innan du harplar ur dig fler grodor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article214799.ab

Du trollar på här inne och nu drar du in ett mord från AB om en misstänkt. Hur i helvete ska jag se på detta utan minsta underlag så som en FUP eller annat? Är det allt som fanns i styckmord utan vare sig korrekta faktagrundande underlag utan från en dagstidning? Inte ens utgången har du,.

Kamrater? Jag sa familj så läs lite till så kanske du kan hålla dig lite mer till verkligheten.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Gissat att föräldrarna vart chockade då dom kom hem då? Att han var gripen för detta.
Eller var dom hemma före gripandet?

Dom hade kommit hem innan KJ greps. Pappan hade nämnt i en intervju att han uppfattat att KJ var så gott som avskriven som gm
Citera
2013-06-01, 22:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
I sommarstugan måste nog avfärdas, för hur modernt inredd är den. Bör ju rimligen vara svårare att göra ren en sommarstuga från besudlingar, än en lägenhet.
Och öht ha sommarstugan som mp eller styckningsplats verkar idiotiskt. Glasklar koppling till ägarna. Så dum är inte KJ, även om många vill pränta in det i våra huvuden.

Skulle en sommarstuga vara svårare att rengöra än en lägenhet? I ett annat inlägg pekar du ut körkortsinnehav som normaliserande. Du kanske skulle fundera på om ondska kan ha med brottet att göra, psykopater gör vad tusan som faller dem in. De funderar inte på om det är rätt och fel, smart eller dumt. Psykopater tar sig rätten att göra saker, tills de blir upptäckta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in