2013-05-25, 03:59
Medlem
styckets avatar
edit felpost
Citera
2013-05-31, 20:09
Medlem
rutger9999s avatar
Jari 13/5 när han tycker att DN är en alldeles för tjock tidning.

"Första gången den kom trodde jag det var en elefant som kröp genom brevlådan."

Citera
2013-06-01, 12:05
Medlem
Kände att jag ville delge mina egna undringar och funderingar om RADIO 1.
Bor inte i Sthlm utan i Mellansverige så jag lyssnar via appen eller datorn.
Behöver bara åka ett par mil österut för att kunna lyssna via vanlig radio på Radio 1.
Kommer inte riktigt ihåg hur jag kom i kontakt med kanalen men har lyssnat sedan den var ett par dagar gammal.
Satt vid datorn och kollade lite radiokanaler och då hittade jag kanalen.
Man kan väl lugnt säga att det är en hel del folk som passerat revy under dessa dryga 2 år som kanalen funnits, och jag tänkte delge er lite av mina undringar och funderingar på dessa personer som har varit/är med i radion.

Äntligen med Gert - var ett underhållande program med både okända/kända/ökända personer. Återuppliva gärna detta program. Mellan 12-13 kan det gå, istället för best off Aschberg.

Eva Rusz - Maken till självskryt har jag nog inte hört i radio av någon programledare. Är bara hur duktig hon är och vad hon gjort, HON GÅR FETBORT. När Fredrik Steen var vikarie i slutet av Maj-13 så gick det att lyssna på programmet.

Cissi Wallin - Hon behövs för de yngre lyssnarna. Lyssnar någon gång på hennes program i bakgrunden (knappt).

Kim Kärnfalk - Går också FETBORT. PK så det förslår. Märks att hon kommer från landet, med alla dessa kommentarer till vad någon berättar, verkar överraskad över det mesta. Hon hotade att gå ur studion nyligen när hon och Gert bråkade (finns ett klick strax ovanför detta inlägg om deras bråk) och synd att hon inte gick ut, för att inte komma tillbaka.

Aschberg - Är väl han som bär upp kanalen?!? Gillar gubben sedan TV 3-tiden, gillar honom nu med. Men han gillar inte om man säger något negativt om invandrare eller positivt om SD, då blir det antingen ”Röda Knappen” eller ”Så råkar samtalet bli nedkopplat”, OCH DET VAR INTE JAG, säger Aschberg.

Sportvärlden - Är inte sig likt sedan Lissol försvann. För denne J.Kindmark älskar att höra sin röst, kan inte bära upp ett program själv. Slutade lyssna i stort sett på Sportvärlden när Lissol försvann. Gick att lyssna på när Glenn Hysen var med. Hörs på Kindmark hur han avgudar gästerna han har i studion.

Nyheterna - Behövs, men det verkar vara omsättning på nyhetsuppläsarna. Vart har Patrik Lindström och Isabella Norman tagit vägen?

Åklagarna - Underhållande program, kul med lite udda grepp. Påminner om SR´s Spanarna med Ingvar Storm.

Fredrik Steen – Jag har ingen hund, men lyssnar ändå. Tycker att denne man borde få mer utrymme i kanalen, behaglig röst och verkar kunna en del.

Gerts Värld - Kanske börjar gå mot bäst före datum. Gert brusar upp lite för lätt och kan ha svårt för att lyssna till vad andra vill/har att säga. Kan tänka mig att han snart häver ur sig något så att han blir avstängd på livstid. Kim - läs mina rader ovan om henne. De har/hade någon chef som rusade in i sändning i tid och otid, Alexandra, har hon förhoppningsvis fått sparken? Har inte hört henne på länge eller har hon kanske börjat sköta sitt eget jobb? Vet inte hur hon ser ut, men hon verkar vara en bullrig och allvetande dam. Ett tips på morgonprogram - Lissol och Kindmark... Lissol kan hålla Kindmark på jorden.

Programarkivet:

Tala till punkt med Federley / Kim - Påminner lite om Gerts Äntligen, kan vara i etern. Med Federley, inte Kim.

Mellan himmel och jord - 1 program av Caroline Giertz, verkar inte bli någon fortsättning. Kanske lika bra det.

Schulman - Allmännyttigt program.

Efterlyst Special - Kanske inte gör sig så bra i radion som i tv.

Comedy Central - KOM TILLBAKA.

Nyhetsmagasinet - Behövs, 1 gång i veckan kan de sända.

Sommar-/Vintersurr - Radio 1´s egen version av SR´s "Sommar".

Ingrid Wisell - Håll dig så långt borta från en radiostudio som möjligt. Det sämsta program jag hittills har hört. "Från vaggan till graven" - borde ha legat kvar i vaggan, eller vara i graven för evigt.

Radiogamer - Spelar inte spel i samma omfattning som dessa programledare, men jag lyssnar ändå. De har en trevlig atmosfär i programmet. Sänds numera som Nördigt, googla så hittar ni det. Kan komma tillbaka.

