2013-06-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag förstår vad du menar. Men det är skillnad mellan de som leker militär krig eller rollspel. Rollspel kan Gälla hela tiden men låtsas militärkriget gör man i bestämd tid?

Om det brunnit kraftigt i proppskåpet så kanske kriget ter sig mera uttdraget o verkligt även om kompisarna för länge sedan hissat vit flagg, borstat av sig granbarren, packat ihop pickadollerna och åkt hem till mamma..?!
Citera
2013-06-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Just det. Ställer mig därför frågande till argumentet att det är svårt att föreställa sig KJ som gärningsman då han inte tidigare visat våldsamma tendenser.
Finns det då någon substans bakom de återkommande påståendena på denna tråd, om att den misstänkte GM dödat sin hund och haft ett intresse för dissektion?

Det värsta som finns för en tråd är påhitt eller rykten som rullas till enorma bumlingar som blir till sanningar. Vad finns det för substans? Likaså det myckna kretsandet kring diagnoser som AS m fl.
Citera
2013-06-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitnodig
Polis med hundar var idag och sökte av nå grävningar vid bodenarena, hans arbetsplats.

Intressant, men har för mig att de har markberett fältet mellan boden arenan och åberget. Kan ju vara idé att söka av där då det är lättgrävt där och svårt att se visuellt om någon grävt ner något.
Citera
2013-06-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Sök på Åberget, Boden på Eniro. Då kommer området som jag trodde var "Åberget" upp. Åberget vid Sävast fick jag inte ens upp. Stadsdelen kommer endast upp om man söker Åbergets gruppbostad tex. Men man ser ju helt klart att det är ett "berg" där. Det andra Åberget ser mer ut som namnet på en gård eller liknande.

Sorry för att jag har rört till det!

Dessutom så hittade jag detta som bekräftar det du säger; http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7649916

Åberget delas in i Södra och Norra Åberget till vilka man tar sig på lite olika sätt. Här mer om södra:http://www.sfv.se/sv/hemligarum/hemligarum/bodens_fastning/

Googla på Åberget så får ni veta mer om själva berget, stenbrotten, forten, norr och söder!
Citera
2013-06-01, 18:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte ännu finns en mer utredd och klarlagd historia om misstänkte mer än hans intresse för airsoft lekar och att han har en gode man som är sin far. Han är offrets fd pojkvän. Men det kan komma senare det vet man inte och då med lite mer underlag än byskvaller och hörsägen.

Diagnoser ej bekräftat.

Gode män förordnas av tingsrätten. Har tingsrätten förordnat pappan ?
Citera
2013-06-01, 18:22
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Just det. Ställer mig därför frågande till argumentet att det är svårt att föreställa sig KJ som gärningsman då han inte tidigare visat våldsamma tendenser.

Ja, det kanske är mer en magkänsla än ett argument.

Kanske samma typ av magkänsla som polisen fick när de första gången träffade KJ i början av maj. De verkade avfärda honom direkt som gärningsman. De stöter ju på många olika människor i brottssammanhang och gör kanske en bortsortering direkt på vem som är intressant att titta närmare på.
Annars borde ju KJ - som den siste som haft kontakt med VB - varit av stort intresse att undersöka närmare och direkt.
Citera
2013-06-01, 18:24
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Finns det då någon substans bakom de återkommande påståendena på denna tråd, om att den misstänkte GM dödat sin hund och haft ett intresse för dissektion?

Det värsta som finns för en tråd är påhitt eller rykten som rullas till enorma bumlingar som blir till sanningar. Vad finns det för substans? Likaså det myckna kretsandet kring diagnoser som AS m fl.

Jag har vet ingenting om sanningshalten i de påståenden som framlagts i tråden ang KJ:s hund och ev styckning av denne.

Min personliga åsikt är dock att det är ointressant om KJ aldrig öppet gjort en fluga förnär. Han kan fortsatt vara gärningsmannen.

Att på detta forum utdela neuropsykiatriska diagnoser och utifrån det spekulera i KJ: s kapacitet att utföra dådet är väldigt naivt och okunnigt. Tycker jag :-)
Citera
2013-06-01, 18:30
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Ja, det kanske är mer en magkänsla än ett argument.

Kanske samma typ av magkänsla som polisen fick när de första gången träffade KJ i början av maj. De verkade avfärda honom direkt som gärningsman. De stöter ju på många olika människor i brottssammanhang och gör kanske en bortsortering direkt på vem som är intressant att titta närmare på.
Annars borde ju KJ - som den siste som haft kontakt med VB - varit av stort intresse att undersöka närmare och direkt.

Vi får väl hoppas att polisen arbetar utifrån andra metoder än magkänsla ;-)
Citera
2013-06-01, 18:35
Medlem
Samlade iaktagelser om hunden.

https://www.flashback.org/sp43663318
https://www.flashback.org/sp43663465
https://www.flashback.org/sp43663596

Här är lite info om hunden som KJ själv sagt till vänner.

Han har även pratat med hyresvärden efter dom undrat om blodet utanför hans lägenhet och han berättade att hunden dog av tuggat på elkabel.

Även en granne ska sett han och en medhjälpare burit sopsäck/ar som droppade blod.

Och någon ska tydligen även pratat med hans far tror jag det var och då skulle han sagt att hunden dog av att tuggat på elkabel och KJ skulle ringt fadern och han hade hjälpt till och forsla iväg hunden.

Orkade inte söka posterna om dom andra uppgifterna men det får ni gärna göra.
Senast redigerad av rulleiii 2013-06-01 kl. 18:58.
Citera
2013-06-01, 18:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är han och det vet vi alla om,informationen angående blodet i KJ:s bil vet ingen annan
förutom Aftonbladet. Resten av tidningarna anger aftonbladet som källa till sina artiklar.
Hursomhelst har misstankarna stärkts från skälig misstanke till sannolika skäl, och detta beror inte på AB. AB är bara vår bästa tillgängliga källa till varför misstankarna har stärkts.
Citera
2013-06-01, 18:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är advokatens uppgift att så långt det bara är möjligt företräda sin klient, Bo Fors*bergs erfarenhet i sådana här omskrivna och säkerligen komplicerade mål är väl si och så.

OT: Advokaterna Clea*s Borg*tröm och Gun*ar Lundgren i Tom*s Qu*ck målen var en stor skandal och en del i kanske Sveriges största rättsskandal. Advokaterna lade inte två fingrar i kors för den åtalade.

https://www.flashback.org/t12642

Det är min åsikt också, advokaten ska företräda sin klient och lägga fram hans eller hennes version av vad som hänt, kan man inte det så ska man begära att rätten förordnar någon annan som kan föra den anklagades talan.

B* Fors*berg kanske inte har så stor erfarenhet av sådana här mål och det är ju inte så konstigt det är inte så vanligt trots allt.

Förhoppningsvis kan han tillvarata sin klients intressen på ett bra sätt trots det.
Citera
2013-06-01, 18:40
Medlem
är inte alls inne på teorin om "satanist"-grejen.. men jag snubblade över en symbol som faktiskt har 9 "punkter" (jag har frågat om symboler tidigare men ingen visste). är övertygad om att detta bara är trams men i alla fall.. om någon skulle vara intresserad så googla "religion sickens me" o kolla in symbolen under texten.
(som sagt, tror inte själv på denna teori men nån annan kanske gör det.. "kasta pärlor framför svin"? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in