Citat:
Ursprungligen postat av
farmenSebastian
Tillåt mig skratta.
Jag ska fundera på saken...
Citat:
Ursprungligen postat av
farmenSebastian
arbetsuppgiften att "hacka" dvs stjäla dessa uppgifter får väl anses som ganska raffinerade.
Dessutom har det tagit lång tid.
Jag hoppas att det tagit lång tid att ta sig in så långt i systemet som de gjorde. Min kommentar angående att det aldrig tidigare har varit så lätt att kopiera uppgifterna bygger dock på att när man väl har fått access till de hemliga uppgifterna går det mycket snabbare idag att kopiera uppgifterna än vad det gjort förr: Jämför med om du skulle behöva kopiera papper eller överföra uppgifter på floppy eller magnetband.
Citat:
Ursprungligen postat av
farmenSebastian
Man ska ochså komma ihåg att Logica förmodligen har ganska hög standard,detta är ingen jävla truecrypt container utan uppgifterna i databasen skall ju gå att läsa ut och vara användbara för
dem som har tillgång (myndigheter dvs)
Jag förutsätter att Logica hade hög standard på det, men uppenbarligen var det inte tillräckligt skyddat. Självklart ska uppgifterna vara tillgängliga för de som behöver uppgifterna, men betyder det verkligen att de behöver vara tillgängliga från det publika nätet? Förr hade man dedikerade förbindelser...
Men intrånget visar hur svårt det är att inte läcka uppgifter från databaser, något man bör ha i åtanke då myndigheter (och företag) samlar in personliga uppgifter.
Men tillbaka till ämnet: Hur har det gått med rättegången?