2013-05-31, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakure
Varför förstöra livet för fler människor?

Vad då förstöra? Är det någons liv som är förstört så är det ju VB:s och hennes anhöriga. Då är alla i KJ:s vänskapskrets intressanta tills motsatsen är bevisad.
Citera
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Om vi nu skall rikta in oss på andra inblandade i detta förutom MB och AN.

Vad vet vi om den här grabben?
En polare till KJ och vapenfixerad precis som KJ.

https://www.facebook.com/Robiolio

Ja han här ser ju också misstänkt ut
https://www.facebook.com/CookieMonster

Seriöst! Sluta peka ut oskyldiga innan de ens kan bindas till fallet starkare. Kan lika gärna vara en bekant till dig som du vill hänga ut?!
Senast redigerad av SlaveOfSensation 2013-05-31 kl. 15:26.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om det finns blod från VB som kan kopplas till den misstänkte, ligger han mycket dåligt till, varifrån skulle de blodet ha kommit om inte från styckningsmordet ?
Sedan att han tycks ha psykiskt brutit ihop stärker misstanken mot honom, det borde komma ett erkännande snabbt, när han inser att han är överbevisad.

Jag tror inte att han är ensam om detta. Om fler är inblandade så bör de veta kj:S diagnos och utnyttjat det starkt. Kanske de hotar att göra illa honom och hans familj om han någonsin yppar något för polisen. Han kanske mår dåligt för att han vet något och förmodligen varit där men är livrädd. Då vet han att han bara har två alternativ. Att ta på sig skulden och erkänna eller berätta om den/de andra som var med men då också bli sedd som en tjallare med följande konsekvenser. Därför tänker han.. Jag dör hellre än att bekänna något jag ej gjort. Hoppas vi får veta något snart!
Citera
2013-05-31, 15:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att man är beväpnad.
Om det inte är ett mer vardagligt vapen som använts, typ en gaffel.

En japansk gaffel/kniv som man har på suchirestauranger kanske.
Citera
2013-05-31, 15:25
Medlem
P4iNs avatar
Jag läste någonstans att de hittat bl.a. blod i KJ:s bostad och i ett fordon som kunde kopplas till honom.
Kommer inte ihåg vilken tidning det var. Nu hittar jag inte länken längre eller så har de ändrat i artikeln..
Senast redigerad av P4iN 2013-05-31 kl. 15:27.
Citera
2013-05-31, 15:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Det var han som efterlyste spaden, och ev han som tipsade polisen.
Citera
Medlem
Visserligen, men att slumpmässigt ge sig på nån bara för att nån verkar misstänkt är kanske inte så ok, eller?

Citat:
Vad då förstöra? Är det någons liv som är förstört så är det ju VB:s och hennes anhöriga. Då är alla i KJ:s vänskapskrets intressanta tills motsatsen är bevisad.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Det där är "frälsaren" som skrev det berömda "Det blev lite drama. Vi låter det ligga så" (eller nåt i den stilen).

Bakgrundsbilden på hans FB innehåller en handske som ser "fylld" ut.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/942313_4889536563350_1510475309_n.jpg

Meningslöst egentligen, men försök nu ta det lite lugnt. INGENTING av det åklagaren sa kan tolkas som att det är troligt att det finns fler inblandade. Det var bara en standardformulering. Risken är nu att tråden kommer att jaga upp och göra livet svårt för ett antal personer vars enda "brott" är att de ingår i samma Soft air gun-grupp som KJ själv. Till ingen nytta med 99,9% säkerhet för allt recyclande av "skumma fb-kommentarer" och liknande trams kommer inte att leda tråden eller polisen framåt en enda millimeter.

Utgå dessutom från att polisen redan vet MYCKET mer om vad andra personer i KJ:s bekantskapskrets haft för sig under den aktuella helgen. Sannolikt är flera redan avförda pga trovärdiga alibin.
Citera
2013-05-31, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Kompisen ska tydligen heta T**my P**sson

Vem är T**my P**sson? Som Bodengrabb menar?
Citera
2013-05-31, 15:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Denna snubbe har jag sett som intressant länge, verkar vara lite ledartyp och bilder finns på honom och KJ Rekandes vid några bunkrar. Sen videoklippet utanför nån kyrka där man pratar väldigt weird om satanister och döda. Tror de t.om säger nåt om bunkrar på videoklippet. Visst med en skämtsam underton men jag vet inte.. känns ändå skumt alltså
Citera
2013-05-31, 15:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Jag tror på fläcken utanför hans lägenhet som dom topsade när dom återvände den andra gången.

Tror jag ochså, men om det är den fläcken, kan en annan GM ju ha plaserat blodet där, med tanke på att polisen inte hittade den fläcken förän för några dagar sedan, och den riktiga GM's plan var att få det at se ut som om KJ är mördaren.
Inget problem at spara lite blod från mordet (djupfrysa det) och sedan plasera det hos sin scapegoat.
Jag tror fortfarande inte på at KJ är rätt GM.
Citera
2013-05-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Meningslöst egentligen, men försök nu ta det lite lugnt. INGENTING av det åklagaren sa kan tolkas som att det är troligt att det finns fler inblandade. Det var bara en standardformulering. Risken är nu att tråden kommer att jaga upp och göra livet svårt för ett antal personer vars enda "brott" är att de ingår i samma Soft air gun-grupp som KJ själv. Till ingen nytta med 99,9% säkerhet för allt recyclande av "skumma fb-kommentarer" och liknande trams kommer inte att leda tråden eller polisen framåt en enda millimeter.

Utgå dessutom från att polisen redan vet MYCKET mer om vad andra personer i KJ:s bekantskapskrets haft för sig under den aktuella helgen. Sannolikt är flera redan avförda pga trovärdiga alibin.

Håller fullständigt med, sluta att skena iväg och lyssna ordentligt till vad som är sagt eller läs noggrant vad som är citerat från utredarna. Helt vansinnigt att bedriva häxjakt på 2000 talet bara för att man har udda intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in