2013-05-31, 15:09
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Överväger att skaffa 5an när det släpps men borde jag spela 4an innan? Har nästan ingen tidigare erfarenhet av serien kan tilläggas.

Dom hänger ju inte ihop på något sätt, så för den delen så behöver man inte ha spelat något GTA innan.

Men vill du spela ett GTA innan det nya kommer så rekommenderar jag San Andreas. Det är det största med mest saker att göra. Visst är IV snyggare men det är väldigt nedbantat på saker runt om kring.

Plus att GTA 5 är väl lite av en remake av San Andreas, så jag tror det kommer vara många referenser därifrån, Groove St bland annat.
2013-05-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hoppas det finns fler gäng och sånt på gatorna som bär vapen, på GTA IV är det ju Maffia snubbar i Little Italia och ryska området samt svarta områden.

Fanns ganska så många gäng faktiskt "Jamaican Pose" Little Jacos gäng som hängde vid hans biljardställe och områden där. The Lost Johnnys gäng som åkte runt vid deras klubbhus och ställen nära där. Irish Mafia Packies gäng som var vid irlänska baren och poolstället. The Angels Of Death, The Lost rivaler åker runt lite överallt har ett klubbhus nära Luis hus vid typ North Holland. Uptown Riders Malc Johhnys kompis gäng som åker runt lite överallt med sport MC och AK47 finns oftast nära ett sjukhus på Episodes, Russian Mafia ganska många olika Vlad Dimitris. Italian Mafia ett par rivaler de flesta hänger vid Little Italy någon av de kallas Guidos, Och tex Ancelotti och hans dotter som Niko kidnappade.Sen finns Korean Mafia och Triads som hänger vid Chinatown, East Holland Drug Gang som hänger vid East Holland tex lol. North Holland Hustlers också någon av dessa gängen hänger oftast vid en typ basketplan nära Nikos hus. Spanish Lord som hänger överallt många olika medlemmar hänger vid typ East Holland nära en polisbas sen vid Bohan vid Manny också..

Sen finns det några uppdrags gäng alltså så finns det en massa!
2013-05-31, 16:22
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Fanns ganska så många gäng faktiskt "Jamaican Pose" Little Jacos gäng som hängde vid hans biljardställe och områden där. The Lost Johnnys gäng som åkte runt vid deras klubbhus och ställen nära där. Irish Mafia Packies gäng som var vid irlänska baren och poolstället. The Angels Of Death, The Lost rivaler åker runt lite överallt har ett klubbhus nära Luis hus vid typ North Holland. Uptown Riders Malc Johhnys kompis gäng som åker runt lite överallt med sport MC och AK47 finns oftast nära ett sjukhus på Episodes, Russian Mafia ganska många olika Vlad Dimitris. Italian Mafia ett par rivaler de flesta hänger vid Little Italy någon av de kallas Guidos, Och tex Ancelotti och hans dotter som Niko kidnappade.Sen finns Korean Mafia och Triads som hänger vid Chinatown, East Holland Drug Gang som hänger vid East Holland tex lol. North Holland Hustlers också någon av dessa gängen hänger oftast vid en typ basketplan nära Nikos hus. Spanish Lord som hänger överallt många olika medlemmar hänger vid typ East Holland nära en polisbas sen vid Bohan vid Manny också..

Sen finns det några uppdrags gäng alltså så finns det en massa!
Tyckte dock att det var tråkigt med gängen i IV, de gjorde ju ingenting. När jag går in i ett gängterritorium i GTA vill jag känna mig hotad, gängmedlemmar borde komma fram och börja snacka och kanske tjafsa om man har fel kläder eller ett vapen synligt. I IV kunde man gå omkring hur som helst och gängen attackerade bara om du sköt mot dem.
2013-06-01, 00:51
Medlem
Olegskis avatar
Älskade Roman Bellic. Verkar som de här preorder paketen man kan beställa kommer göra så man kan vara dessa karaktärer från GTA IV i GTA V multiplayer?
2013-06-01, 03:30
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Älskade Roman Bellic. Verkar som de här preorder paketen man kan beställa kommer göra så man kan vara dessa karaktärer från GTA IV i GTA V multiplayer?
Det är inte sagt vilka karaktärer det gäller. Det enda man har sett är Niko Bellic som användes som miniatyrbild på innehållet till Collector's Edition.
2013-06-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski

Tyvärr men Roman är död på visas spel, jag beklagar!
2013-06-01, 11:21
Medlem
edberg24s avatar
Citat:

Vad spelar det för roll?
2013-06-01, 13:02
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Vad spelar det för roll?
Klart det inte spelar roll men jag måste medge att det känns rätt så skumt att spela honom om han tidigare har dött.
2013-06-01, 13:04
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Klart det inte spelar roll men jag måste medge att det känns rätt så skumt att spela honom om han tidigare har dött.

Förvisso, nu har jag iof kört igenom IV ett par gånger så jag fick se de olika utgångarna så jag skulle inte ha något emot att spela Roman på multiplayer.
2013-06-01, 13:13
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag tror inte det spelar någon egentlig roll eftersom möjligheten att spela som gamla karaktärer bara gäller för multiplayer-delen av spelet.
Om det hade varit för singleplayer hade det däremot varit en annan femma.
2013-06-01, 14:11
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag tror inte det spelar någon egentlig roll eftersom möjligheten att spela som gamla karaktärer bara gäller för multiplayer-delen av spelet.
Om det hade varit för singleplayer hade det däremot varit en annan femma.
Jo det är det jag menar med att det inte skulle vara några problem just för att det är hans skepnad som gör hela grejen, inte hans karaktär. (När det kommer till MP)
2013-06-01, 20:00
Medlem
Olegskis avatar
Citat:

Men du måste hålla med att han var riktigt stekig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in