2014-03-20, 21:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Sitter Gottfrid FORTFARANDE i Danskt NATOhäkte eller vad händer?
Ja, han sitter fortfarande kvar där, fast restriktionerna har minskat en del nu.
Citera
2014-04-29, 20:46
Medlem
[complex]s avatar
Simon klose filmade lite utanför danska fängelset...
Såg videon. Men tänkte att dom som vill kan ju skriva under för att han iallafall ska få mer än 2 böcker i månaden. Fyfan vad ruttet.
Trodde Danskarna var lite mer trevliga än så. Skumt. Här kan man skriva under... Och dela länken.
Hade själv helt missat denna namninsamling på något vis.

https://secure.avaaz.org/en/petition/Helle_ThorningSchmidt_Prime_minister_of_Danish_Gov ernment_Pardon_and_release_Anakata_but_even_more_u rgently_provide_him_/?fbss

Och här är lite andra länkar:

http://tpbafk.tv/extras/
http://free.anakata.info/
http://freeanakata.tumblr.com/
https://www.youtube.com/watch?v=5GeBoT9WOuE&feature=youtu.be
Citera
2014-04-29, 22:38
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Men viktigast av allt: Vad säger Gottfrids mamma?

Hon gnäller över att hon bara kan träffa Gottfrid en timme i veckan. Det är ju för bövelen helt normalt enligt svensk standard!
Citera
2014-04-29, 23:08
Medlem
[complex]s avatar
La bara till den youtube länken av nån anledning... Hittade på nån sida som jag länkade...
Men Breivik läste jag att han fick läsa hur mycket böcker han ville. Den dåren borde sitta inlåst i ett litet utrymme utan ett jävla skit om jag fått välja...
Är emot dödsstraff, men den dåren ska inte ha det bättre än Anakata som mest står för att information/data ska vara fritt...
Sen om han begått databrott och blivit dömd får han väl sitta av sitt...

Kan inte mycket om fängelser, men att han ska vara själv 23 timmar om dygnet om det stämde, och sen bara ha 2 böcker i månaden..

Låter förjävligt. Trodde att det åtminstone fanns ett gym eller sånt dom kunde styrketräna i varje dag...

Ett gym känns riktigt nödvändigt om man sitter inne och om han riskerar 6 år...

Inte alls insatt i detta, men det är väl en temporär lösning till han får sin rättegång. Ska läsa mer nån annan dag när jag orkar...

Men anakata ska behandlas bra tycker iallafall jag. Med tanke på dom brott han begått eller blivit dömd för...

(Och sen när folk runt om världen sitter och laddar ner från the pirate bay varje dag, som heller inte hade existerat utan anakata/Gottfrid bland annat.)

Och hans mamma verka prata vettigt... Att det handlar om sånna starka åtgärder som att inte ens få lämna böcker själv pga typ kod-ord i böckerna. Verkar vara väldigt strikt. Om det nu inte blivit/blir slappare allmänt efter alla namninsamlingar...
Senast redigerad av [complex] 2014-04-30 kl. 00:06.
Citera
2014-05-15, 13:07
Medlem
r0nins avatar
Hur mår Gottfrid? Någon uppdatering?
Citera
2014-06-05, 23:44
Medlem
Pirate Bay Founder’s Computer Was “Hacked,” Investigation Reveals
http://torrentfreak.com/pirate-bay-founders-computer-was-hacked-investigation-reveals-140605/
Citera
2014-06-20, 15:12
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Att det handlar om sånna starka åtgärder som att inte ens få lämna böcker själv pga typ kod-ord i böckerna. Verkar vara väldigt strikt. Om det nu inte blivit/blir slappare allmänt efter alla namninsamlingar...

Namninsamlingar kan inte och får inte påverka något rättsligt, man måste hålla sig till de lagar och regler man har. Namninsamlingar för Gottfrid kan möjligen ha ett terapeutiskt syfte men kan inte påverka något i hans situation vad gäller besökstider, tillgång till böcker osv. Han är kriminell och behandlas som en sådan, så enkelt är det. Att ge honom en bättre behandling än andra kriminella vore inte vare sig lagligt eller rättvist.
Citera
2014-06-20, 15:55
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare

...

Han är kriminell och behandlas som en sådan, så enkelt är det. Att ge honom en bättre behandling än andra kriminella vore inte vare sig lagligt eller rättvist.

Som det är just nu har han avtjänat de straff han dömts till.

För tillfället sitter han häktad i Danmark.

