2013-06-01, 16:27
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Ni som stödjer upproret i Turkiet, antar att ni stödjer Husby-kravallerna också?
Förklara gärna likheterna. Om du nu stödjer kravallkidsen i Stockholm så betyder det att du måste stödja anti-Erdogan protesterna också?
Citera
2013-06-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Övervåld hos poliser har du ÖVERALLT och har alltid funnits, även här hemma i Sverige. Det har inget med AKP eller Erdogan och göra, dessa poliser kanske har en helt annan politiskt åsikt och kanske röstat på de andra partierna (CHP, MHP osv)

Du vet väl inte om dessa PKK anhängare bett kommunen om tillåtelse för demonstration, åk du till närmsta stad här i Sverige och starta en demonstration så får du se vad den svenska polis har att säga dig. Samla ihop dig lite vänner och kusiner och gå runt i stadens centrum och skrik "Reinfeld är en gris" utan att meddela polisen och be om tillåtelse så får du se vad som sker.

Detta handlar om lag och ordning, synt och förnuft.

AKP äger inte hela landet, utan det gör den turkiska befolkningen, samma befolkning som äger landet som senare kom att rösta fram AKP till makten pga att dess politiska program och dess värderingar som folket tyckte bäst om.

Hur vet du att turkarna inte sökt om tillåtelse i demonstrationerna?
Det är onödigt för mig att sitta och förklara för en person som inte vet vad som händer i landet. Att skriva några rader kommer inte göra dig klokare, om du hade sett filmer på den turkiska polisens handlingar så hade du inte argumenterat emot.
Citera
2013-06-01, 16:29
Medlem
kess avatar
Citat:
Ni som stödjer upproret i Turkiet, antar att ni stödjer Husby-kravallerna också?

Det är inte samma sak för i Husby hade du ett gäng småblattar i tonåren, medans i Istanbul har du Galatasaray OCH Fenerbahce huliganer som slås sida vid sida, du har även högerextremister och vänsterextremister som anslutit sig till huliganerna i dess protest emot Erdogan. Som sagt i Husby hade du ett gäng outbildade blattar som inte vet någonting medans i Istanbul har du den intellektuella delen av befolkningen som är ute på kravaller.

Senast redigerad av kes 2013-06-01 kl. 16:32.
Citera
2013-06-01, 16:31
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:

Jag stödjer upproret. Det är en legitim folkprotest. Kolla lite bilder och livestreams och tala om för mig om du ser folk tända eld på bilar.

Gällande Husby så anser jag att SDs linje med hårda tag mot ligisterna vore korrekt.
Citera
2013-06-01, 16:32
Medlem
Citat:

Berätta hur du tänker när du ställer den frågan?

Skojare....
Citera
2013-06-01, 16:34
Medlem
Kan någon berätta vad det är de ropar?

Edit: Kanske ska förtydliga att jag tittar på direktbilder från Taksim-platsen i Istanbul.
Senast redigerad av NothingToLose 2013-06-01 kl. 16:37.
Citera
2013-06-01, 16:35
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radrez
Berätta hur du tänker när du ställer den frågan?

Skojare....
Tänker du berätta om varför du ville veta om jag var muslim eller inte?
Citera
2013-06-01, 16:37
Medlem
blackjackks avatar
På vilket sätt är kravallerna i Turkiet mer legitima är Husby kravallerna?
Citera
2013-06-01, 16:38
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
På vilket sätt är kravallerna i Turkiet mer legitima är Husby kravallerna?
För dom är emot erdogan. Då är allt från militärkupp, terrorism, mord, kravaller och annat helt ok och nåt som ska stödjas.
Citera
2013-06-01, 16:40
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Kan någon berätta vad det är de ropar?

Edit: Kanske ska förtydliga att jag tittar på direktbilder från Taksim-platsen i Istanbul.
RT:s stream ja? Länk: http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

Jag hör att de ropar "Tayyip", men det är ungefär en fjärdedel mitt turkiska ordförråd, så jag vill också veta...

Det är bra mycket folk ute i den där parken alltså. Finns det någon som har hört någon siffra på hur många det är som har samlats, i Taksimparken eller annorstädes?
Senast redigerad av huggybare 2013-06-01 kl. 16:48.
Citera
2013-06-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
Det är bra mycket folk ute i den där parken alltså. Finns det någon som har hört någon siffra på hur många de är som har samlats, i Taksimparken eller annorstädes?
Citat:
ISTANBUL (AP) — Turkish police began to retreat from a main Istanbul square Saturday, taking away barricades and allowing in tens of thousands of protesters in an apparent move to end tensions from two days of anti-government protests.
http://bigstory.ap.org/article/turkish-police-demonstrators-clash-istanbul
Citera
2013-06-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
RT:s stream ja? Länk: http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

Jag hör att de ropar "Tayyip", men det är ungefär en fjärdedel mitt turkiska ordförråd, så jag vill också veta...

Det är bra mycket folk ute i den där parken alltså. Finns det någon som har hört någon siffra på hur många de är som har samlats, i Taksimparken eller annorstädes?

Han på liveskärmen är

http://yabangee.com/2012/11/muhtesem-yuzyil-and-the-new-ottoman-trend/

En serie som är omtyckt över hela Turkiet och Balkan.

Bara för några månader sen så va AKP sugen på att avsluta serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in