Almedalen - lyssnade jag aldrig på. Men det kan vara bra med ett annat perspektiv av politiken av de "Traditionella" mediernas bevakning.

Unni Drougge - Kärringblajradio. Fattade aldrig vad det handlade om.

Adaktusson - Lyssnade jag inte heller på. Vet att det går att höra det på play och alla andra program, men Adaktusson är inget som lockar mig.

Sara Lumholdt – Tonårsblajradio.

Sommar-/Vinterbok - Bra avkoppling.

Online - Intressant för den som gillar IT, och vem gör inte det .

Öppen Mick - Vart väl inte så mycket, va???

101,9 Sommar på Radio 1 med Kim - Kan komma tillbaka med någon annan prog. ledare.

Radio 1 Novellen – Hörde jag aldrig, och det verkade som ingen annan gjorde det heller, finns bara 1 program på play.

Detta var mina analyser och tyckande av program och programledare på Radio 1.
"Måste det vara repriser på Cissi och Eva R på natten också?"
Eva och Cissi sänds ju på kvällen, går väl att ta in Gerts Värld, han har ju aldrig repris.
Då kan de slippa köra repriser på hela helgen, och ha lite variation.
Ibland så kan det bli repris på reprisen … Dvs. ett program går i repris och efter en reklampaus så ska programmet fortsätta men då blir det en repris på en annan repris… Teknikstrul brukar de skylla på, men det är väl någon bakom spakarna vis mixerbordet.
”För inte är MTG så modernt att mixerbordet kan välja ur repriser själv….????”.

En annan sak som slagit mig under årens lopp är : Sedan Gert lät numret läsas upp när någon hade sänt ett SMS till 0200-11 12 13 så har det slutat.
Visst, det kan vara busstreck, men även kan det vara så att någon med en hörselskada vill komma till orda. Då kanske inte man ska dra en slutsats att det är en busringare som är igång.
Tänk på det Radio 1.
Ni kanske skulle ha en linje för de som har någon form av hörselnedsättning. Har själv en arb.kamrat som har en hörselskada, vi kan tala face-2-face, men via mobil eller vanlig lur funkar inte, utan det är bara SMS som gäller när vi inte ses.

Sedan såg jag en bild på Praktikant-Lisa, hon har en djäkla behaglig röst, henne kan ni ta in Radio 1. Hon såg inte alls ut som jag trodde. (Inget negativt med hennes utseende).

INRINGARE PÅ RADIO 1 – Som man minns eller ringer än idag.

Historie-Lennart – Eller Wikipedia-Lennart som Gert F kallade honom. Vet och kan allt, tydligen, om man ska tro hans egen utsago. Lite tröttsam numera, var underhållande i början.

Ingegärd – Vad har inte den damen varit med om??? Inte mycket om man ska tro på henne.

Jari – Se ovan på Ingegärd, byt bara ut damen och henne mot karln och honom. Men troligen har han varit med om det han berättar till skillnad mot Ingegärd.

Inger – Vet inte vad det är med henne, men är faktisk kul att lyssna på. Hon erkände att det blivit några glas för mycket när hon ringt in. Någon som vet om det blev något mellan Jari och Inger? Aschberg hade ett litet datingprogram nyligen.

Svenne-Pelle – Eller om han inte heter Båtsman eller Benny Brax också. Verkar mest bara driva med Aschberg, han som känner igen olika röster enl. egen utsago… ”Stötte på Ingegärd… Hur gick det???”

Bobby – Har även ett alias (Hasse-Klas) när han vill vara lite in inkognito. Gillar snusk, så både Gert och Aschberg bör gilla honom.

Stickan4-fruarStickan som Aschberg kallade honom i början. En skön lirare.

SkåneJan – Ja vad kan man säga. Denne man hörde jag när jag körde lastbil till Skåne på 80/90-talet (om jag inte minns fel), och de radioprogram han ringde till där var lika snabba som Aschberg att försöka runda av samtalet.

Kent – Fisksätra, verkar vara påläst och veta vad han snackar om. Aschberg kallade honom för Radio 1´s hus-SD-are, då blev Kent sur och slutade ringa, men har börjat ringa igen.

FredrikAschbergs nuvarande hus-SD-are, skåning, som i regel kommer in på invandringen.

Uffe – Pessimist, gillar nog inte invandrare.

Vart tog dessa vägen ?

Ernst - Var ett tag sedan han var med. Blev sur på Aschberg vid ett tillfälle, sedan har han nog inte ringt.

Ingvonn - ? Konstig tant.

Birgitta – Från Östermalm, Vasastan o.s.v. hörde henne när Aschberg startade upp hösten 2012. Sedan har det varit tyst. Var nog ofta på snusen men kunde ge lite vassa och roliga kommentarer. Men det roligaste jag hört var när Aschberg hade Hoa-Hoa i studion och Birgitta ringde in och var lite i affekt. Hoa-Hoa kallade henne ”En radioapparat – bara sändning, ingen mottagning”.
LisaAKA Karin Norlander, också borta nu. Inläggen verkade skrika på desperation…

Glade Kocken - Ringde väl bara in för att göra reklam för sin restaurang, smart drag.

