Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Hur går snacket runt karate family då? Går folk till teboden för att höra skvaller? Blänger folk snett på varandra? Av ditt inlägg förstår jag att brottet skuggar vardagen, särskilt om man ser teknikerna hålla på.
Milt sagt! Det pratas om det hela tiden, vart du än är. Hela tiden nya indicier och påståenden. Jag tror att jag hört 3 olika påståenden om hur benen var arrangerade, alla från "säkra källor"
Det är lite 50/50 som jag upplever det i dagsläget, om man tror att det är rätt person som sitter anhållen eller ej. MB, men framförallt hans hustru pratas det mycket om och verkar vara svåra att släppa, just eftersom de har haft en sexuell relation VB och MB och att den sista signalen som snappades upp från VB's telefon var vid masten på berget bredvid Bodsvedjan (den häktade mannens lägenhet ligger i Bodsvedjan som ni vet) men som vi vet kan man inte peka ut att HÄR stod VB när senaste signalen togs emot. Man kan bara säga att "här ikring". Detaljen att MB med familj bor
bakom just detta berg, gör att det är svårt att släppa lixom.
När hans fru dessutom kommenterat så som hon gjort..
VB hade väl druckit öl med kompisen innan hon gick? Det var lördag kväll. Jag brukar själv messa ngt ragg om jag känner mig ensam en lördag. Kanske hon gjorde just det? Tog en sväng förbi? Möttes av en galen hustru. Allt gick snett och MB fick sedan hjälpa till att röja. Ett foster är som bekant rätt proppat med DNA bevis.
Det är snacket som går just nu. Många verkar iallafall mer och mer prata i termer om att den häktade faktiskt kanske inte är skyldig. Stackars jävla arma krake, om så inte är fallet. Är han oskyldigt anklagad, då har han inget liv kvar. Inte här iallafall.
Händerna söks ständigt av folk i alla åldrar.