2013-06-01, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Någonstans i tråden skrevs det att KJ hade gjort slut. Vilket är det? KJ? VB? Ömsesidigt?

Det vet vi inte, både och har diskuterats men nu är det att KJ blev dumpad som gäller och är
på tapeten. Vad jag förstår det så var dom vänner och umgicks tillsammans tills den 4 maj.
Får jag gissa på ett av dina förslag så tror jag på ett gemensamt beslut och då känns motivet relationsmord ganska långt bort.
Senast redigerad av LKVN 2013-06-01 kl. 22:22.
Citera
2013-06-01, 22:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är så här att du får vänta tills det kommer fram att det finns en medhjälpare för i dagsläget finns det ingen om man ska se till åklagarens sista uttalande. Även om man inte utesluter det så finns det ingen.
Är det svårt`?

Sen när får man hindra folk från att få spekulera? Framförallt då anhöriga mycket väl kan ha
hjälpt till efteråt.
Var vi tvungen att vänta på att dom anhöll KJ också? innan vi fick spekulera om han också?
Dom hade inte mycket på han överhuvudtaget i början, och ändå satte tex du igång att spekulera om KJ.
Citera
2013-06-01, 22:10
Medlem
kattnattens avatar
[quote=pikespeak11|43725375]
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten

hur mår dom catta? grejjar dom en rättegång? du som känner dom, be dom boka in en 6 månaders resa till spanien, its gonna be rough!

Hur gammal är du egentligen? 17? Din svartvita världsbild skvallrar om ett mycket ungt och outvecklat intellekt. Inget fel i det, men var försiktig med att uttala dig när du bevisligen inte har en aning utan bara svamlar, din trovärdighet når en all time low och ingen orkar längre lyssna. Det är klart att det kommer bli svårt för dem, jag är ganska säker på att de fått kämpa mycket mer än de flesta fram till nu. Vem skulle säga emot det?
Citera
2013-06-01, 22:12
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Sen när får man hindra folk från att få spekulera? Framförallt då anhöriga mycket väl kan ha
hjälpt till efteråt.
Var vi tvungen att vänta på att dom anhöll KJ också? innan vi fick spekulera om han också?
Dom hade inte mycket på han överhuvudtaget i början, och ändå satte tex du igång att spekulera om KJ.
Skillnaden är att på KJ fanns det i alla fall något att gå på, han var den siste som man visste sett henne, han anmälde inte det själv till polis osv. På föräldrarna finns inte ett skit, ändras det så är det en annan sak.
Citera
2013-06-01, 22:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kort svar tillbaka, Eller så har du helt fel. det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand vid grova brott. Jag tycker helt klart man ska kolla vidare på det, för att utesluta att så vore fallet.

Källa tack och ett svenskt styckmord blir bra här. Ta nu så många fall du hittar om familjer som hjälpt till i ett mord som det här. Du kan ta den tiden du behöver jag är mycket intresserad av detta.
Citera
2013-06-01, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, men det handlar bara om att man inte vill lämna mer uppgifter annars får dom ingen lugn och ro.
Mordet i sig har stort allmän intresse, så det hade jag med sagt i det här läget som fortfarande är inledande. Men i såna här mord är det sällan medhjälpare.

Stämmer och huvudmannen sparkar sin gode man om han vill.

Och hur vet du motivet till att polisen inte uteslutit någon annan GM eller medgärningsman, har du frågat polisen eller åklagare? Jag begriper inte varför du ständigt försöker framstå som ett allvetande orakel?

Du har en del bra poänger mellan varven, men för guds skull, lägg av med din självsäkra attityd, det får motsatt verkan, din auktoritet sjunker platt till marken. Och jag är helt övertygad om att polisen inte i något avseende säger det som du hade sagt, åtminstone inte med samma motivering.

Det kan finnas fler misstänkta i det här fallet, inget pekar direkt på det, dock inte heller motsatsen.
Citera
2013-06-01, 22:17
Medlem
highfives avatar
När han mördade henne på skjutfältet någonstans i området Aldersjön - Rödbergsfortet var han psykotisk och full med vanföreställningar om vem han själv var. Nio knivhugg, den fallna ängeln var nu dödad. Mobilen kastade han i älven på väg till sin bror. Han tog bakvägen när han rattade Sonatan mot Svartbyn. Föräldrarna var i Turkiet så det var bara hans lillebror hemma.

Troligtvis hade psykosen börjat smyga sig på redan kring den 25/4. KJ hade inte tidigare prövat att röka på, men han hade upplevt detta som något positivt. Allt började bli dimmigt, but so what, the show must go on.

Psykos i kombination med personlighetsstörningar är ingen bra kombination. Kanske var han på uppdrag som commander i sitt inre upplevda militära krig. Fallen angel. Sen efter mordet började piken på psykosen avta något. Han hade tvärt slutat med rökat. Han började bli medveten om vad han gjort även om allt inte var riktigt klart. KJ förstod iaf att han måste flytta kroppen eftersom spelledningen meddelat honom den 6/5 att spelet Fallen Angel skulle ske i närheten av där han placerat kroppen i en mindre bunker.

Nu fanns det inget alternativ, kroppen måste flyttas och transporteras till annat område. Det fick bli Mjösjöberget där han trott att Fallen Angel skulle gå av stapeln. Ett område som han kunde på sina fem fingrar. Dessutom bra vägar. För att få med kroppen i bilen så var han tvungen att dela på den. KJ tog med sig motorsåg, visir, och hörselkåpor från stugan vid Altersjön, samt ett ombyte till byggarbetarkläderna. Nu hade han lillebrors Golf. Han startade sågen och började med händerna som verkade lättast att forcera för att se hur det fungerade. Det fungerade bra.

