2013-06-01, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Utgår från att du vet detta.Då är rättspsyk rätt ställe för honom just nu då.

född 91, och skall nu sitta inne i stort sett resten av sitt vettiga liv (kommer väl ut som 45 åring med prövningsrätt el. nå liknande) tycker att föräldrarnas roll fått en väldigt liten roll i denna "stoooora" tråd, sen trist att höra min hjälte GW hålla på svammla på igår, case closed!
Citera
2013-06-01, 00:13
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Oooookejj.. Jag börjar med att kontra den frågan. För på dig låter
det som en bekräftelse. Du kanske är vän med honom ?

Sen tillägger jag att detta var en teori eftersom han är
helt klart en jäkla tunnis. Tunna personer har ju rent fysiologiskt
lättare att få blåmärken

Teori? Du skrev det som fakta och jag undrar hur du kan veta det.

Motfrågan behöver jag inte besvara. Det är bara att plöja i mina inlägg, gräva, lägga ihop ett och annat. Du är ju proffs på det.
Citera
2013-06-01, 00:14
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Sonen tränade karate i många år, sista brunt, skulle ta svart då han slutade.
Att ngn skulle börja blöda näsblod pga karate utan fighting är lika löjligt som om en fotbollsspelare skulle börja blöda näsblod i en lägenhet där denne sedan mördades!!!

Kan ju vara i bilen t ex.
Inget sagt om var blodet hittades.
Citera
2013-06-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Sonen tränade karate i många år, sista brunt, skulle ta svart då han slutade.
Att ngn skulle börja blöda näsblod pga karate utan fighting är lika löjligt som om en fotbollsspelare skulle börja blöda näsblod i en lägenhet där denne sedan mördades!!!

Men ta o läs på lite innan.

visst har du rätt, att det skulle vara i lägenheten är löjligt.

Dick så är det här fullkontakt karate / fighting.
Vet du hur en del av dom i karategänget ser ut efter en
fighting träning (lördagar) / gradering el tävling ?

brutna revben, brutna händer/ knogar fötter, näsben, you name it.
Yepp, denna karate- samma karate som vb utförde
Citera
2013-06-01, 00:15
Medlem
norrlandskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Hur ofta tror du att thailändska tjejer som har en egen farang ser problem i att deras vuxna dotter knullar runt?
Så till den grad att man mördar?

Nja. Men rykten i stan (det går nååågra st) säger att hon var "bortlovad" till någon anna thai. Men som sagt, lösa rykten. Jag vet att det låter helt knäppt, men jag tycker moderns agerande efter försvinnande var otroligt märkligt.
Citera
2013-06-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Teori? Du skrev det som fakta och jag undrar hur du kan veta det.

Motfrågan behöver jag inte besvara. Det är bara att plöja i mina inlägg, gräva, lägga ihop ett och annat. Du är ju proffs på det.

Hitta mitt inlägg och omcitera då tack. så ska vi se hur det var.
helt klart en irriterad ton på dig
Citera
2013-06-01, 00:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskan
Fick en rätt knäpp tanke som dök upp från ingenstans egentligen. Den gäller VB's mamma. Varför satt hon och gillade grejer från VB's facebookanvändare efter att hon anmälts försvunnen?
Ville hon kanske att polisen skulle tro att hon var i livet? rikta tankarna från brott, så att alla bevis kunde undanröjas på ett bra och säkert sätt? Kan det inte vara så att om VB nu var gravid, som ryktet påstår, att familjens tro/religion såg alla de synder hon begått (sex utom äktenskap, gravid OCH skulle begå dödssynden abort) fick familjen att ta saken i egna händer. Sona det brott hon begått (inför deras gud) och faktiskt, ta bort henne? Jag vet att det låter sjukt. Men någonting inom mig känner att det inte alls är så jävla säkert att det är rätt person de häktat. Jag tror att polisen känner stor press iom all negativ kritik de fått motta, rykten har pekat ut vår nuvarande GM hela tiden. Även om polisen aldrig bekräftat att han är han, så vet ju hela stan vem det är. Grannar lägger ut bilder på instagram av tekniker som donar på utanför och hans stackars familj.. de är nästan lika mycket offer i denna härva, som VB's familj är, om de är oskyldiga. Så fruktansvärt.
Dessutom vettefan hur tillförlitliga endel vittenesmål är. Att det kommer in två veckor efter försvinnandet, att "men.. jag hörde nog lite skrik i trapphuset den där lördan..!" -jamenar.. hur tillförlitligt är det? Ni skulle testa bo i Boden dessa dagar. Oh. My. God.

Hur går snacket runt karate family då? Går folk till teboden för att höra skvaller? Blänger folk snett på varandra? Av ditt inlägg förstår jag att brottet skuggar vardagen, särskilt om man ser teknikerna hålla på.
Citera
2013-06-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Kan ju vara i bilen t ex.
Inget sagt om var blodet hittades.
Poängen är att även om tjejen höll på med karate ( på relativt låg nivå) så är det ingenting som säger att hon skulle blöda mer näsblod pga sporten än en fotbollsspelare.
Höll hon på med fighting ja, men det skulle ha behövts att de råkar i bråk och han slår henne för att blodvite ska uppkomma. I karate markerar man sparkar och ytterst få skadar sig.
Citera
2013-06-01, 00:19
Medlem
Citat:
Oooookejj.. Jag börjar med att kontra den frågan. För på dig låter
det som en bekräftelse. Du kanske är vän med honom ?

Sen tillägger jag att detta var en teori eftersom han är
helt klart en jäkla tunnis. Tunna personer har ju rent fysiologiskt
lättare att få blåmärken

Hur väl känner du KJ?
Citera
2013-06-01, 00:21
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Hitta mitt inlägg och omcitera då tack. så ska vi se hur det var.
helt klart en irriterad ton på dig

https://www.flashback.org/sp43707475
Citera
2013-06-01, 00:22
Bannlyst
Citat:
Nja. Men rykten i stan (det går nååågra st) säger att hon var "bortlovad" till någon anna thai. Men som sagt, lösa rykten. Jag vet att det låter helt knäppt, men jag tycker moderns agerande efter försvinnande var otroligt märkligt.

jätteroligt med rykten, gör att festen/afterworksnacket "flowar" bättre (eller hur!), dock sitter K.J på högsta sannolikhetsgraden och kommer åka dit slamdunkwayee! Nu en massa spekulationer i 5 dygn, sen kommer matriarkatkvinnorna som är åklagare lägga fram sin bevisning, sen åker han dit.
Citera
2013-06-01, 00:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Du vet att en svensk kille sitter häktad på sannolika skäl och att det finns blodspår från offret som kan knytas till honom?

Jag tror du ska sluta lyssna på förvirrade rykten och struntprat på stan - vad vet folk om allt det där om du tänker efter lite? Tycker det är kränkande mot den stackars mamman att det fortfarande är folk som måste sitta och fantisera om bisarra konspirationer. Tror du att en tjej som enligt uppgift brukade sova borta ibland utan att mamman tyckte det var konstigt skulle bli hedersmördad på något vis? Av en thailändsk, buddistisk mamma?

Det där med graviditeten är för övrigt inget annat än grundlösa spekulationer på stan och här i tråden som har skapat rykten. Jag har inte hört en enda uppgiftslämnare säga något om att offret sagt att hon var gravid, det är inte ens någon som påstått att hon såg rund ut om magen på sistone. Skitprat, skitprat, skitprat bara som okritiska hjärnor suger åt sig för att de är så sugna på mer smaskiga detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in