Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Frågan är väldigt viktigt på ett personligt plan. Sen förstår jag att SvP inte har någon officiell ståndpunkt i frågan men kanske enskilda medlemmar eller en sådan som Dan Eriksson kan skriva något?
Om man leker med tanken att SvP ens tog upp frågan och kanske beslutade att dra ihop detta med farliga droger/narkotika och göra strängare straff mm skulle det definitivt kunna få mig att tveka att rösta på dem.
Men så länge man inte har någon åsikt åt det ena eller det andra hållet i denna microfråga är det ju 'OK' antar jag, bara det inte blir värre än vad det är i dagsläget.
Tycker inte man ska ta och rösta efter små triviala saker, även om man gillar att ta en spliff ibland eller tar AAS i träningssyfte så ska man rösta vad som är bäst för folket. Viktigare ett svenskt Sverige än att ta AAS, som du ändå kan ta fast bara göra det olagligt. Personligen har jag inga problem med att avkriminalisera lätta droger som AAS, som inte ens har ett berusningssyfte.
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Jag håller med steroider är den tyngsta klassen av narkotika.
Haha, verkligen inte. Skulle lägga det snäppet över cannabis, väldigt ofarligt. Steroider är väldigt vanligt bland kvinnor i dagens samhälle också, p-piller.
Nationalister ser igenom invandringslögnerna men många tror direkt på alla droglögner, nu menar jag inte att man ska va pro-droger, men folk tror på allt hejvilt när det skrivs om droger som likt alla andra frågor har en politiskt agenda.