Valdemar – Lät som om han skulle dö vilken sekund som helst.

Johan H - Se Valdemar.

ErikJerka = Dåliga vitsar. Ni vet vem det var om ni lyssnat länge.

Karl-Oskar – 90 bast f.d . brandsoldat. Skulle få köra en Ferrari, men vart tog farbrorn vägen?

Finns flera men det är dessa jag kommer på just nu.
Citera
2013-06-01, 15:20
Medlem
Amen. Finns inte mycket mer att säga! Hoppas de läser ditt inlägg. Det var för långt för quote .
Citera
2013-06-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machine137
Amen. Finns inte mycket mer att säga! Hoppas de läser ditt inlägg. Det var för långt för quote .

"Just det, jag glömde Amen..."
Tror att de läser det. Cicci har nämnt att hon läser FB.
Långt-Ja. Tog ett bra tag att knåpa ihop.
Citera
2013-06-02, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
"Just det, jag glömde Amen..."
Tror att de läser det. Cicci har nämnt att hon läser FB.
Långt-Ja. Tog ett bra tag att knåpa ihop.
Klart som fan att cissi sitter och läser detta!

Jag kan tycka att Gert borde kicka ut kim på morgonen, och istället köra själv med olika gäster. Kim ska ständigt upprepa vad för kanal man sitter och lyssnar på och vad hon själv heter. Seriöst, blir galen på henne!
Kim borde få ha ett eget program som hon hade förr. Minns när jag ringde in och sa att hon aldrig kommer att bli en Stockholmare, som gjorde henne bitter
Citera
2013-06-04, 18:16
Medlem
Cicci pratade om pedofili i går, någon som vet vem hon menade?
Citera
2013-06-04, 23:38
Medlem
fjolla666s avatar
Robban har nämnt några gånger att jan haft besök av en nazist i ett av hans program. Är det någon som har koll på när programmet sändes?
Citera
2013-06-05, 08:43
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Robban har nämnt några gånger att jan haft besök av en nazist i ett av hans program. Är det någon som har koll på när programmet sändes?

https://itunes.apple.com/us/podcast/aschberg-pa-radio1/id437777516

Kolla på nr 210 Rickard Ekman så hittar du vad du söker. En mycket förvirrad människa får ge uttryck för sina innersta tankar. Robban behövde knappt säga någonting, herr Ekman sköt sig själv i foten gång på gång.
Citera
2013-06-05, 17:50
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
https://itunes.apple.com/us/podcast/aschberg-pa-radio1/id437777516

Kolla på nr 210 Rickard Ekman så hittar du vad du söker. En mycket förvirrad människa får ge uttryck för sina innersta tankar. Robban behövde knappt säga någonting, herr Ekman sköt sig själv i foten gång på gång.

Är du dum i huvet? Ekman vann hela debatten. Så fort Aschberg inte hade svar på tal längre böt han samtalsämne. Totalt krossad av Ekman! Hur kan du inte höra det?
Citera
2013-06-05, 22:36
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Är du dum i huvet? Ekman vann hela debatten. Så fort Aschberg inte hade svar på tal längre böt han samtalsämne. Totalt krossad av Ekman! Hur kan du inte höra det?

Hahaha! En mer förvirrad stackare än Ekman får man ju leta efter. Förstår inte hur man kan påstå något annat! Var det verkligen radio1 du rattade in? Testa annars att lyssna på programmet igen så kanske du förstår..

Ekman var den krossade parten och det krävdes inte speciellt mycket ansträngning för det.
Det som drar ner betyget på programmet var att man lät folk ringa in, det blev ett sammelsurium bara.
Senast redigerad av Antevante 2013-06-05 kl. 22:39.
Citera
2013-06-09, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Hahaha! En mer förvirrad stackare än Ekman får man ju leta efter. Förstår inte hur man kan påstå något annat! Var det verkligen radio1 du rattade in? Testa annars att lyssna på programmet igen så kanske du förstår..

Ekman var den krossade parten och det krävdes inte speciellt mycket ansträngning för det.
Det som drar ner betyget på programmet var att man lät folk ringa in, det blev ett sammelsurium bara.
Perosnligen så tycker jag Ekman skötte sig väl. Inte lätt att debattera när man har sånna åsikter och alla omkring en är emot en. Sånna personer behövs det mer av i detta samhälle!

Men om vi ska snacka åsikterna i sig, så var det väl lite som kommunismen. Det låter jävligt bra i teorin, men det är omöjligt att få ut det i praktiken. Visst, att majoritetsprincipen skulle avskaffas kunde jag delvis köpa, men frågan är då.... Vem ska rätta detta prov som han snackade om? och vad kommer provet innehålla? Jag anar att provet i såfall skulle ha rätt mycket om vem som är svensk och inte, vilket inte är politik öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in