2013-06-01, 13:01
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det vore definitivt en möjlighet.

Det krävs egentligen inte så mycket mer än 3-4 meter rep, fäst i en ögla runt huvudet på kroppen och lagd i en åtta för att man ska ha ett utmärkt draghjälpmedel för att dra en kroppen en bra djävla bit även i skogsterräng. Nu verkar ju GM dock inte ha avverkat särskilt långa sträckor.

Jag tror att VB dödats och styckats i stugan, styckningen kan också ha skett där fyndplats för torso m.m. var. Det enda som förbryllar är benen. Att stycka i ödehuset borde lämnat spår, kanske planen var att flytta alla delar till ödehuset och sätta eld på huset. Troligvis har tid inte funnits eller så vågade sig KJ inte dit fler ggr. i rädsla för upptäckt.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Om advokaten har yppandeförbud och får mer information via tidningar så undrar jag hur han kan gå utmed att han tror att KJ är oskyldig
Kj kan ha lämnat rimliga förklaringar för den bevisning som finns som advokaten anser fullt dugliga men som TR, som vid häktning för mord knappast är villiga att lyssna på den misstänkte särskilt mycket, inte köper.
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han kan ju ha väntat på att den upphörda blodcirkulation fått kroppen i "förstelningsläge" innan han styckade henne. Vem vet, kanske var hon död i flera dagar innan han påbörjade styckningen. Isf skulle kroppen vara mer seg och avtappad på blod.
Jo skulle vara det i så fall!
Men har svårt att tro att hon legat i hans hem så länge!
Bara urin och avföringslukten måste ha varit hemsk och lik lukten kommer mycket fort med!
Citera
2013-06-01, 13:02
Medlem
mrmoonlightss avatar
Det finns ganska stora likheter med Carolinemordet för ett par år sedan. En kropp som gärningsmannen försöker gömma, men som återfinns. Ett erkännande när bevisläget blir omöjligt. Krystade bortförklaringar som inte är realistiska. Resultatet blev livstids fängelse i båda instanser.

Det hjälper alltså inte att förneka, hålla tyst och hitta på. OM han är skyldig så har han allt att vinna på att berätta precis vad som hände.
Citera
2013-06-01, 13:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
De flesta teorier har redan diskuterats. Jag är öppen för allt även om jag som de flesta andra inser vad som är mest sannolikt - KJ. Såvida det inte visar sig att KJ är svårt psykiskt sjuk har jag svårt att tro att han skulle kunna vara GM. Om någon skulle vilja mörda VB och sätta ditt ngn annan för mordet - vem är då mer tacksamt offer än KJ? Blod, dna etc - allt går att plantera. Detta mord är också isf noggrant planerat.

Enligt artikel i AB är skälet till starkare bevisning och kvarhållande att man hittat blod i bagageluckan. Jag tror att de kanske hade den här informationen tidigare och valde att använda den nu. Den här killen får bara inte komma ut innan man hittat mordvapnet, eller vad som nu krävs för att han ska få sitt straff. De har kanske redan så mycket att det räcker för fällande dom. Obegripligt obehagligt att det går runt sådana här människor, och det gör tyvärr att "udda" och "säregna" får det svårare.

KJ blev lämnad av flera kompisar när han började prata om att han ville "pröva på" att döda, enligt en person i tråden. Alla med fungerande känselspröt lämnar en sådan person, men som alla runt VB sagt, hon var naiv och kände inte av hur KJ var som person. Media fiskade upp en vän som inte träffat honom på ett halvår, det säger sig självt att det är för lång tids bortovaro när någon begått ett hiskeligt brott.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-01 kl. 13:09.
Citera
2013-06-01, 13:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Jo skulle vara det i så fall!
Men har svårt att tro att hon legat i hans hem så länge!
Bara urin och avföringslukten måste ha varit hemsk och lik lukten kommer mycket fort med!

Det lär framkomma.

Det är ju dock inte säkert att styckningen ägt rum i lägenheten.
Citera
2013-06-01, 13:05
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Han kan ju mycket väl ha styckat i lägenheten, kanske lagt kroppen på en pressenning eller liknande, och sedan använt sej av några väskor och fraktat allt med bilen...Jag tror inte att han släpat ut en hel kropp.

