2013-06-01, 12:43
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det är skillnad på att lyfta 60, än att förflytta i skogsterräng.
Ta tex. en säck cement 20-25kg, hur långt går du med en sådan? Inte långt kan jag lova.
Jag håller på med tyngdlyftning,så för mig är 60 rätt lätt, men att promenera med det då särskilt i skogen skulle inte jag göra särskilt länge.

Nä, jag håller med, cementsäckar är ett helvete och det är en hyfsat bra liknelse.

Jag menade dock att jag tror att han kan klara av vissa moment - baxa upp en kropp i baggageluckan, baxa ur den. När det gäller att förflytta kroppen behöver den dock inte bäras, utan kan släpas. Här haltar jämförelsen med säckarna, eftersom kroppen har armar, ben och huvud som man kan få bra grepp om.
Citera
2013-06-01, 12:43
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu återstår bara motiv. Man är ju mycket förtegna så det är lätt att spekulera vilt nu.

Det vore sjukt om KJ halshögg henne när hon fortfarande vid liv. Maffiarituellt. Vissa galningar vill ju själva kunna kontrollera övergången till döden och att offret ska vara vid fullt medvetande under denna övergång. Men KJ verkar haft andra orsaker, förflyttning av kropp t e x.

Det är klart hon styckades när hon redan var död, som i 99 procent av alla fall.

Nu när man hittat blodspår av VB i hans bil kan man nog med säkerhet avvisa alla andra teorier.
Motivet kan säkerligen för oss utomstående framstå som ganska banalt.
Citera
2013-06-01, 12:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Enligt vad som sagts av åklagarna dog hon till följd av stickvåld mot vitala organ. Detta ska alltså vara dödsorsaken och då kan strypning, karatesparkar, air soft bollar och fan vet allt uteslutas.

Stickvapnet var ett "eggvasst" föremål med visst gradantal angivet. Det allra troligaste är alltså en kniv av något slag.

..med en spetsvinkel på 20-40 grader. Hur ser ett sådant ut? Knivig fråga.
Citera
2013-06-01, 12:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
bortse nu från ett (tydligen) gällande yppandeförbud:
"Försvaret har ingen insyn i utredningen berättar Forssberg.

- Nej, jag får mer information av tidningarna än av spaningsledningen, säger han och tillägger:

– Jag tror faktiskt han är oskyldig och fick jag insyn i utredningen skulle jag kanske kunna hjälpa till att föra utredningen vidare"

vart fan har dom hittat denne advokat!!??

källa: www.kuriren.nu
Vad är problemet menar du? Om advokaten tror att det kan finnas en annan GM gjorde han väl helt rätt i att försöka hjälpa utredningen i den riktningen. Hans intresse är ju enbart att försvara sin klient.

Sen kan man ju undra vad yppandeförbudet ska vara bra för om advokaten ändå inte får någon information.
Citera
2013-06-01, 12:46
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nä, jag håller med, cementsäckar är ett helvete och det är en hyfsat bra liknelse.

Jag menade dock att jag tror att han kan klara av vissa moment - baxa upp en kropp i baggageluckan, baxa ur den. När det gäller att förflytta kroppen behöver den dock inte bäras, utan kan släpas. Här haltar jämförelsen med säckarna, eftersom kroppen har armar, ben och huvud som man kan få bra grepp om.

+1, kanske snöret på garagetaket har använts till att släpa offret ut i skogen?
Citera
2013-06-01, 12:47
Medlem
Mouchinos avatar
[quote=Fettsugning|43717933]Enligt vad som sagts av åklagarna dog hon till följd av stickvåld mot vitala organ. Detta ska alltså vara dödsorsaken och då kan strypning, karatesparkar, air soft bollar och fan vet allt uteslutas.

Stickvapnet var ett "eggvasst" föremål med visst gradantal angivet. Det allra troligaste är alltså en kniv av något slag.[/QN

Kanske detta är mordvapnet då?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/412301_3295086503095_1633837215_o.jpg
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Läste att KJ´s advokat sagt att KJ har en förklaring till hur blodet hamnat där.
Den lär vi väl inte få höra under närmsta tiden heller antar jag.
Jag kan tänka mig att köpa FUP:n bara för att få ta del av den förklaringen...
Citera
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12

Han kan ju mycket väl ha styckat i lägenheten, kanske lagt kroppen på en pressenning eller liknande, och sedan använt sej av några väskor och fraktat allt med bilen...Jag tror inte att han släpat ut en hel kropp.
Citera
2013-06-01, 12:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
..med en spetsvinkel på 20-40 grader. Hur ser ett sådant ut? Knivig fråga.
Troligen en helt vanlig kockkniv, s.k. förskärare.

https://www.flashback.org/sp10309149

Med reservation för att jag är osäker på vad som avses med spetsvinkel. Borde väl finnas någon knivfantast som läser tråden som kan tillrättavisa mig om jag är ute och cyklar på åkern här.
Citera
2013-06-01, 12:49
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Har dom hittat blod från VB i en bil som KJ förfogat över är det ju endera KJ eller annan som förfogat över bilen som fått dit blodet om det nu inte är någon som har brutit sig in i bilen för att plantera blodet alt. att bilen var olåst. Det där har nog polisen koll på i dagsläget. Han har lite att försöka förklara nu den gode KJ.

Jag undrade om det kunde vara så att bagagets lås inte fungerar och gör att ägaren förvarar saker fram som rimligen skulle förvarats i skuffen pga detta och att hans ev. olåsbara skuff var känt av andra.
Som i artikel som beskrev föremål i bilen, men att blodspåret hade funnits bak.
Citera
2013-06-01, 12:49
Medlem
saltapinnars avatar
Har det sagts vad som fanns i den gula plastpåsen,vid något tillfälle sas det kvinnokläder,sen mans kläder,eller underkläder
Citera
2013-06-01, 12:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Har det sagts vad som fanns i den gula plastpåsen,vid något tillfälle sas det kvinnokläder,sen mans kläder,eller underkläder
Kalsonger med "sekret" i vill jag minnas. Bodengrabb sa ju att VB och KJ hade "motionerat" i sängen, hur fan han nu kunde veta det, men det kan ju då vara slidsekret från VB och/eller sperma från KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in