Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Jag har fått mina nära att bli lite intresserade av SvP men det som är problemet är att dom blir skrämda av tanken att adopterade eller allmänt extremt assimilerade inte kommer att få stanna.

Jag vet inte vad jag ska svara där då jag inte är 100% säker på vad SvP tycker. Är det någon som vet? Personligen så bryr jag mig inte om varken eller.

Jag tror inte att SVP har något uttalat om adopterade men Dan har varit inne på att dom ska få stanna och jag hoppas att SVP intar den hållningen allt annat vore konstigt.
Citera
2013-06-01, 20:31
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Jag har fått mina nära att bli lite intresserade av SvP men det som är problemet är att dom blir skrämda av tanken att adopterade eller allmänt extremt assimilerade inte kommer att få stanna.

Jag vet inte vad jag ska svara där då jag inte är 100% säker på vad SvP tycker. Är det någon som vet? Personligen så bryr jag mig inte om varken eller.
Försäkra dina nära om att adopterade koreaner är en extremt lågprioriterad fråga. Även om partiet skulle ha en uttalad ambition att deportera utomeuropeiska adoptivbarn så är det oerhört viktigt även för dina "nära" att SvP blir representerade i våra styrande församlingar om de över huvud taget vill se en förändring.

Absolut ingenting tyder på att sjuklövern eller Sverigedemokraterna kommer åstadkomma någon egentlig förändring i positiv riktning. SvP 2014!
Citera
2013-06-01, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Jag tror inte att SVP har något uttalat om adopterade men Dan har varit inne på att dom ska få stanna och jag hoppas att SVP intar den hållningen allt annat vore konstigt.

Om SvP vill bli stora snabbt så vore det helt klart ett taktiskt grovt misstag att inte låta adopterade eller en och annan assimilerad att få stanna.

De som jag tex främst vill repatriera är ju den stora massan. Vilket jag också tror att de flesta SvPare också vill.
Citera
2013-06-01, 20:46
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Om SvP vill bli stora snabbt så vore det helt klart ett taktiskt grovt misstag att inte låta adopterade eller en och annan assimilerad att få stanna.

De som jag tex främst vill repatriera är ju den stora massan. Vilket jag också tror att de flesta SvPare också vill.
Problemet är att ska man göra undantag för en så har vi snart en halv miljon främlingar som tycker att de också borde få stanna.
Citera
2013-06-01, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Problemet är att ska man göra undantag för en så har vi snart en halv miljon främlingar som tycker att de också borde få stanna.

Jo det är ju sant.

Kanske man skulle kunna göra så att man endast får stanna om man är adopterad eller assimilerad om man: (några exempel)

- Har ett jobb.

- Talar klockren svenska.

- Ej har begått några brott som tex mord, våldtäkt, rån, misshandel etc.

Bara dessa 3 "måsten" skulle ju antagligen "narrow it down" ganska så rejält.
Senast redigerad av Kjellkaramell 2013-06-01 kl. 21:02.
Citera
2013-06-01, 21:11
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Har också tänkt tanken att genom en nolltolerans mot skattefusk, skattefusk, brott och liknande så lär det sålla bort varje turkbutik i alla fall. Hälften vunnet.

Det är svårt det där med hur man ska framlägga sina visioner. Målet är ju ett svenskt Sverige men några adopterade främlingar kommer inte göra någon skillnad. Ett flertal av dem lär ändå söka efter sina rötter förr eller senare, eller deras barn.

Det är den stora babbmassan som måste bort först och främst, sedan kan man skala av resterande främlingar bit för bit. Man ska inte heller glömma att många av dem lär lämna frivilligt för mer multikulti-villiga länder efter att vi styr skutan.
Citera
2013-06-01, 21:19
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Jo det är ju sant.

Kanske man skulle kunna göra så att man endast får stanna om man är adopterad eller assimilerad om man: (några exempel)

- Har ett jobb.