Resonemanget gällde mer generellt, huruvida han har resurser att transportera en hel kropp.

Vad som egentligen har hänt är ju en öppen fråga.

Det som gör att jag i nuläget är tveksam till att styckningen har ägt rum i lägenheten är ju att de (ännu) inte har presenterat några bevis som pekar åt det hållet. Generellt borde ju platsen för styckningen vara mer med kontaminerad med blod, än det utrymmet som delarna transporterades i.
Citera
2013-06-01, 13:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Den bedömning kanske även innehåller markering från likhund i hans bil.

Åklagaren vill nog inte, om de seriöst funderar över en medhjälpare, säga mer än de behöver för att uppnå sannolika skäl.

Tanten i Långareds DNA fanns i flyktbilen hos en av mördarna det räckte i alla fall till fällande dom.
Här tror jag inte man anser det är "vanligt" att fd flickvännens blod finns i misstänktes bagage, och definitivt inte om hon försvann spårlöst och sen hittades styckad i delar.
Men man vet inte med AB och den här mediaadvokaten det är inga säkra kort direkt.
Alltså hade min försvarare haft en sån slips som dagens foto i NSD då hade jag bytt direkt. Han ser inte ut att ha strukit sin skjorta ens. Den här göken kommer babbla på bra i media framöver, och påstår man att AB vet vad dom skriver så är det väl ganska uppenbart vilken knepig advokat det här är.

Karate och näsblod i bagaget?
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687920
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-01 kl. 13:08.
Citera
2013-06-01, 13:07
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Repet är väl avfört från utredningen?

Japp, det hade ett alibi i form av ett block och en talja. De söp tillsammans i Luleå vid den aktuella tidpunkten!

Nä, allvarligt, jag vet inte om det är avfört. Kan ha missat det. Någon annan som vet säkert?
Senast redigerad av FUP-12 2013-06-01 kl. 13:10.
Citera
2013-06-01, 13:08
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Alltså här talar vi om en 21 årig kvinna och inte om ett barn. Helt naturligt att hemmaboende i den åldern kommer och går som de vill och inte ringer om de sover borta nån natt. Sen att det skulle var konstigt att vara inloggad på facebook både sin egen och den försvunnnas när dottern är borta känns ju helt normalt, jag skulle ha gjort detsamma.

Och här talar vi om en Mamma som säger att Hon aldrig skulle
göra något utan att höra av sig,nu bodde ju VB hemma med..

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852699 Mamman berättar
Dagen efter Mamma berättar

Skulle du logga in på din dotters FB Efter en dag med hennes lösenord till alla hennes ,som i detta fallet 3 Konto..
Min dotter hade aldrig pratat med mig,om jag luskade ut eller på något annat sätt hade hennes lösenord..
Därimot hade jag skrivet på wallen Någon som sett min dotter..På min wall med..Om det vad bestämt att hon skulle komma hem, annars smsar man för att inte oroa..sin Mamma eller Pappa..

Personligt hade jag blivit otroligt orolig om vi hade bestämt en sak, och sen inget höra alls.
Men det är väll jag det då.

Det verkar hända hur mycket som helst vid 21 -22 " StyvPappan "går och fiskar Kj vinkar av VB
MB stänger sin restaurang An är svartsjuk och bor med MB ???
???????????????? Vad hände mera
Citera
2013-06-01, 13:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Repet är väl avfört från utredningen?

Du kan se det som att spadar, rep, jackor, familjen karate och allt snack i början av ämnet inte har relevans för dagsläget. Det skulle inte förvåna mig om det är planterat av diverse ortsbefolkning.

IngenEinstein Inget märkvärdigt eftersom hon bodde hemma, så mamman kan gott logga in utan det höjer på ögonbrynen.
Citera
2013-06-01, 13:14
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det lär framkomma.

Det är ju dock inte säkert att styckningen ägt rum i lägenheten.
Precis de lär vi märka!
Men helt klart riskabelt att göra de hemma me tanke på att han har grannar och risken att någon kommer på besök är stor!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in