2013-06-01, 10:46
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han får livstid och vård. Dvs först vård och sedan avtjäna sitt livstidsstraff. Men efter 10 år kan han ansöka om att få straffet tidsbestämt.
Endera får du vård för att du anses vara sjuk, eller så får du fängelse. Man får inte både och
Citera
2013-06-01, 10:47
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Oviktigt egentligen, men var det inte så att inlägget om åklagaren var tidigare, typ 2011 el 2012? (Hunden dog väl i år).
Det är det jag inte minns, men det kan säkert vara som du säger.
Citera
2013-06-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Kommer han få livstid om han döms?

Jag tror att om han bedöms som frisk, så kommer straffet ej bli tidsbestämt, pga omständigheterna rörande griftefriden i och med styckning.
Om han bedöms som psykiskt störd, så kommer straffet ej bli tidsbestämt utan han kan komma tillbaka till samhället då han anses "vara frisk" nog.
Oavsett så kommer han vara frihetsberövad lång tid.
Citera
2013-06-01, 10:49
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Det kan också vara så att de råkade i gräl i lägenheten, och att skriken som någon granne hörde var från det. Sedan stormade BO iväg hemåt till fots - själv och vid liv. Hon skickar även SMS om att någon/något gjort henne sur.

KJ kan inte släppa grälet, utan följer efter henne och hinner ikapp någonstans runt de mer avskiljda vägarna på hennes väg hem. De fortsätter gräla, det blir fysiskt bråk och det går överstyr så hon dör.

Edit: Eller lite mer drastiskt.
Ett fysiskt närmande från KJ i hans lägenhet som hon stretade emot... det övergick i något slags våldtäktsförsök och hon skriker av det och stormar iväg med ett "jag ska anmäla dig din djävel...". Åter igen lämnar hon då lägenheten själv och kan texta SMS som ovan.
Han panikar några minuter efter och jagar efter henne med kniv för att tysta henne...
I min hjärna ser scenariot ut ungefär sådär också. Jag tror hon har dött utanför hans lägenhet. Tror inte han har släpat/burit ut henne därifrån. Vid den tiden (4/5) blev det aldrig riktigt mörkt ute och att bära ut en död kropp i halvdunklet känns som att det borde ha varit väldigt besvärande med tanke på risken för upptäckt.
Citera
2013-06-01, 10:51
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det är lite festligt att han menar att det inte är så konstigt - de var ju kompisar. Vem har inte styckade kompisars blod i bagageluckan, liksom..?

Men hur kan en Advokat gå ut i media och uttala sej på det viset, vilken pajas! Och han sa att han ska åka och hälsa på KJ. Han måste ju ha svårt med att vara advokat i det här fallet. "De var ju kompisar"..ja hur ska han uttrycka sej på ett "bra" sätt i ett sådant här fruktansvärt makabert fall! Klart han måste göra allt för att sätta GM oskyldig, men antagligen kommer det att bli svårt.
Citera
2013-06-01, 10:52
Medlem
Citat:
Oviktigt egentligen, men var det inte så att inlägget om åklagaren var tidigare, typ 2011 el 2012? (Hunden dog väl i år).

Han skrev det i september 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad handlade det här om då, blev visserligen nedlagt, dock varit föremål för en utredning:

Kristo*fer Ki*ba Joh*nsson
den 30 september 2010
JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D

Citera
2013-06-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om han bedöms som frisk nog för fängelse får han troligen 16-18 år.

Livstid ska sparas för de allra mest gräsliga brotten.

Om detta inte är ett av "de allra mest gräsliga brotten" - vad är det då?!!
Citera
2013-06-01, 10:53
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ja var det inte nyligare än så faller ju den pusselbiten pladask i backen. Men jag vet inte när han jublade tyvärr.
Citera
2013-06-01, 10:57
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Tack, då slänger vi den pusselbiten i papperskorgen.
Citera
2013-06-01, 10:57
Bannlyst
Det är därför jag hatar detta sjuka samhället att så fort någon dödar en annan människa uppsåtligt så skall han dömas till vård om han inte är frisk. Fan alla som dödar en annan uppsåtligt är inte friska.
Citera
2013-06-01, 10:58
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
OK... är KJ ensam GM tror ni? Haft medhjälpare?

OM han har fått hjälp. Så TROR jag att det är efter mordet/dråpet.

Dom flesta kompisar/vänner hade nog blivit ganska förskräckta vid en förfrågan om att bistå i undanröjandet av en kropp. Det större flertalet hade nog bett kompisen anmäla sig själv till polisen.

Det KÄNNS som att det ligger närmare till hands att en far eller bror skulle hjälpa till. Blod är tjockare än vatten.

Sannolikheten/statistiken kanske talar mot detta. Men tids nog om den misstänkta GM är skyldig kanske korten läggs på bordet och vi kan få ett svar på hur det gick till.
Citera
2013-06-01, 10:58
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Undra vad detta rör sig om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto