2013-06-02, 01:14
Medlem
Madagascars avatar
Är det som sker nu på något vis relaterat till att PKK nyligen lagt ner vapnen?
Citera
2013-06-02, 01:14
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
I "kurdistan"? Det får vi hoppas på. När vi har tagit itu med Erdogay blir det mer tortyr åt dina släktingar där nere än du kan tänka dig.

Sådana som du skämmer ut hela turkiska folket. Vänstern, högern, anarkister, nationalister och även kurder har enats för att demonstrera och kräva Erdogans avgång. För frihet och demokrati, även för den kurdiska minoriteten. Din attityd är lika välkommen i det land som demonstranterna nu kämpar för som Erdogans mustasch. Du ska inte direkt klaga på polisens agerande med din syn på frihet och jämlikhet.

Citat:
obetydliga skitstater som Sverige

Återigen, låg nivå. Världen engagerar sig i det som händer i Turkiet och bryr sig, inkl. svenskar som mig. Som tur är vet jag att den stora majoriteten där nere som demonstrerar inte är som du, och jag hoppas att Turkiet ska ta sig ur detta, starkare och friare än någonsin, fri från islamism.
Senast redigerad av AstralProjector 2013-06-02 kl. 01:21.
Citera
2013-06-02, 01:15
Medlem
ZuparNs avatar
Finns det också ett stort missnöje bland AKP anhängarna?
Vad tror ni detta leder till? Kommer det lugna sig eller bli värre, vad är prognosen?
Citera
2013-06-02, 01:16
Medlem
ZuparNs avatar
Polisen har använt skarpa skott, en person är död, enligt en aktivist på facebook:
Kan inte garantera sanningen i detta.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=349507968509209&set=a.3348793966387 33.1073741839.100003500278338&type=1&theater
Citera
2013-06-02, 01:34
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Finns det också ett stort missnöje bland AKP anhängarna?
Vad tror ni detta leder till? Kommer det lugna sig eller bli värre, vad är prognosen?

Om vi blir av med Erdogay och AKP kommer det knappast bli så att allt blir frid och fröjd, demokratiskt och lyckligt. Tyvärr. Nej det är 10 års misstag som måste rättas till först och sedan kan demokratiska val hållas, utan AKP och AKP kloner så klart.
Jag kritiserar inte bara AKP utan också oppositionen och Armén, båda har varit alltför slappa och ineffektiva. Kemal Atatürk gjorde den första revolutionen nu måste en andra revolution genomföras.

Sen ska det heller inte glömmas att väst faktiskt alltid har och alltid kommer att hata kemalister och turkisk nationalism, därför stödde både EU och USA AKP varmhjärtat från allra första början och faktum är att de fortfarande stödjer den här äckliga förrädaren. Därför att han gör allt i sin makt att liberalisera hela Turkiets ekonomi, springa västs ärenden i Mellanöstern och försvaga de turkiska väpnade styrkorna och den turkiska identiteten. AKP är i själva verket ett väldigt unikt parti. Det är dels islamistiskt och anti-nationalistiskt och samtidigt liberalt. Det är alltså ett muslimskt liberalt parti. Det är muslimskt socialkonservativt men ekonomiskt liberalt. I princip samma typ av liberala skitpartier som finns i Europa fast muslimskt.
Väst kommer helt klart stödja förrädaren nu. Inga röster kommer att höjas mot honom varken från EU eller från USA.
Citera
2013-06-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
fri från islamism.

Ähh sluta nu. Erdogan är ingen islamist och det pågår ingen extrem islamisering. Visst att han är en fullständigt korrupt liten sionistisk kapitalist men man skall inte börja överdriva. Wahabisering är dock någonting annat och det har vi sett i Saudiarabien, Somalia och Afghanistan där kvinnor inte längre kan kan köra bil eller gå på fotbollsmatcher till skillnad för 50 år sedan.

http://2.bp.blogspot.com/_JDbqoAobqJU/TRVzOAD26vI/AAAAAAAAA5g/bhG9YLknUmk/s1600/Parveen%2BShaath1.jpg

I Turkiet är det annorlunda. Man måste komma ihåg att Turkiet är ett muslimskt land. Man kan inte börja kalla det för en islamisering. Det låter bara patetiskt.
Senast redigerad av Kamora 2013-06-02 kl. 01:40.
Citera
2013-06-02, 01:43
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Om vi blir av med Erdogay och AKP kommer det knappast bli så att allt blir frid och fröjd, demokratiskt och lyckligt. Tyvärr. Nej det är 10 års misstag som måste rättas till först och sedan kan demokratiska val hållas, utan AKP och AKP kloner så klart.
Jag kritiserar inte bara AKP utan också oppositionen och Armén, båda har varit alltför slappa och ineffektiva. Kemal Atatürk gjorde den första revolutionen nu måste en andra revolution genomföras.

Sen ska det heller inte glömmas att väst faktiskt alltid har och alltid kommer att hata kemalister och turkisk nationalism, därför stödde både EU och USA AKP varmhjärtat från allra första början och faktum är att de fortfarande stödjer den här äckliga förrädaren. Därför att han gör allt i sin makt att liberalisera hela Turkiets ekonomi, springa västs ärenden i Mellanöstern och försvaga de turkiska väpnade styrkorna och den turkiska identiteten. AKP är i själva verket ett väldigt unikt parti. Det är dels islamistiskt och anti-nationalistiskt och samtidigt liberalt. Det är alltså ett muslimskt liberalt parti. Det är muslimskt socialkonservativt men ekonomiskt liberalt. I princip samma typ av liberala skitpartier som finns i Europa fast muslimskt.
Väst kommer helt klart stödja förrädaren nu. Inga röster kommer att höjas mot honom varken från EU eller från USA.
Du behöver vård. Sök hjälp människa
Citera
2013-06-02, 01:45
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan

Skulle du kunna vara snäll att bemöta det han skrev istället? Jag är intresserad av bägge sidorna.
Citera
2013-06-02, 01:47
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
I Turkiet är det annorlunda. Man måste komma ihåg att Turkiet är ett muslimskt land. Man kan inte börja kalla det för en islamisering. Det låter bara patetiskt.

När jag var i Istanbul verkade de flesta vara muslimer på samma sätt som vi är kristna, dvs. namnkristna. Det dracks öl, tjejer kunde gå klädda som de ville, en massa hårdrockskonserter och allmänt avslappnat och fritt. Då minns jag också att koranskolor var förbjudet eller något liknande. Sekularismen är en otrolig fördel och turkarna värdesätter den uppenbarligen.
Citera
2013-06-02, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan

Han hade dock rätt i påståendena. AKP är tyvärr ett kontroversiellt parti och ser man på förändringarna som skett är det inte många. Dessutom stödjer man väst, Israel och korstågen mot mellanöstern.
Citera
2013-06-02, 01:50
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Skulle du kunna vara snäll att bemöta det han skrev istället? Jag är intresserad av bägge sidorna.
Vad finns det att bemöta? En sansad människa som verkligen värderar demokrati gör allt för att få den demokratiska processen att fortsätta och att istället för kupper och våld ta bort regimer med hjälp av valurnan. Han och andra sidan tycker att vi istället inför diktatur under en tid för att AKP har 'skadat turkarna och turkiet så mycket'. Han vill skapa en enpartistat likt den ataturk hade och köra över folket för de inte tror på det han tror på.
Citera
2013-06-02, 01:51
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
När jag var i Istanbul verkade de flesta vara muslimer på samma sätt som vi är kristna, dvs. namnkristna. Det dracks öl, tjejer kunde gå klädda som de ville, en massa hårdrockskonserter och allmänt avslappnat och fritt. Då minns jag också att koranskolor var förbjudet eller något liknande. Sekularismen är en otrolig fördel och turkarna värdesätter den uppenbarligen.
Det beror på vart man är i Istanbul. Vissa områden är enormt sekulära andra är oerhört konservativa där kvinnor till och med går i niqab. Istanbul är en så enorm stad att man inte kan komma med generella påståenden om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in