Det där låter som SD. Man kan inte bara sitta och säga att om någon skött sig ska de få stanna. De måste ut och så är det. Nu pratar jag om folk som kommit hit av egen vilja och inte kidnappade barn från andra sidan jorden. Där tycker jag nog de kan få stanna om de skött sig som du säger eftersom det rör som om så få individer.
Citera
2013-06-01, 21:32
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Jo det är ju sant.

- Har ett jobb.

Det är en delikat fråga, och viktig, för förtroendet för partiet. Med ovan kriterier så kommer fortfarande några hundra tusen icke-européer få stanna.

Som jag ser det (min högst personliga syn) så är det kortsiktigt inget problem att de får fortsätta stanna och leva vidare sina liv i Sverige bäst de kan, det är däremot kortsiktigt att skjuta sig själv i foten att som parti propagera för att även dessa med tvång skall repatrieras snarast möjligt.

Det är att skjuta sig själv i foten av flera orsaker. Situationen för det svenska folket är akut, men den är inte så akut att vi dör ut om 5 år, eller 10 år, eller inte ens 40 år. Vad vi dock vet är att om nuvarande utveckling håller i sig så kommer vi inom vår egen livstid att bli minoritet i vårt eget land. Därefter förlorar vi snabbt den absoluta politiska makten i landet och statliga institutioner kommer då på allvar att användas för att utrota oss svenskar (även om detta redan pågår i dag i form av konfiskerande av våra resurser och överföring av dem till kolonisatörer).

Låt oss säga att vi inom en 20 års period har tagit makten, samt kommit till den punkt där vi faktiskt har stängt av inflödet av nya rasfrämlingar i landet samt påbörjat repatrieringen (mjuk eller hård) utav icke-europeiska bidragstagare, kriminella, osv, som uppehåller sig inom landet, ja då har vi nästintill säkrat både vår överlevnad som folk och i princip "vunnit". Att då mitt i detta äventyra situationen genom att börja masstvångsrepatriera icke-européer som uppfyller dina tre krav ser jag som oerhört dumdristigt. Eftersom en sådat agerande av många svenskar kommer upplevas som väldigt orättvist (oavsett hur mycket vi hårdförda nationalister ser dem som kolonisatörer), och den svenska känslan för rättvisa är oerhört stark, samt att det kan slå tillbaka senare genom kollektiva skuldkänslor som vi nordeuropéer har visat oss så oerhört mottagliga för.

Vad som dock måste göras är att då den härliga stunden är kommen då vi faktiskt har strypt införseln samt påbörjat repatriering av bidragstagare, kriminella, osv, är att anta nationella långsiktiga riktlinjer som säkerställer att de hundratusentals icke-kriminella och självförsörjande icke-européer som finns i landet ser det som långsiktigt ohållbart att bo kvar i Sverige. Här kan ekonomiska och lagliga styrmedel användas, såsom att dra i möjligheten till dubbla medborgarskap. Efterhand som ett nationalistiskt styrt Sverige återigen lägger fokus på det svenska folket, vår historia och vår framtid och vår särtart, så kommer diverse icke-européer trivas allt sämre inom landet, så de kommer självmant över tid söka sig härifrån. Vi kan även hjälpa dem på traven med ekonomiska styrmedel osv.
Citera
2013-06-01, 21:44
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:

Vore ett stort misstag att sträva efter att "bli stora snabbt", vi har alltför många erfarenheter av grupper som urartat efter att ha växt på det sättet.

Det är viktigt att alla chefer eller andra medlemmar som kommer att vara med och påverka prövas ordentligt. I synnerhet gäller det styrelsemedlemmar och liknande, eftersom om partiet av snällhet accepterar exempelvis styrelsemedlemmar som egentligen inte är kvalificerade att verka för sådana uppgifter så kommer dessa så småningom att vilja omge sig med sina likar. Hux flux så har partiet fått en styrelse som arbetar mot partiets historiska uppgift för kortsiktiga självtillfredsställande mål.

