2013-05-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Kommer med allra största förmodan inte till nya konsolerna. Finns ingen anledning att det skulle göra det heller.

Varför inte?
Det är många spel som kommer till bägge generationens konsoler så varför inte GTA V?
Däremot hoppas jag på en PC release, och om inte PC så hoppas jag definitivt på en PS4 release.
2013-05-30, 23:58
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Jo det är unikt, scarface är helt annorlunda. Där kan du spela med flera karaktärer men du kan inte spela tillsammans i missions. Detta är ju helt unikt vad dom gjort i gtav.

Army of Two? Där kan du byta mellan två karaktärer när du vill under uppdragen. Dvs inget unikt av Rockstar.
2013-05-31, 00:19
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Så du menar att det tog 7 år för PS3 att bli populärt eftersom SA släpptes i feb. 9 år efter orginalrelease. PC kommer det till förr eller senare, tror även att R* hinner släppa GTA 6 på PS4 innan V kommer dit.

Egentligen har jag ingen aning, har noll koll på konsoler.
2013-05-31, 02:04
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Jo det är unikt, scarface är helt annorlunda. Där kan du spela med flera karaktärer men du kan inte spela tillsammans i missions. Detta är ju helt unikt vad dom gjort i gtav.

nej inte unikt, men unikt för ett gta spel för inget annat i serien har de så
2013-05-31, 02:06
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Varför inte?
Det är många spel som kommer till bägge generationens konsoler så varför inte GTA V?
Däremot hoppas jag på en PC release, och om inte PC så hoppas jag definitivt på en PS4 release.

Nu vet jag inte exakt vika spel som släps till båda generations konsoler, men jag gissar på att det är spel som cod, fifa, nhl, bf? Halvdana Spel som utvecklas till många olika format samtidigt för att tjäna så mycket cash som möjligt. Går inte att jämföra GTA med sådana spel. Rockstar försöker alltid att överträffa sig själva och göra det bästa dom kan, framförallt med GTA-serien som är deras största bedrift.

Rockstar skulle aldrig göra något så fattigt som att släppa ett spel med så gammal spelmotor till dom nya konsolerna. Skulle vart som att släppa San Andreas till Playstation 3 när det var nytt. Visst är det ett bra spel men håller inte måttet för Playstation 3.

Lovar dig att dom redan nu sitter och pillar med GTA6 i smyg.
2013-05-31, 02:50
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Nu vet jag inte exakt vika spel som släps till båda generations konsoler, men jag gissar på att det är spel som cod, fifa, nhl, bf? Halvdana Spel som utvecklas till många olika format samtidigt för att tjäna så mycket cash som möjligt. Går inte att jämföra GTA med sådana spel. Rockstar försöker alltid att överträffa sig själva och göra det bästa dom kan, framförallt med GTA-serien som är deras största bedrift.

Rockstar skulle aldrig göra något så fattigt som att släppa ett spel med så gammal spelmotor till dom nya konsolerna. Skulle vart som att släppa San Andreas till Playstation 3 när det var nytt. Visst är det ett bra spel men håller inte måttet för Playstation 3.

Lovar dig att dom redan nu sitter och pillar med GTA6 i smyg.
Fast Rockstar släppte ju Grand Theft Auto: San Andreas till både Xbox och Xbox 360.
2013-05-31, 03:09
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Fast Rockstar släppte ju Grand Theft Auto: San Andreas till både Xbox och Xbox 360.

Ja men det var ju lång tid efter spelet släpptes första gången. Släpptes ju typ i "retrosyfte". Precis som GTA och GTA2 finns att ladda ner gratis på deras hemsida, eller GTA3 och vice city finns till mobiltelefoner. Så visst finns det en chans att GTA5 kommer till dom nya konsolerna men det lär ta några år tills dess isåfall.

Det jag menar är att dom knappast släpper ett playstation 3-spel för att konkurrera mot playstation4-spel. Lite luddigt men du förstår vad jag menar va?
2013-05-31, 11:45
Medlem
Dimaks avatar
Hoppas det finns fler gäng och sånt på gatorna som bär vapen, på GTA IV är det ju Maffia snubbar i Little Italia och ryska området samt svarta områden.
2013-05-31, 11:47
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Som sagt, är det bara skador som skapas under storyns uppdrag dvs väl utvalda skador så som tex ärr så är det det ju inte omöjligt att det kommer att finnas med, i freeroam däremot tvekar jag starkt på
I så fall hade man nog sett rätt så förstörd efter några månader av spelandes.
2013-05-31, 11:57
Medlem
PrinceMeandors avatar
Överväger att skaffa 5an när det släpps men borde jag spela 4an innan? Har nästan ingen tidigare erfarenhet av serien kan tilläggas.
2013-05-31, 12:07
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Överväger att skaffa 5an när det släpps men borde jag spela 4an innan? Har nästan ingen tidigare erfarenhet av serien kan tilläggas.
Du borde spela fran GTA 3 och framat(VC, SA, IV). Du kommer inte angra dig.
Alla kostar under 100 kr pa steam.
2013-05-31, 12:29
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Storyn kommer förmodligen inte ha något med GTA IV att göra överhuvudtaget - med undantag för vissa referenser eller påskägg.
GTA V utspelar sig på ny plats med nya protagonister och sidokaraktärer. GTA IV är dock en upplevelse i sig, och är definitivt värt en chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in