2013-06-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Det är bara outbildade mussar som röstar på AKP. De har fortfarande flest röster i Istanbuls storstadskommun och Ankaras storstadskommun. CHP har alldeles för lite att komma med.

Och det är det som är problemet med att ta in för många outbildade muslimer i Sverige. Vi lever i en demokrati och då är det majoriteten som bestämmer även om det är outbildade muslimer som vill ha sharia. Många i Sverige verkar ha svårt att förstå detta och tror att en liten klick på södermalm kommer fortsätta sätta agendan hur många muslimerna än blir i Sverige.
Citera
Medlem
Okej, kan en statskupp ske? Vad kan man storma i Istanbul. Typ har dom något riksdagshus eller någonting angenämt som kan vara intressant för grupper att ockupera. Hur tar man makten i Turkiet?
Citera
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Det är klart han vill att Assad ska avgå så att islamistiska krafter kan ta över i Syrien precis så som han planerar att göra i Turkiet.
Oh vad lycklig jag skulle bli om det hände
Citera
2013-06-01, 18:05
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Allt som på nåt sätt kan tolkas som att komma från en religion eller liknande är enligt turkiska sekulärister nåt som kommer göra landet till ett islamistiskt nordkorea. Sen att ataturk var en känd alkoholist gör att de känner att lagen är en kränkning mot stackars ataturk.
Du vägrar se hela bilden konsekvent, detta givetvis eftersom du samtycker med Erdogan kloakåsikter. Det rör sig inte om någon enstaka på religion baserad lagändring, utan en drös mindre saker som han lurar på befolkningen sakta men säkert för att göra det mer religiöst styrt. Nej, jag tror knappast han vill göra ett saudi av Turkiet men den mannens idealstat är bra mycket konservativare än vad Turkiet är just nu på den sociala fronten (han kombinerar ju den skiten med hårdför nyliberalism som kommer föra landet i fördärvet i framtiden).

Sen att CHP är fullt av värdelösa politiker och tyvärr också grovt nationalistiska kemalister med fascistiska tendenser är en annan sak. Det är lite pest eller kolera. Hursom är snutens agerande vidrigt och jag tycker det är underbart att se så mycket folk stå upp mot övergreppen.

Varför söker du inte upp någon för dig idealstat istället? Du borde ju trivas alldeles utmärkt i de totalitära muslimska länderna? Fascist.
Citera
2013-06-01, 18:06
Medlem
neckbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Polisen går lite hårdare åt än i Husby.

https://twitter.com/biruykusuz/status/340715243154051072/photo/1

Hur fick han de skadorna? Någon som vet? Ser ju ut att komma utav något stickvapen, men knivar är väl inte en del av den turkiska polisens utrustning? Är du säker på att det är polisen som åstadkommit det där?
Citera
2013-06-01, 18:08
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neckbeard
Hur fick han de skadorna? Någon som vet? Ser ju ut att komma utav något stickvapen, men knivar är väl inte en del av den turkiska polisens utrustning? Är du säker på att det är polisen som åstadkommit det där?
Civvarna där kan ju ha lite va de vill, inte helt omöjligt alls att de springer runt med kniv om de vill. Sen kan han blivit dragen över ett staket eller dylikt. Om bilden är sann eller inte kan man ju dock såklart inte veta.
Citera
2013-06-01, 18:08
Medlem
Den dagen Turkiet går ur NATO och slutar att stödja sionisterna från Israel och USA kommer jag att ha den turkiska flaggan som avatar.
Citera
2013-06-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neckbeard

Skulle gissa på att han blev påkörd av något militärfordon.
Citera
2013-06-01, 18:11
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Du vägrar se hela bilden konsekvent, detta givetvis eftersom du samtycker med Erdogan kloakåsikter. Det rör sig inte om någon enstaka på religion baserad lagändring, utan en drös mindre saker som han lurar på befolkningen sakta men säkert för att göra det mer religiöst styrt. Nej, jag tror knappast han vill göra ett saudi av Turkiet men den mannens idealstat är bra mycket konservativare än vad Turkiet är just nu på den sociala fronten (han kombinerar ju den skiten med hårdför nyliberalism som kommer föra landet i fördärvet i framtiden).

Sen att CHP är fullt av värdelösa politiker och tyvärr också grovt nationalistiska kemalister med fascistiska tendenser är en annan sak. Det är lite pest eller kolera. Hursom är snutens agerande vidrigt och jag tycker det är underbart att se så mycket folk stå upp mot övergreppen.

Varför söker du inte upp någon för dig idealstat istället? Du borde ju trivas alldeles utmärkt i de totalitära muslimska länderna? Fascist.
Jag ser inte problemet med att göra Turkiet konservativare. Om turkarna inte gillar detta röstar de ut Akp och låter ett annat parti styra som kan ta bort dessa ändringar Erdogan och Akp har gjort. Problemet är att de sekulära i Turkiet vägrar göra saker den här vägen utan istället tar och skriker och beter sig som idioter.

För att jag inte ser nån idealstat för mig nånstans och för jag har alldeles för mycket kärlek till Sverige för att överge detta vackra land utan nåt nästintill perfekt alternativ.
Citera
2013-06-01, 18:12
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Den dagen Turkiet går ur NATO och slutar att stödja sionisterna från Israel och USA kommer jag att ha den turkiska flaggan som avatar.
Då skulle du gilla Saadet Partisi De vill gå ur NATO, sluta bry sig om EU och stoppa alla relationer med Israel
Citera
2013-06-01, 18:13
Medlem
Religion skapar bara krig, längtar tills den dagen människor blir lite smartare och inte tror på tomtar och gud osv.
Citera
2013-06-01, 18:15
Bannlyst
Oj vad glad jag blir i själen. Äntligen är det Turkiets tur och Erdogan att smaka på sin egen medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in