Men ett svenskt Sverige kommer antagligen kunna hantera utbytesstudenter och turister bättre än det tvångsintegrerade Sverige. Vi kanske kan hantera ickeeuropeiska adoptioner på något likartat sätt, det viktigaste är trots allt till syvende och sist att vi skyddar vår egen genpool.
Citera
2013-06-01, 21:50
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Finnar i västra Finland är, om jag inte fått helt fel info, genetiskt identiska med oss i stor utsträckning och i den mån det är så är det inga problem. Detta kan dock inte sägas om alla finnar, vilket betyder att dessa finnar bör deporteras tillbaka om de befinner sig här. Norrlands zigenare, samer, bör givetvis inte lämnas åt slumpen heller. Nu är det ett känsligt ämne eftersom många nationalister verksamma i Sverige är rena finnar, eller har finsk bakgrund, fast det förändrar ju givetvis inte faktum.

Vill SvP repatriera finländare?! Dom är ju vårat broderfolk.

Sen samer har ju varit väldigt länge här och är inte något större antal. Dock anser jag självklart att deras särrättigheter ska dras in. Vad tycker SvP i denna fråga? Zigenare bör självklart inte få stanna.
Citera
2013-06-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Vill SvP repatriera finländare?!

Nej.
Citera
2013-06-01, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det är en delikat fråga, och viktig, för förtroendet för partiet. Med ovan kriterier så kommer fortfarande några hundra tusen icke-européer få stanna.

Som jag ser det (min högst personliga syn) så är det kortsiktigt inget problem att de får fortsätta stanna och leva vidare sina liv i Sverige bäst de kan, det är däremot kortsiktigt att skjuta sig själv i foten att som parti propagera för att även dessa med tvång skall repatrieras snarast möjligt.

Det är att skjuta sig själv i foten av flera orsaker. Situationen för det svenska folket är akut, men den är inte så akut att vi dör ut om 5 år, eller 10 år, eller inte ens 40 år. Vad vi dock vet är att om nuvarande utveckling håller i sig så kommer vi inom vår egen livstid att bli minoritet i vårt eget land. Därefter förlorar vi snabbt den absoluta politiska makten i landet och statliga institutioner kommer då på allvar att användas för att utrota oss svenskar (även om detta redan pågår i dag i form av konfiskerande av våra resurser och överföring av dem till kolonisatörer).

Låt oss säga att vi inom en 20 års period har tagit makten, samt kommit till den punkt där vi faktiskt har stängt av inflödet av nya rasfrämlingar i landet samt påbörjat repatrieringen (mjuk eller hård) utav icke-europeiska bidragstagare, kriminella, osv, som uppehåller sig inom landet, ja då har vi nästintill säkrat både vår överlevnad som folk och i princip "vunnit". Att då mitt i detta äventyra situationen genom att börja masstvångsrepatriera icke-européer som uppfyller dina tre krav ser jag som oerhört dumdristigt. Eftersom en sådat agerande av många svenskar kommer upplevas som väldigt orättvist (oavsett hur mycket vi hårdförda nationalister ser dem som kolonisatörer), och den svenska känslan för rättvisa är oerhört stark, samt att det kan slå tillbaka senare genom kollektiva skuldkänslor som vi nordeuropéer har visat oss så oerhört mottagliga för.

Vad som dock måste göras är att då den härliga stunden är kommen då vi faktiskt har strypt införseln samt påbörjat repatriering av bidragstagare, kriminella, osv, är att anta nationella långsiktiga riktlinjer som säkerställer att de hundratusentals icke-kriminella och självförsörjande icke-européer som finns i landet ser det som långsiktigt ohållbart att bo kvar i Sverige. Här kan ekonomiska och lagliga styrmedel användas, såsom att dra i möjligheten till dubbla medborgarskap. Efterhand som ett nationalistiskt styrt Sverige återigen lägger fokus på det svenska folket, vår historia och vår framtid och vår särtart, så kommer diverse icke-européer trivas allt sämre inom landet, så de kommer självmant över tid söka sig härifrån. Vi kan även hjälpa dem på traven med ekonomiska styrmedel osv.

Oj, väldigt bra skrivet och håller med om precis allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in