2013-06-01, 14:19
Medlem
sanning05s avatar
Intressant tråd!

Bogomil, Tinuviel m.m, tror ni på spagettimonstret? var ärliga.
Citera
2013-06-01, 14:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Bra, du följer alltså motsägelselagen. Du accepterar med andra ord att motsatserna inte kan existera samtidigt. Kan ge dig ett förtydligande exempel: Natt och dag kan inte vara samtidigt. Svart och vitt kan inte finnas på samma ställe, du förstår.

Jag har visst redan påpekat det olämpliga i att du tror att din inre dialog på print är det samma som en debatt.
Citera
2013-06-01, 14:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Bogomil, Tinuviel m.m, tror ni på spagettimonstret? var ärliga.

Självklart att jag 'tror' .... jag har massor av magkänslor, trons primära apologetiska favorit (frånsett pseudovetenskap/pseudofilosofi).

Desutom är DFSM en just gud som ärligt erkännar att han inte finns .... alltid .... men däremot all tid.(Men det får du fråga din tvilling Tweedledee1 om, han är expert i semantik-akrobatisk rum-tid).
Citera
2013-06-01, 14:32
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Självklart att jag 'tror' .... jag har massor av magkänslor, trons primära apologetiska favorit (frånsett pseudovetenskap/pseudofilosofi).

Desutom är DFSM en just gud som ärligt erkännar att han inte finns .... alltid .... men däremot all tid.(Men det får du fråga din tvilling Tweedledee1 om, han är expert i semantik-akrobatisk rum-tid).

konstigt att du måste gå i cirklar för att vara på en enkel fråga. Först säger du att du tror på honom, sedan medger att du att spagettimonstret inte existerar för att spagettimonstret själv sagt det. Hur vill du ha det bogomil?

för det andra, hur vet du att det just är spagettimonstret och inte den rosa noshörningen som magkänslan syftar till? Hur kom du fram till spagettimonstrets existens?

Jag hoppas att du ser och lär hur en kritiker ska vara för att en sanning ska uppnås.

Det ska bli kul att diskutera med dig bogomil
Citera
2013-06-01, 14:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
konstigt att du måste gå i cirklar för att vara på en enkel fråga.

Men det är ju så religion fungerar, fattar du inte det?

Citat:
Först säger du att du tror på honom,

Ja. Från min magkänsla.

Citat:
sedan medger att du att spagettimonstret inte existerar för att spagettimonstret själv sagt det.

Jag skrev "inte alltid, men all tid".

Citat:
Hur vill du ha det bogomil?

Jag vill gärna ha, att du lär dig helt grundläggande filosofi. DET skulle kännas skönt, så jag slapp för dina anti-logiska imbecil-argument.

Citat:
för det andra, hur vet du att det just är spagettimonstret och inte den rosa noshörningen som magkänslan syftar till? Hur kom du fram till spagettimonstrets existens?

Det kunne det vara om inte min magkänsla hade varit så tydlig och specifik.

Citat:
Jag hoppas att du ser och lär hur en kritiker ska vara för att en sanning ska uppnås.

Är du verkligen så enfaldig att du inte kan se större delen av syftet med pastafarianismen. DFSM som guden för teologisk pedagogik för abrahamister som är för imbecila till ens att fatta sandlåda-logik.
Citera
2013-06-01, 15:00
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Men det är ju så religion fungerar, fattar du inte det?

Ja. Från min magkänsla.

Jag skrev "inte alltid, men all tid".

Jag vill gärna ha, att du lär dig helt grundläggande filosofi. DET skulle kännas skönt, så jag slapp för dina anti-logiska imbecil-argument.

Det kunne det vara om inte min magkänsla hade varit så tydlig och specifik.

Är du verkligen så enfaldig att du inte kan se större delen av syftet med pastafarianismen. DFSM som guden för teologisk pedagogik för abrahamister som är för imbecila till ens att fatta sandlåda-logik.

Jag är djupt ledsen. Jag har inte förstått något av det du skrev, jag ska göra mitt bästa för att förstå det du vill föra fram.

Jag vill ha ett ja/nej svar.

Tror du på Spagettimonstret? (inga förklaringar, bara Ja eller Nej).

Vi för väl börja försiktigt, sedan får vi se hur detta utvecklas.
Citera
2013-06-01, 15:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är djupt ledsen. Jag har inte förstått något av det du skrev, jag ska göra mitt bästa för att förstå det du vill föra fram.

Magkänsla-religion är annars enkel att förstå parametrarna i. Den semantik-akrobatiska rum-tids spekulation din broder Tweedledee1 har introducerat är visserligen krånglig, men den har jag inget ansvar för.

Citat:
Jag vill ha ett ja/nej svar.

Jag ÄR redan bekant med din falsk dikotomi (~dumfråga) taktik, och jag ser ingen anledning till att respektera den.

Citat:
Tror du på Spagettimonstret?

Jag 'magkänsla'-tror på honom och anser att han ... som 'guder' nu går .... är mycket rationell, vilket gör att jag kan tro på gonom.

Citat:
Vi för väl börja försiktigt, sedan får vi se hur detta utvecklas.

"VI"? Det är inte jag som för en dumfråga-debatt.
Citera
2013-06-01, 16:45
Medlem
Bogomils avatar
Tråkigt att vi aldrig kom längre än till ... dom iofs något OT-irrelevante .... försök på att motbevisa DFSM.

Jag hade annars sett framemot att kunne diskutera bevisvärdet av mina magkänslor och neo-logisk logik.
Citera
2013-06-01, 17:26
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Tråkigt att vi aldrig kom längre än till ... dom iofs något OT-irrelevante .... försök på att motbevisa DFSM.

Jag hade annars sett framemot att kunne diskutera bevisvärdet av mina magkänslor och neo-logisk logik.

DFSM går att äta upp och smakar dessutom gott, där har du motbeviset.
Citera
2013-06-01, 17:28
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Det är väl snarare ett bevis? En Gud som är så himla god att han delar med sig av sin kropp till oss för att mätta oss.
Citera
2013-06-01, 17:36
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Det är väl snarare ett bevis? En Gud som är så himla god att han delar med sig av sin kropp till oss för att mätta oss.

Precis. Det är det ultimata beviset på att DFSM är godhet.
Citera
2013-06-01, 17:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten

Äsch, du har bara inte förstått ett ord om transendens och immanens eller om transubstantialism,

Trots att jag redan har nämnd det flera gånger. Men "flera gånger" är tydligen inte tillräckligt för att passera dina exkluderande filtrer som sorterar bort det obekväma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in