2013-06-01, 17:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitnodig
Polis med hundar var idag och sökte av nå grävningar vid bodenarena, hans arbetsplats.
Intressant!
Jobbar han där nu, på Facebook står det har jobbat på Boden Arena.

Verkade de göra några fynd?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-01 kl. 17:48.
Citera
2013-06-01, 17:41
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Vems arbetsplats? KJ:s?

Håller dom på med byggnation där?
Citera
2013-06-01, 17:42
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Intressant!
Jobbar han där nu, på Facebook står det [b]har[b] jobbat på Boden Arena.

Verkade de göra några fynd?

Hittar inte ens KJ på FB
Citera
2013-06-01, 17:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hittar inte ens KJ på FB
Nej, den är stängd.
http://img163.imageshack.us/img163/3007/imagerlh.jpg
Citera
2013-06-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitnodig
Polis med hundar var idag och sökte av nå grävningar vid bodenarena, hans arbetsplats.
Det var väl inte en dag för tidigt....

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Vet inte om detta har varit upp i tråden under dagen men snubben har ju bra koll på Boden Arena som f.d vaktmästare där. Vet vi om området är avsökt?

Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Så har jag också tänkt, Hon pluggar på universitetsnivå. Vad pluggar han?

Pluggar han ö.h.t??

Han kanske har haft tillgång till hennes inloggning och själv skrivit detta med plugga^^
Jag tillåter mig att spekulera.
Han är intressant i så måtto att det är hos honom /i närheten av hans hem som hon senast påstås ha setts i livet. Vän/bekant/d.d pojkvän. Kurs 1A. Elementärt.

Är Boden arena med alla prång, brunnar, vindsutrymmen, eventuella avlopps kulvertar m.m kollat?
Citera
2013-06-01, 17:52
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Ok, det är ett svar som går att förstå.
Men är det egentligen så vanligt att personer som utför liknande dåd har visat så tydliga tecken på våldsamhet och aggressivitet?

Nej, ofta står ju omgivningen helt frågande, eftersom gärningsmannen har gett ett helt annat intryck utåt. Det får man ju ofta höra i intervjuer av grannar efteråt. Men KJ verkar vara en person som inte förställer sig, saknar kanske till och med den förmågan pga sin Asperger.

Men så har vi de här sammanlagt 16 - 17 kvinnorna som dödas av sin egen make, pojkvän, sambo eller ex varje år
De har ju ofta blivit misshandlade lång tid innan, kanske fått uppsöka kvinnohus, separerat och fått skaffa en hemlig adress. Och blir ändå ibland uppletade och mördade. Där har det ofta att göra med att mannen inte klarar av att bli lämnad eller hotet att bli lämnad. Överhuvud taget att bli avvisad verkar vara något som är mycket känsligt för en del män.
Citera
2013-06-01, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Aha! Det finns två Åberget i Boden! En stadsdel och en "förort". My bad!
Men du kan väl svara, var ligger Åberget, stadsdelen och förorten (och berget, om sådant finns).
Citera
2013-06-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Men snälla, det är ju just precis det de håller på med när de springer runt i skogen med sina låtsaskrig!
Jag förstår vad du menar. Men det är skillnad mellan de som leker militär krig eller rollspel. Rollspel kan Gälla hela tiden men låtsas militärkriget gör man i bestämd tid?
Citera
2013-06-01, 17:58
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du kan väl svara, var ligger Åberget, stadsdelen och förorten (och berget, om sådant finns).

Sök på Åberget, Boden på Eniro. Då kommer området som jag trodde var "Åberget" upp. Åberget vid Sävast fick jag inte ens upp. Stadsdelen kommer endast upp om man söker Åbergets gruppbostad tex. Men man ser ju helt klart att det är ett "berg" där. Det andra Åberget ser mer ut som namnet på en gård eller liknande.

Sorry för att jag har rört till det!

Dessutom så hittade jag detta som bekräftar det du säger; http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7649916
Senast redigerad av Illkrokkodill 2013-06-01 kl. 18:00.
Citera
2013-06-01, 17:58
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Nej, ofta står ju omgivningen helt frågande, eftersom gärningsmannen har gett ett helt annat intryck utåt. Det får man ju ofta höra i intervjuer av grannar efteråt. Men KJ verkar vara en person som inte förställer sig, saknar kanske till och med den förmågan pga sin Asperger.

Men så har vi de här sammanlagt 16 - 17 kvinnorna som dödas av sin egen make, pojkvän, sambo eller ex varje år
De har ju ofta blivit misshandlade lång tid innan, kanske fått uppsöka kvinnohus, separerat och fått skaffa en hemlig adress. Och blir ändå ibland uppletade och mördade. Där har det ofta att göra med att mannen inte klarar av att bli lämnad eller hotet att bli lämnad. Överhuvud taget att bli avvisad verkar vara något som är mycket känsligt för en del män.

Just det. Ställer mig därför frågande till argumentet att det är svårt att föreställa sig KJ som gärningsman då han inte tidigare visat våldsamma tendenser.
Citera
2013-06-01, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Nu svamlar du tycker jag.
KJ är häktad på sannolika skäl. Det är liksom oberoende av Aftonbladet.

Det är han och det vet vi alla om,informationen angående blodet i KJ:s bil vet ingen annan
förutom Aftonbladet. Resten av tidningarna anger aftonbladet som källa till sina artiklar.

Någon har förmodligen skvallrat, sanning eller inte, och fått sig en slant till midsommarfirandet.
Citera
2013-06-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men det betyder ju inte att de faktiskt inte har varit vid Åbergmasten, och sen kört vidare till Altersjön? Vid vilken tid pejlades signalen därifrån?

Edit: om jag nu inte har tokfel ang det där med Åbergmasten och vart den ligger

Jag har uppfattat att "sista" signalen (ca 21.00) togs upp av sävastmasten och den är belägen i princip bakom åberget från bodsvedjan sett. Åbergsmasten (ca 18.40) täcker bodsvedjan, gamla A8.
Det är fullt möjligt att åka från bodsvedjan mot Norra Svartbyn och då komma in i sävast täckningen under resan. Mobilen släcktes kanske under denna resa manuellt.

Som jag sagt tidigare, initiala sök baserades på mobilsignaler förmodar jag och då är avsökta områden naturliga. Själva Åberget, älven ner mot sävast och fritidsområdet mellan åberget och sävast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in