2013-06-01, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Wtf ?

Har jag sagt något om mitt yrke och att tystnadsplikt kommer o går ?
nu är du ju ute o spårar.

Det enda jag sa var att min arbetskollega sitter inne på
mkt viktig o avgörande del i utredningen o denne person får inte säga ett skit. Dock så har denne redan hunnit snacka en del med mig (ovetandes) innan denne person fick besked från polisen om att hålla käft.
Jag är inte polis eller inom rättsväsendet. Har aldrig påstått det heller. Sen så kommer min kollega en dag att kunna snacka igen. När dom faller o hela skiten är klart..

Dom??
Citera
2013-06-01, 08:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon kan ha levt i bakluckan. Då reagerar ingen likhund.

Med sticksår (9) i vitala organ bör hon varit död. Inte kan han ha baxat in en svårt skadad människa på 167 cm, utan att det hade lämnat mer spår. Döende är väldigt kladdigt, även i en sopsäck.
Citera
2013-06-01, 08:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Med sticksår (9) i vitala organ bör hon varit död. Inte kan han ha baxat in en svårt skadad människa på 167 cm, utan att det hade lämnat mer spår. Döende är väldigt kladdigt, även i en sopsäck.
Sticksåren kan ha uppstått efter resan. Hon kan ha blött från ett skrubbsår i luckan.
Citera
2013-06-01, 08:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Då bör ju rimligtvis en likhund markerat bagageutrymmet också. Enligt experter markerar ju dem efter en halvtimma efter dödsögonblicket. Det hade ju varit graverande för KJ.

Nu häktas han på en samlad bedömning, dvs från lite här och lite där.

Den bedömning kanske även innehåller markering från likhund i hans bil.

Åklagaren vill nog inte, om de seriöst funderar över en medhjälpare, säga mer än de behöver för att uppnå sannolika skäl.
Citera
2013-06-01, 08:39
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Klart vapen inte är nödvändigt, men då krävs ju mer än en blodfläck.

Öh, vad sägs om torso, huvud och ben. Finns alltså mer.
Citera
2013-06-01, 08:41
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KJ skaffade bilen 2012-07-18. Var de ett par då, eller hade de gjort slut?
Tidigare i tråden har man nämt att de var ett par 2010, några månader men det var spekulativt baserad på deras facebook kommunikation.

Men visst KAN det finnas naturliga förklaringar, såsom att hon blött någonstans när hon stoppade något i skuffen. Frågan är om det rör sig om en droppe eller mängder av blod. Är det det senare så lär det vara svårt att hävda en naturlig förklaring.
Citera
2013-06-01, 08:48
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew

Men visst KAN det finnas naturliga förklaringar, såsom att hon blött någonstans när hon stoppade något i skuffen. Frågan är om det rör sig om en droppe eller mängder av blod. Är det det senare så lär det vara svårt att hävda en naturlig förklaring.

Stänkbilden är nog avgörande, och mönstret av vad som kanske var innan en eventuell tvätt.
Bild-googla "luminol". Tydligare kan det knappast bli.

Någon skrev att det inte går att avgöra dödsorsak om huvudet fattas på en kropp. Om rättsräkaren kan se direkt dödande skott eller knivhugg medan hjärtat fortfarande pumpade räcker det väl för att avgöra dödsorsaken.
Citera
2013-06-01, 08:50
Medlem
lilltoes avatar
Således skulle KJ ha knockat henne, släpat henne till bilen och i bagageutrymmet. Kört iväg och på mp släpat ut henne och utdelad de dödande huggen. Hinner man inte besinna sig på, låt oss säga, 5-10 min. på vägen? Kör man ens på vägen?

Jag menar om han skulle befunnit sig i ett psykotiskt tillstånd, hade nog bilkörningen väckt uppmärksamhet. Psykotiska människor är orationella och väcker uppmärksamhet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykos
Citera
2013-06-01, 08:50
Medlem
Fråga:
Blir blodet oanvändbart om man sprayar det med luminol?
alltså i dna sammanhang?

Tänker om det var en mindre mängd i koffert så kan man ju ha måstat spraya hela kofferten innan man hittat fläcken!
Citera
2013-06-01, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Stänkbilden är nog avgörande, och mönstret av vad som kanske var innan en eventuell tvätt.
Bild-googla "luminol". Tydligare kan det knappast bli.

Någon skrev att det inte går att avgöra dödsorsak om huvudet fattas på en kropp. Om rättsräkaren kan se direkt dödande skott eller knivhugg medan hjärtat fortfarande pumpade räcker det väl för att avgöra dödsorsaken.
Självklart kan det gå att fastställa dödsorsak utan huvud. Det har inte alltid gått, C da C är ett exempel, men man kan inte säga att det aldrig går.
Citera
2013-06-01, 08:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Fråga:
Blir blodet oanvändbart om man sprayar det med luminol?
alltså i dna sammanhang?

Tänker om det var en mindre mängd i koffert så kan man ju ha måstat spraya hela kofferten innan man hittat fläcken!
DNA mår inte bra av Luminol. Men det finns andra ämnen som kan sprayas, som är bättre i det avseendet, Bluestar t.ex.
Citera
2013-06-01, 09:03
Medlem
Jeremiahs avatar
Jag tror att VB mördades antingen i stugan eller utomhus. Hade hon mördats i lght borde kriminalarna hittat spår av det där.
Jag tror inte det handlar om nått rituellt mord när det gäller antalet knivhugg eller styckning. Knivhuggen tyder på att mordet är gjort i affekt dvs. ilska.
Styckningen är en sk. transportstyckning. En relativt klen och otränad man som KJ orkar knappt lyfta 60+kg som det påstås att VB vägde ca. än mindre förflytta, särskilt inte i skogsterräng. Ytterligare en tes som jag tycker stödjer att offret varken mördades eller styckades i lght.

Jag tror inte heller att KJ haft medhjälpare, kanske nån nära anhörig som möjligtvis hjälpt till att städa upp isåfall. Det enda som förbryllar mig är att benen hittades i ödehuset. I övrigt tror jag KJ inte ville att VB skulle hittas. Troligtvis har KJ känt sådan press och stress att han inte vågat sig ut i skogen för att gömma kroppsdelarna tillräckligt bra.

Detta känns inte som ett planerat mord utan ett överilat dåd där framför allt tiden från mord till att VB:s kropp hittats är KJ:s största hjälp för att försvåra de tekniska bevisläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in