2013-06-01, 16:00
Medlem
Som rubriken lyder.
Citera
2013-06-01, 16:02
Medlem
NubArtss avatar
Beror hur länge såklart men om du gör det på gymmet så har de oftast lite bättre band där man kan se hur mycket man har förbrukat.
Citera
2013-06-01, 16:02
Medlem
http://mabra.com/motionstabell-sa-mycket-forbranner-du/

Antagligen beräknat för 60kg person så du får kanske lägga på någon %
Citera
2013-06-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 677a
Som rubriken lyder.

Det beror av hastigheten och lutningen. Grovt kanske man kan säga 5 km/h utan lutning ca 230 kcal/timme, utifrån mina egna observationer. Någon annan kanske har ett annat förslag. Kanske man bränner mer om man är kraftigt överviktig?
Citera
2013-06-01, 16:04
Bannlyst
Citat:
Som rubriken lyder.
Har du testat att googla?

Enligt löpbandet där jag brukar springa så gör jag av med ca 55kcal/km vid en hastighet av 6.5 km/h och 0 i lutning.
Detta är när jag använder snabbstartsläget.

Nu vet ju däremot inte löpbandet varken vikt, längd, muskelmassa osv så oavsett så får man ta alla värden med en nypa salt.
Citera
2013-06-01, 16:11
Medlem
bränner alla människor lika mycket kalorier?
Citera
2013-06-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Har du testat att googla?

Enligt löpbandet där jag brukar springa så gör jag av med ca 55kcal/km vid en hastighet av 6.5 km/h och 0 i lutning.
Detta är när jag använder snabbstartsläget.

Nu vet ju däremot inte löpbandet varken vikt, längd, muskelmassa osv så oavsett så får man ta alla värden med en nypa salt.

Jag tror det viktiga här är att man oftast förbränner mycket mindre än man tror och äter många fler kcal än man tror.
Citera
2013-06-01, 16:14
Medlem
Citat:

Nej. Överviktiga har högre basalmetabolism än normalviktiga (vad de överviktiga än säger) därför misstänker jag att de även har högre kaloriförbrukning vid samma ansträngning ex promenad 30 min a 5 km/h då de arbetar med mer motstånd.
Citera
2013-06-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Nej. Överviktiga har högre basalmetabolism än normalviktiga (vad de överviktiga än säger) därför misstänker jag att de även har högre kaloriförbrukning vid samma ansträngning ex promenad 30 min a 5 km/h då de arbetar med mer motstånd.

menar du att feta har högre förbränning? varför är dom feta då?
Citera
2013-06-01, 16:25
Medlem
Citat:
menar du att feta har högre förbränning? varför är dom feta då?

För att de äter fler kcal än de behöver för basalmetabolism och aktuell fysisk aktivitet. Man kan undersöka detta genom att mäta mängd utandad koldioxid= mängd kcal som förbrännts. Enkel kemi.
Citera
2013-06-01, 16:40
Medlem
Citat:

"Hur långt är ett snöre?"

Beror på hastighet, lutning, vikt din ålder etc etc etc.
Citera
2013-06-01, 16:43
Medlem
Polyklorfenols avatar
Knappa in vikt. Läs av på gångbandets display. Lutning, hastighet och din vikt borde vara de viktigaste faktorerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in