2013-06-01, 10:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Kommer han få livstid om han döms?

Om han bedöms som frisk nog för fängelse får han troligen 16-18 år.

Livstid ska sparas för de allra mest gräsliga brotten.
Citera
2013-06-01, 10:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Kommer han få livstid om han döms?
Nej, troligen vård. Annars ett långt, tidsbestämt fängelsestraff. Det måste finnas något kvar i straffskalan för "grövre mord", dvs mord på barn, multipla mord mm.

Hurra! Silvermedalj igen.
Citera
2013-06-01, 10:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja jag har för mig att han skrivit på FB typ "Jippi åklagaren la ner" eller liknande. Det kanske handlade om hunden då
Känns helt klart som en passande pusselbit.
Citera
2013-06-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Än är det inte över. Vad vi ser nu är något som är tänkt att rikta blickarna åt någon person. Titta ditåt och du ser vad du förväntas se, och medan du gör det så sker någonting i en helt oväntad del av situationen.

Blod har en tendens att dyka upp i någons bil, ganska lägligt med tanke på situationen.

Utifrån vilka omständigheter och varför försöker du föra fram ett resonemang kring att KJ skulle vara offer för en Konspiration.

Antingen tror du på allvar att polisen schackrar med en oskyldig persons öde för att fördolt och överraskande kunna närma sig, en i dina ögon "egentlig" GM eller tror du på allvar att en GM rör sig fritt och obehindrat över och under polisens radar och med lätthet klarar av att plantera komprometterande blodmaterial i KJ:s bagageutrymme. Denne gäckande skugga aka styckmördare skulle då ha sådant material sparat för att sätta sin masterplan i verket.

I mina ögon är du så jävla verklighetsfrånvänd att KJ i en jämförelse framstår som upplysningen självt. Kanske tror du det är illuminatis norrbottniska gren som ligger bakom mordet?
Citera
2013-06-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om han bedöms som frisk nog för fängelse får han troligen 16-18 år.

Livstid ska sparas för de allra mest gräsliga brotten.
Jag gissar på Rättspsykiatrisk vård.
Citera
2013-06-01, 10:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
I CL-fallet så städade väl en lillasyster mordplatsen och mamman slängde sopor osv?

Det skrevs ju något om att KJ jublat att åklagaren lagt ner något. Kan det ha varit så att han anmäldes för något brott gällande hunden, men åklagaren lade ner det och att det var det KJ jublade över? Hittar inte när hunden dog och när han skrev om att åklagaren lagt ner något.
Hade det att göra med att han krossat rutan på sin egen bil?
Citera
2013-06-01, 10:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Jag gissar på Rättspsykiatrisk vård.

Det är min gissning också, det står inte rätt till med honom, har man en god man så är det vissa saker som inte fungerar och jag har svårt att tro att han klarar den stora RPU undersökningen.
Citera
2013-06-01, 10:44
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hade det att göra med att han krossat rutan på sin egen bil?
Det är väl inte åtalbart såvida man inte begärt ut försäkringspengar och skyllt på någon annan (=bedrägeri)?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Hahaha absolut inte! Han kommer få vård!

Han får livstid och vård. Dvs först vård och sedan avtjäna sitt livstidsstraff. Men efter 10 år kan han ansöka om att få straffet tidsbestämt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Inte ett dugg förvånad om det nu stämmer. Har jag sagt hela tiden om den här hundstackaren och vem som hjälpte till med att "städa upp"
Kan det vara VB som polisanmälde? Iså fall långsökt iofs att hon skulle plugga hemma hos honom.

Kanske inte så långsökt! Han kanske har väntat på rätt tillfälle och det blev just med "plugga" som ursäkt att bjuda hem henne!!
Citera
2013-06-01, 10:45
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ja jag har för mig att han skrivit på FB typ "Jippi åklagaren la ner" eller liknande. Det kanske handlade om hunden då

Oviktigt egentligen, men var det inte så att inlägget om åklagaren var tidigare, typ 2011 el 2012? (Hunden dog väl i år).
Citera
2013-06-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, troligen vård. Annars ett långt, tidsbestämt fängelsestraff. Det måste finnas något kvar i straffskalan för "grövre mord", dvs mord på barn, multipla mord mm.

Hurra! Silvermedalj igen.
Toni Alden fick livstid vilket jag tycker var fel rent juridiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in