Att vara häktad innebär inte att man är skyldig eller att man är kriminell.
Citera
2014-06-20, 16:07
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Namninsamlingar kan inte och får inte påverka något rättsligt, man måste hålla sig till de lagar och regler man har. Namninsamlingar för Gottfrid kan möjligen ha ett terapeutiskt syfte men kan inte påverka något i hans situation vad gäller besökstider, tillgång till böcker osv. Han är kriminell och behandlas som en sådan, så enkelt är det. Att ge honom en bättre behandling än andra kriminella vore inte vare sig lagligt eller rättvist.

Jag är ej insatt i hur det fungerar lagligt med namninsamlingar, men jag tror definitivt att det kan hjälpa till. Om du läst texten under namninsamlingen hade du förstått lite mera.

Inte ens insatt i allt, men vet/läste att hans dator var infekterad eller skulle kunnat styrts av andra. Trodde han skulle slippa fängelse då, men tydligen inte.
Tycker iallafall att alla som vill stötta honom, skriv på namninsamling, och allt. Sprid. Sålänge det kan påverka till det bättre.

(Och om han nu skulle vara kriminell, då är han datakriminell. Inte nån våldtäcktsman eller annat vi pratar om.) Han är en av grundarna till tpb, och så jag ser honom och resten. Men han är helt enkelt nån som är jävligt duktig på datorer bara, och man kan väl kanske säga att nyfikenhet är hans brott...
Inte läst igenom allt material som rör honom.

Tycker bara han ska ha det bättre än nått namn jag inte ens vill nämna eller tänka på mer här.
Senast redigerad av [complex] 2014-06-20 kl. 16:56.
Citera
2014-06-20, 16:21
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Jag är ej insatt i hur det fungerar lagligt med namninsamlingar, men jag tror definitivt att det kan hjälpa till. Om du läst texten under namninsamlingen hade du förstått lite mera.

Saken är den att i en rättstat kan man bara gå på fakta och det som sägs i en domstol. Namninsamlingar har noll värde om någon sitter häktad. Namninsamlingar kan möjligen skapa opinion politiskt inför lagändringar i framtiden men för de som är föremål för polisutredning eller redan sitter i fängelse för i laga kraft vunna domar så finns det lagar och regler som måste följas, annars begår polisen/fängelset lagbrott eller tjänstefel.

Bästa sättet att hjälpa Gottfrid på är att försöka få honom att sluta begå brottslighet, då kommer han inte längre att hamna i den här typen av situationer.

Citat:
If you can't do the time, don't do the crime
Citera
2014-06-20, 16:38
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Saken är den att i en rättstat kan man bara gå på fakta och det som sägs i en domstol. Namninsamlingar har noll värde om någon sitter häktad. Namninsamlingar kan möjligen skapa opinion politiskt inför lagändringar i framtiden men för de som är föremål för polisutredning eller redan sitter i fängelse för i laga kraft vunna domar så finns det lagar och regler som måste följas, annars begår polisen/fängelset lagbrott eller tjänstefel.

Bästa sättet att hjälpa Gottfrid på är att försöka få honom att sluta begå brottslighet, då kommer han inte längre att hamna i den här typen av situationer.

Jag vet inte mer än vad jag läste i en tidigare post i denna tråd:

Ursprungligen postat av wtfuk
Sitter Gottfrid FORTFARANDE i Danskt NATOhäkte eller vad händer?
Ja, han sitter fortfarande kvar där, fast restriktionerna har minskat en del nu.

---
Men visst, om han begått brott och blivit dömd, då inser han säkert det själv...
Jag är ingen att dömma honom, och inte du heller. Men jag ser anakata och gänget som riktiga kämpar som drog igång tpb, och allt dom gjort sen i olika projekt. Men sen om han gjort brott och blivit dömd. Det är trist.

Tycker ändå han ska ha det bättre än vissa andra som jag skrev i tidigare poster. Tycker fortfarande det är helt sjukt. Men posten om att restriktioner minskat kanske betyder att det är bättre nu...
Pallar inte ens ha denna diskussion just nu.. tat lugnt. tjaba
Senast redigerad av [complex] 2014-06-20 kl. 17:20.
Citera
2014-06-20, 18:06
Medlem
[complex]s avatar
Här är en bra länk iallafall.
http://torrentfreak.com/pirate-bay-founders-computer-was-hacked-investigation-reveals-140605/

Man undrar hur kompetent rättssystemet är när det kommer till databrott ibland...
Danmark osv.

Håller tummarna för att han blir släppt där sen, och ut i det fria, då han redan avtjänat sina straff. Hajjar inte ens varför han är i Danmark just nu, och när hans dator är så pass infiltrerad..
Och att nån teoretiskt skulle kunnat satt dit honom, eller utfört attackerna remote från hans dator...

Ska följa upp detta sen. Hoppas han blir släppt.
Senast redigerad av [complex] 2014-06-20 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in