2013-05-31, 21:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Gokväll gott folk. Har varit borta från nyheter,tv, radio och internet hela dagen.
Vore tacksam om någon kunde sammanfatta vad som hänt idag. Kollade ABs clip med åklagaren , och kanske det täcker vad som hänt av vikt? Han är häktad på sannolika skäl, men ingen mer info?
Det med substans, tack. Inte foliehattars satanist- ritualmordsteorier/karateknullarens vänsterprassel etc etc.

Tackar.
Läs MrsMagoos signatur. Eller sammanfattningen länkad i första inlägget.
Citera
2013-05-31, 21:15
Bannlyst
Jag tror att KJ lider av någon form av bipolär sjukdom(manodepressiv sjukdom) . Som jag dessutom tror var orsaken till att han blev ratad på mönstringen till militärtjänstgöringen.
Citera
2013-05-31, 21:16
Medlem
Citat:
Gokväll gott folk. Har varit borta från nyheter,tv, radio och internet hela dagen.
Vore tacksam om någon kunde sammanfatta vad som hänt idag. Kollade ABs clip med åklagaren , och kanske det täcker vad som hänt av vikt? Han är häktad på sannolika skäl, men ingen mer info?
Det med substans, tack. Inte foliehattars satanist- ritualmordsteorier/karateknullarens vänsterprassel etc etc.

Tackar.

De har hittat spår som kan ledas till KJ (den häktade) i bostad och även i en bil som han använt. Enligt Aftonbl.
Citera
2013-05-31, 21:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Den här artikeln är riktigt märklig. Bla säger GW: Polisen behöver mer. Den behöver hitta fler bevis på att hon dödats eller styckats. Det kan vara hudfragment eller blod i så stor mängd att det indikerar att människan dött i samband med blödningen, säger han.

Att Ploy är dödad och styckad råder det knappast nån tvivel om... Man kan undra om den här intervjun är ett hopplock från olika artiklar...

GW är ett "hopplock" från topp till tå, ett stolpskott av hög karat. Hans GM-profiler kan köra vilken mordutredning som helst i diket. CdC-fallet är väl det han blir mest ihågkommen för.
Citera
2013-05-31, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja det kan man nog ha, men då ska man haft problematiken tidigare också. Uppstår beteendet först när man blir häktad för ett styckmord så står det för något annat.
Varför kan inte problematiken uppstå när man utsätts för svår press?
Citera
2013-05-31, 21:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nja... GW har nog koll vad han pratar om. Vi har väl i tråden nämnt ett antal fall med/utan styckning där svårigheter att fastslå att det verkligen varit den misstänkte som orsakat offrets död med angreppsvåld pga att man inte säkrat någon brottsplats eller fått fram annan central bevisning lett till friande dom eller en lägre brottsrubricering. Häktning på sannolika skäl innebär inte autostrada fram till fällande dom.

Personligen är min känsla just nu att om killen inte erkänner så kommer det att bli ett mål där en lång kedja av indicier och mindre bevisning (som blodfyndet) åberopas för att bygga ett scenario där det blir omöjligt att KJ inte är gärningsmannen, trots att det är tunt med direkt bevisning för hur själva mordet gick till.
Anledningen till att styckmord är besvärliga att klara upp är väsentligen två: A) det är inte säkert att dödsorsaken går att fastställa, i all synnerhet om kroppsdelarna inte hittas på ett tag. B) Det är inte självklart att tid och plats för brottet låter sig fastställas så noga att annan gärningsman kan uteslutas.

I det här fallet är dödsorsaken inget problem, så någon Mats Alm-griftefridsdom blir det inte tal om. Tiden är nog inget jätteproblem med heller, utan det är bara brottsplatsen som det kan skita sig på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Jo, men då kan ju idioten KJ faktiskt kläcka ur sig detta! Eller hur?

Han kanske inte vågar,..
varför tror du det finns hotade folk som inte vågar säga precis allt?
Hotbilden skrämmer mer...jag är ingen expert. Vill bara ge min teori.
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macaroni81
Tack Du verkar trevlig. Som adhd:are så gillar man folk som inte bara slänger skit på allt o alla

Min andra teori ang KJ är att nån har en hållhake på honom..
men att han inte varit huvudperson i detta drama..

Om KJ avslöjar huvudperson/erna så kommer de avslöja nåt han gjort..
De är iaf fler än en på detta och det kan också vara på samma nivå som Bollnäsmordet... att det är droger, pengar mm inblandat...

Som adhd:are är självmedicinering OFTA inblandat (droger, alkohol, andra missbruk).. och speciellt vid frustration INNAN man fått en diagnos.

Ja håller med dig, sen tror jag inte att denna KJ är GM, åtminstonde inte ensam.
Citera
Bannlyst
Citat:
De har hittat spår som kan ledas till KJ (den häktade) i bostad och även i en bil som han använt. Enligt Aftonbl.

Å fan. Har de avslöjat det?
Citera
2013-05-31, 21:19
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Han kanske inte vågar,..
varför tror du det finns hotade folk som inte vågar säga precis allt?
Hotbilden skrämmer mer...jag är ingen expert. Vill bara ge min teori.

Inte vågar!? Men vad är det för trams??
Citera
2013-05-31, 21:19
Medlem
Bundyss avatar
NSD skriver att KJ är inlagd på rättpsyk i Öjebyn.

http://mobil.nsd.se/default.aspx?id=7686746
Citera
2013-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
Å fan. Har de avslöjat det?

Jajjaemän. Ska se om jag hittar länken. Men som jag sagt, tror inte han är ensam..jag heller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in