2013-06-01, 18:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Tack för beskrivningen. Med andra ord så tror du på spagettimonstret. Vill du bekräfta detta med ett ja/nej svar. svara följande:

1. Ja, jag tror på spagettimonstret.

2. Nej, jag tror inte på spagettimonstret.

Vilket svarsalternativ väljer du?

Får jag ett svarsalternativ från dig så bygger vi vidare på resonemanget.

Jag väntar på dig

Jag tycker det svar jag gav dig var fullgott.
Citera
2013-06-01, 18:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Magkänsla-religion är annars enkel att förstå parametrarna i.

Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
vad pratar du om? är detta OnT.?

Visst är magkänsla-religion relevant här.

Citat:
Jag ser att du försvarar spagettimonstrets existens och undrar om du tror på spagettimonstret.

Varför skall jag svara på den samma fråga flera gånger? Till dess du tror du kan tvinga mig in i nonsens-semantiken i din dumfråga-taktik?

Citat:
om du anser att jag ställer en dumfråga, varför försvarar du spagettimonstret?

Jag kan inte se ett tydligt samband mellan din dumfråga-taktik och pastafarianismen, annat än vad du semantik-akrobatisk skapar.

Citat:
säg inte att du inte gör det, jag har följt dina inlägg här och ser ett tydligt försvar.

Jag försvarar pastafatianismen, ingen tvivel om det.

Citat:
Hur beskriver du detta?

Som ett försvar av pastafarianismen.

Citat:
varför försvarar du spagettimonstrets existens om du inte tror på spagettimonstret?

Jag har definitivt en magkänsla-tro på DFSM.

Citat:
jag hoppas att du inser vilken anti-logik du befinner dig i.

Vad har magkänslor med logik att göra?

Desutom är det lite lystigt att du ... som inte förstår det enklaste om logik, subjektivitet eller objektivitet ... försökar belära mig om sånt.

Citat:
Så du tror på honom. Har jag förstått dig rätt? Ja eller nej.

Ställar du dumfrågor? Ja eller nej.

Vet du vad dumfrågor är? Ja eller nej?

Har du slutat ställa dumfrågor? Ja eller nej.

Ifall du svarar ja på den senaste fråga: Varför har du hållit på med dumfrågor så lång tid? P.g.a. din religions-zombifiering. Svara ja eller nej.

Citat:
Jag kan inte se att detta är en dumfråga som jag ställer eftersom du insisterar att du tror på honom. Jag vill få detta bekräftat från dig: Tror du på spagettimonstret? jag vill inte ha en utdragen beskrivning av ditt svar som ovan, ge bara ett ja eller nej svar.

Är ditt insisterande på ja/nej svar en konsekvens av din obotliga dumhet? Svara ja eller nej.

Citat:
Är du ironisk?

DFSM är bl.a. humorns gud.

Citat:
om du är så kräver jag från dig att vara ärlig i din diskussion.

Jag är humoristisk ärlig.

Citat:
Att vara ärlig är ett gott tecken på mognad min vän.

Hur kom du till den insikten? När du insåg att din dumfråga-taktik är kontraproduktiv? Svara ja eller nej.
Citera
2013-06-01, 18:18
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Du känner väl till motsägelselagen? Att bryta mot denna lag betyder tex att du kan finnas och inte finnas samtidigt. Är DFSM sanna natur transcendent eller immanent? Låt oss säga att hans sanna natur är transcendent, håller du med?

Eftersom hen är gud står han som Tinuviel påpekat över motsägelselagen.

Och din gud då, är hen antingen transcendet eller immanent och i så fall vad?
Citera
2013-06-01, 18:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
DFSM smakar så himla gott att alla vill äta från honom, tillslut finns inget kvar av DFSM.

Han är oändlig .... delvis.
Citera
2013-06-01, 18:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du känner väl till motsägelselagen?

Har denna blivit en debatt-livböja?

Desutom är det FORTFARANDE tydligt att DU inte förstår den (eller var det broder Tweedledum, ni är svåra att skilja på).
Citera
2013-06-01, 18:36
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Eftersom hen är gud står han som Tinuviel påpekat över motsägelselagen.

Och din gud då, är hen antingen transcendet eller immanent och i så fall vad?

Kan ni inte bestämma er om DFSM sanna natur är transcendent eller immanent? Återigen han kan inte vara både och. Kan ljus och och mörker vara samtidigt? Om det är ljust försvinner mörker.

Min Guds sanna natur är transcendent, dvs utanför den materiella världen. Han är med andra ord inget objekt. Dessutom är han obunden av tid och rum. Han är evig och oändlig. Har ingen början eller slut.
Citera
2013-06-01, 18:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan ni inte bestämma er om DFSM sanna natur är transcendent eller immanent?

Kan du inte bestämma dig om hurvida falska dikotomier är funktionella.

Citat:
Återigen han kan inte vara både och.

P.g.a. att du är för dum till att kunne argumentera med annat än falska dikotomier? Svara ja eller nej.

Citat:
Kan ljus och och mörker vara samtidigt? Om det är ljust försvinner mörker.

Falsk analogi.

Citat:
Min Guds sanna natur är transcendent, dvs utanför den materiella världen. Han är med andra ord inget objekt. Dessutom är han obunden av tid och rum. Han är evig och oändlig. Har ingen början eller slut.

Du kan givetvis tro vad du vill, men på denna tråds premisser är det endast att beklaga, att du tror på en falsk 'gud' .... istället för på denna sanna guden DFSM.
Citera
2013-06-01, 18:49
Medlem
guderis avatar
Citat:
Kan ljus och och mörker vara samtidigt? Om det är ljust försvinner mörker.

Det finns ljus som inte är synligt för våra ögon, så ja det finns alltid en form av bakgrundsstrålning. Rent filosofiskt säger jag att det finns inget egentligt mörker, bara olika typer av ljus.
Citera
2013-06-01, 18:56
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det finns ljus som inte är synligt för våra ögon, så ja det finns alltid en form av bakgrundsstrålning. Rent filosofiskt säger jag att det finns inget egentligt mörker, bara olika typer av ljus.

Har du någon gång varit i ett mörk rum? Det har du säker. Försvinner inte mörkret när man tänder ett ljus? Ljus och mörker kan inte vara samtidigt. Det hoppas jag att de erkänner.
Citera
2013-06-01, 19:01
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Kan du inte bestämma dig om hurvida falska dikotomier är funktionella.
OT

Citat:
P.g.a. att du är för dum till att kunne argumentera med annat än falska dikotomier? Svara ja eller nej.
OT

Citat:
Falsk analogi.
OT

Citat:
Du kan givetvis tro vad du vill, men på denna tråds premisser är det endast att beklaga, att du tror på en falsk 'gud' .... istället för på denna sanna guden DFSM.

Du tror inte på den sanna Guden, du har hackat upp dig på DFSM. Lite synd.
Citera
2013-06-01, 19:02
Medlem
baylifes avatar
Citat:

TROR du eller VET du att just din Gud är den sanna Guden?
Citera
2013-06-01, 19:03
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Har du någon gång varit i ett mörk rum? Det har du säker. Försvinner inte mörkret när man tänder ett ljus? Ljus och mörker kan inte vara samtidigt. Det hoppas jag att de erkänner.
Men det kan däremot vara mörkt i rummet för en person med dåligt mörkerseende, och ljust för t.ex. en katt som kan se bra i mörkret.

På samma sätt är DFSM en kosmisk varelse från sin egen synvinkel, men för oss är han spaghetti och köttbullar som går att äta eftersom han väljer att det ska vara så. Annars går det ju inte att äta honom. Hans oändliga tentakler tar däremot aldrig slut.

Citat:
Vår sagobok säger en sak, och din sagobok säger en annan. Hur mäter man vilka sagor som är bäst, och vilka påhittade figurer som är minst påhittade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in