Han upplevde det nog som en blandning av mardröm och verklighet, men hittills hade inget gått fel. Han var ju med på 4-5 sökningar med MPS och deltog även i Fallen Angel den 11/5. Han hade även noterat att det parkerat lite nyare Volvo och VW en bit från där han bodde. Eftersom han sagt till polisen att VB gått från lägenheten vid 21-tiden så var det ju inte så konstigt. Säkert bara en rutin som de hade vid försvinnanden.

Troligtvis gjorde han inga försök att göra något bättre med kroppsdelarna förrän han fick veta att MPS skulle börja söka på Mjösjöberget. Tanken var kanske att slänga in allt i ödehuset och bomma för fönstret, men det han fick med sig var händerna och benen från groparna som han förvarat delarna i. Lukten var outhärdig. Aldrig hade han trott att naturen var så effektiv.

Han hade sagt till sin goda vän som han känt länge att köra honom till Mjösjöberget. Orsaken var att han börjat om igen med att röka och vågade inte köra själv i fall snuten var och cirklade. Han kände rejält av rökat som han köpt av en från Erikslund/Fagernäs. Till vännen som körde berättade KJ att han glömt en spade och lite annat på Mjösjöberget. Han var även tvungen att hämta något i det gula huset. Kompisen väntade otåligt i bilen. Väl inne i huset ställde han upp benen mot väggen och tog med sig händerna som låg under benen. Kompisen hade fått vänta en stund så nu var det lite bråttom så han gav fan i att trycka igen fönstret och luckan. Ingen skulle väl ändå söka i ett hus. No way. Händerna hade han förstått var viktiga och dessa tog han med sig i en gul plastpåse som han humpade in i kompisens baklucka. Händer var viktiga för de kunde innehålla spår av olika slag. Detta hade KJ läst om på Flashback.
Citera
2013-06-01, 22:17
Bannlyst
[quote=kattnatten|43725428]
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11

Hur gammal är du egentligen? 17? Din svartvita världsbild skvallrar om ett mycket ungt och outvecklat intellekt. Inget fel i det, men var försiktig med att uttala dig när du bevisligen inte har en aning utan bara svamlar, din trovärdighet når en all time low och ingen orkar längre lyssna. Det är klart att det kommer bli svårt för dem, jag är ganska säker på att de fått kämpa mycket mer än de flesta fram till nu. Vem skulle säga emot det?

ytterligare än en okastrerad straycat .... nä du lilla frökenfräken....du är "ganska säker" på att dom gjort det som kan tänkas.. vet du vad: vi vänder mikrofonen till VB´s mamma och anhöriga och hör med dom om dom tycker att Christoffe* föräldrar gjort vad dom kunnat. Så kom inte med nåt jävla smart svar nu lilla fröken.. vi låter domen falla...sen kan du PM.a mig och flooda tråden hur mycket du vill...
Citera
2013-06-01, 22:19
Medlem
kattnattens avatar
[quote=Money22|43725458]
Citat:

Jag är intresserad av att veta om du VET att de har gjort allt vad de kunnat?

Nej, självklart inte. Ingen vet det, inte ens de själva. Det trodde jag sa sig själv. Men att anklaga folk, helt urskillningslöst och påstå att de inte gjort ett skit etc är bara löjligt. Det tycket jag också säger sig själv. Då är det inte längre spekulationer utan bs. De kan ha gjort för lite, de kan ha gjort allt de kunnat. Men att skriva som den andra personen gjorde, det var nog t o m fel av mig att bemöta, nivån var bottenskrap.
Citera
2013-06-01, 22:19
Medlem
Citat:
Källa tack och ett svenskt styckmord blir bra här. Ta nu så många fall du hittar om familjer som hjälpt till i ett mord som det här. Du kan ta den tiden du behöver jag är mycket intresserad av detta.
Tror inte det finns ngt...men teoretiskt sätt skulle det kunna ske.
Allt är väl spekulationer..eller?
Citera
2013-06-01, 22:20
Medlem
Cinnabars avatar
Det är svårt att tänka sig att KJ mördade för att han antagligen ville det, för att han är en ond psykopat. Tyvärr tror jag att det är så nära det går att komma sanningen om det här brottet. KJ bör känna till att det inte är socialt accepterat att mörda (utom i krig...) och därför nekar han. Möjligen kan han ha upplevt sig leva i ett slags krigstillstånd, ett egenpåhittat krigsspel med regler som bara han själv känner till?
Citera
2013-06-01, 22:22
Medlem
kattnattens avatar
[quote=pikespeak11|43725543]
Citat:

ytterligare än en okastrerad straycat .... nä du lilla frökenfräken....du är "ganska säker" på att dom gjort det som kan tänkas.. vet du vad: vi vänder mikrofonen till VB´s mamma och anhöriga och hör med dom om dom tycker att Christoffe* föräldrar gjort vad dom kunnat. Så kom inte med nåt jävla smart svar nu lilla fröken.. vi låter domen falla...sen kan du PM.a mig och flooda tråden hur mycket du vill...

Kommer inte att PMa dig någonsin, var så säker. Jag säger inte att de gjort allt de kunnat heller, vad får du det ifrån? Jag menar bara att det är tydligt att du vräker ur dig en massa skit. För även föräldrar som gör allt de kan, kan få barn (fast KJ är ju vuxen sedan många år och gör i stort som han vill) som beter sig helt oacceptabelt. Så klart. Att skylla föräldrarna utan att veta är barnsligt och oinsatt, så är det.
(Och frökenfräken? Hahaha, sist jag kollade var inte det fallet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in