2013-06-01, 00:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja visst det är mer ett beställningsjobb i kriminella kretsar. Har vi något styckmord där man haft medhjälpare i Sverige?
smålandtintin och jag snackade om det tidigare i tråden. Mordet på Christian Larsson i Bollnäs och Greven Maximilian Kartaschevs styckande av Marita Pentinmäki, som med all sannolikhet var ett styckmord. Båda i genomkriminella miljöer, och medhjälparna var inte släkt med GM.
Citera
2013-06-01, 00:25
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ja visst det är mer ett beställningsjobb i kriminella kretsar. Har vi något styckmord där man haft medhjälpare i Sverige?

Denna kanske?
https://www.flashback.org/t1799508
Citera
2013-06-01, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ytligt självskadebeteende är det en form av, men det är det förmodligen inte här då hade nog advokaten talat om detta i detalj. Han benämnde det som självskadebeteende. Och har man dessutom lotsats till rättspsyk efter bedömning av läkaren, så finns det orsaker till det. Ett självmord i en cell vill man inte vara med om. Han kan vara självmordsbenägen vilket i sig inte är ovanligt beroende på situationen.

Tyvärr det va i det senaste laget och de här analyserna va inlämnade före dessa fläckarna utanför dörren. Mer analyser är inskickade och man väntar in fler prover.,

Du har sannolikt rätt i att fläckarna inte är klara än.
Då känns blodspår i bilen rätt rimligt. Små mängder går säkert att ljuga bort, men samlar polisen mer bevisning så faller ju korthuset.
Citera
2013-06-01, 00:26
Medlem
highfives avatar
Ser en uppenbar risk i att en på tråden sålt lite "röka" till gm innan han greps. Var det därför han var rökt?
Citera
2013-06-01, 00:27
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Kan ju vara i bilen t ex.
Inget sagt om var blodet hittades.

Orkar inte leta nu men läste i någon av tidningarna idag att det föreföll som att det var i lägenheten, men ingen säker uppgift.
Citera
2013-06-01, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
jätteroligt med rykten, gör att festen/afterworksnacket "flowar" bättre (eller hur!), dock sitter K.J på högsta sannolikhetsgraden och kommer åka dit slamdunkwayee! Nu en massa spekulationer i 5 dygn, sen kommer matriarkatkvinnorna som är åklagare lägga fram sin bevisning, sen åker han dit.

Ja, det tar nog bara fem dagar. När mordvapen och mordplats sannolikt fortfarande saknas. Och händerna.
Vafan, man har ju en blodfläck! Case closed!

Ärligt, det är ganska mycket kvar som ska falla på plats och KJ kan nog räkna med att spendera hela sommaren i häkte. Kanske mer om det går trögt.
Det troligaste är dock att han erkänner, tror jag.
Citera
2013-06-01, 00:33
Medlem
Intressant statistik om styckmord i Sverige
http://www.bt.se/nyheter/styckmord-mycket-ovanliga(2240795).gm
Citera
2013-06-01, 00:34
Medlem
norrlandskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur går snacket runt karate family då? Går folk till teboden för att höra skvaller? Blänger folk snett på varandra? Av ditt inlägg förstår jag att brottet skuggar vardagen, särskilt om man ser teknikerna hålla på.

Milt sagt! Det pratas om det hela tiden, vart du än är. Hela tiden nya indicier och påståenden. Jag tror att jag hört 3 olika påståenden om hur benen var arrangerade, alla från "säkra källor"
Det är lite 50/50 som jag upplever det i dagsläget, om man tror att det är rätt person som sitter anhållen eller ej. MB, men framförallt hans hustru pratas det mycket om och verkar vara svåra att släppa, just eftersom de har haft en sexuell relation VB och MB och att den sista signalen som snappades upp från VB's telefon var vid masten på berget bredvid Bodsvedjan (den häktade mannens lägenhet ligger i Bodsvedjan som ni vet) men som vi vet kan man inte peka ut att HÄR stod VB när senaste signalen togs emot. Man kan bara säga att "här ikring". Detaljen att MB med familj bor bakom just detta berg, gör att det är svårt att släppa lixom. När hans fru dessutom kommenterat så som hon gjort..
VB hade väl druckit öl med kompisen innan hon gick? Det var lördag kväll. Jag brukar själv messa ngt ragg om jag känner mig ensam en lördag. Kanske hon gjorde just det? Tog en sväng förbi? Möttes av en galen hustru. Allt gick snett och MB fick sedan hjälpa till att röja. Ett foster är som bekant rätt proppat med DNA bevis.

Det är snacket som går just nu. Många verkar iallafall mer och mer prata i termer om att den häktade faktiskt kanske inte är skyldig. Stackars jävla arma krake, om så inte är fallet. Är han oskyldigt anklagad, då har han inget liv kvar. Inte här iallafall.

Händerna söks ständigt av folk i alla åldrar.
Citera
2013-06-01, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, det tar nog bara fem dagar. När mordvapen och mordplats sannolikt fortfarande saknas. Och händerna.
Vafan, man har ju en blodfläck! Case closed!

Ärligt, det är ganska mycket kvar som ska falla på plats och KJ kan nog räkna med att spendera hela sommaren i häkte. Kanske mer om det går trögt.
Det troligaste är dock att han erkänner, tror jag.

han kommer aldrig erkänna. han är HC, pite55 bara en grej för han, tror som vettiga detektiver tidigare i tråden sagt att vi har att göra med en mycket ung sexsociopat som trodde att han skulle komma undan pga. han skulle kunna skylla DNA:et på sin "sexuella" relation med GM, inte svårare än så. Han åker...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskan
Nja. Men rykten i stan (det går nååågra st) säger att hon var "bortlovad" till någon anna thai. Men som sagt, lösa rykten. Jag vet att det låter helt knäppt, men jag tycker moderns agerande efter försvinnande var otroligt märkligt.

Ja, jag kan tänka mig att bodensare har en lite skev och egenkonstruerad syn på thailändare. Men för att vara ärlig: deras syn på sexuell samvaro är otroligt liberal i många avseenden.
En thaikvinna som själv flyttat till Sverige för att bo med en farang vill nog ganska ogärna att dottern ska gifta sig med en thaiman, som ofta står rätt lågt i kurs.
Klart mamman ville att även VB skulle ha en farang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Jag har blivit anfallen med en gaffel men kände inte direkt att det fanns någon risk för mitt liv, mest ögonen jag oroade mig över.

Där dog jag just lite.... Seriöst ? En gaffel ?

Varför inte en olivgaffel ? Eller ännu bättre
en engångsgaffel från Max

Värre har jag sällan hört
Citera
2013-06-01, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Oooookejj.. Jag börjar med att kontra den frågan. För på dig låter
det som en bekräftelse. Du kanske är vän med honom ?

Sen tillägger jag att detta var en teori eftersom han är
helt klart en jäkla tunnis. Tunna personer har ju rent fysiologiskt
lättare att få blåmärken

F-n,där är du ju!!! Har du inte munkavle längre? Kör hårt, berätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in