2013-06-01, 17:45
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Magkänsla-religion är annars enkel att förstå parametrarna i. Den semantik-akrobatiska rum-tids spekulation din broder Tweedledee1 har introducerat är visserligen krånglig, men den har jag inget ansvar för.

vad pratar du om? är detta OnT.?

Citat:
Jag ÄR redan bekant med din falsk dikotomi (~dumfråga) taktik, och jag ser ingen anledning till att respektera den.

vilken taktik? Jag ser att du försvarar spagettimonstrets existens och undrar om du tror på spagettimonstret. om du anser att jag ställer en dumfråga, varför försvarar du spagettimonstret? säg inte att du inte gör det, jag har följt dina inlägg här och ser ett tydligt försvar. Hur beskriver du detta? varför försvarar du spagettimonstrets existens om du inte tror på spagettimonstret? jag hoppas att du inser vilken anti-logik du befinner dig i.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Tror du på Spagettimonstret?

Jag 'magkänsla'-tror på honom och anser att han ... som 'guder' nu går .... är mycket rationell, vilket gör att jag kan tro på honom.

Så du tror på honom. Har jag förstått dig rätt? Ja eller nej. Jag kan inte se att detta är en dumfråga som jag ställer eftersom du insisterar att du tror på honom. Jag vill få detta bekräftat från dig: Tror du på spagettimonstret? jag vill inte ha en utdragen beskrivning av ditt svar som ovan, ge bara ett ja eller nej svar. Är du ironisk? om du är så kräver jag från dig att vara ärlig i din diskussion. Att vara ärlig är ett gott tecken på mognad min vän.

väntar på dina svar.
Citera
2013-06-01, 17:46
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Det är väl snarare ett bevis? En Gud som är så himla god att han delar med sig av sin kropp till oss för att mätta oss.

DFSM smakar så himla gott att alla vill äta från honom, tillslut finns inget kvar av DFSM. Lite synd att en evig skapare hamnar i folks magar och hamnar tillslut i toalettstolen.
Citera
2013-06-01, 17:52
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
DFSM smakar så himla gott att alla vill äta från honom, tillslut finns inget kvar av DFSM.

Du har tydligen inte förstått DFSM förmåga att vara både trancendent och att agera immanent.

Citat:
Lite synd att en evig skapare hamnar i folks magar och hamnar tillslut i toalettstolen.

Och din gud har inget att göra med det som hamnar i folks magar, eller...?
Citera
2013-06-01, 17:54
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Intressant tråd!

Bogomil, Tinuviel m.m, tror ni på spagettimonstret? var ärliga.

Vad tror du själv?
Citera
2013-06-01, 17:56
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad tror du själv?

Jag frågar dig och vill ha ett svar, inte en fråga.

så, tror du på spagettimonstret? Ja eller nej.
Citera
2013-06-01, 17:56
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Du har tydligen inte förstått DFSM förmåga att vara både trancendent och att agera immanent.

Och din gud har inget att göra med det som hamnar i folks magar, eller...?

Vad är DFSM sanna natur? Är han trancendent eller immanent? Hans sanna natur kan inte vara både och.
Citera
2013-06-01, 17:58
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Vad är DFSM sanna natur? Är han trancendent eller immanent? Hans sanna natur kan inte vara både och.

Jasså Varför då?
Citera
2013-06-01, 17:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag frågar dig och vill ha ett svar, inte en fråga.

så, tror du på spagettimonstret? Ja eller nej.

Oh, touchy!

Ja, du. Det Flygande Spagettimonstret är ju omöjlig att motbevisa. Det finns en logisk helig skrift, där även det ologiska har fullgoda förklaringar. DFSM existerar dessutom av och till med hjälp av luckor i tiden (enormt komplicerat) varför det även är möjligt att kombinera med ateism

Omöjligt att inte tro, med andra ord.
Citera
2013-06-01, 18:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Varför inte?

Edit: Reymont var snabbast.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-06-01 kl. 18:02.
Citera
2013-06-01, 18:05
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Jasså Varför då?

Du känner väl till motsägelselagen? Att bryta mot denna lag betyder tex att du kan finnas och inte finnas samtidigt. Är DFSM sanna natur transcendent eller immanent? Låt oss säga att hans sanna natur är transcendent, håller du med?
Citera
2013-06-01, 18:06
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Oh, touchy!

Ja, du. Det Flygande Spagettimonstret är ju omöjlig att motbevisa. Det finns en logisk helig skrift, där även det ologiska har fullgoda förklaringar. DFSM existerar dessutom av och till med hjälp av luckor i tiden (enormt komplicerat) varför det även är möjligt att kombinera med ateism

Omöjligt att inte tro, med andra ord.

Tack för beskrivningen. Med andra ord så tror du på spagettimonstret. Vill du bekräfta detta med ett ja/nej svar. svara följande:

1. Ja, jag tror på spagettimonstret.

2. Nej, jag tror inte på spagettimonstret.

Vilket svarsalternativ väljer du?

Får jag ett svarsalternativ från dig så bygger vi vidare på resonemanget.

Jag väntar på dig
Citera
2013-06-01, 18:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Du känner väl till motsägelselagen? Att bryta mot denna lag betyder tex att du kan finnas och inte finnas samtidigt. Är DFSM sanna natur transcendent eller immanent? Låt oss säga att hans sanna natur är transcendent, håller du med?
Men vi har ju redan etablerat att DFSM står över motsägelselagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in