2013-05-31, 19:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du fattar att allt som lagts ut på hans facebook sida är antydningar till att han var benägen å styck mörda allt från troll,hundar och jobba i hala slaktar kök.
Ja, man kan vid en helhetsbedömning skönja en störd människa med stort självhävdelsebehov och bristande impulskontroll.
Citera
2013-05-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Den här artikeln är riktigt märklig. Bla säger GW: Polisen behöver mer. Den behöver hitta fler bevis på att hon dödats eller styckats. Det kan vara hudfragment eller blod i så stor mängd att det indikerar att människan dött i samband med blödningen, säger han.

Att Ploy är dödad och styckad råder det knappast nån tvivel om... Man kan undra om den här intervjun är ett hopplock från olika artiklar...

Jag reagerade också på det där. Särskilt det där med att polisen behöver hitta fler bevis på att hon dödats eller styckats. Det bör ju inte råda oenighet på just den punkten, kan man tycka...
Citera
2013-05-31, 19:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
https://www.flashback.org/sp43582571
Tack, men inte det.

I det inlägg jag tänker på skrevs det om att döda IRL. Minns inte detaljerna och skulle därför vilja läsa om det.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Den här artikeln är riktigt märklig. Bla säger GW: Polisen behöver mer. Den behöver hitta fler bevis på att hon dödats eller styckats. Det kan vara hudfragment eller blod i så stor mängd att det indikerar att människan dött i samband med blödningen, säger han.

Att Ploy är dödad och styckad råder det knappast nån tvivel om... Man kan undra om den här intervjun är ett hopplock från olika artiklar...

Nja... GW har nog koll vad han pratar om. Vi har väl i tråden nämnt ett antal fall med/utan styckning där svårigheter att fastslå att det verkligen varit den misstänkte som orsakat offrets död med angreppsvåld pga att man inte säkrat någon brottsplats eller fått fram annan central bevisning lett till friande dom eller en lägre brottsrubricering. Häktning på sannolika skäl innebär inte autostrada fram till fällande dom.

Personligen är min känsla just nu att om killen inte erkänner så kommer det att bli ett mål där en lång kedja av indicier och mindre bevisning (som blodfyndet) åberopas för att bygga ett scenario där det blir omöjligt att KJ inte är gärningsmannen, trots att det är tunt med direkt bevisning för hur själva mordet gick till.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, man kan vid en helhetsbedömning skönja en störd människa med stort självhävdelsebehov och bristande impulskontroll.
DÅ är 99% av mina vänner styckmördare!
Citera
2013-05-31, 19:23
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nja... GW har nog koll vad han pratar om. Vi har väl i tråden nämnt ett antal fall med/utan styckning där svårigheter att fastslå att det verkligen varit den misstänkte som orsakat offrets död med angreppsvåld pga att man inte säkrat någon brottsplats eller fått fram annan central bevisning lett till friande dom eller en lägre brottsrubricering. Häktning på sannolika skäl innebär inte autostrada fram till fällande dom.

Personligen är min känsla just nu att om killen inte erkänner så kommer det att bli ett mål där en lång kedja av indicier och mindre bevisning (som blodfyndet) åberopas för att bygga ett scenario där det blir omöjligt att KJ inte är gärningsmannen, trots att det är tunt med direkt bevisning för hur själva mordet gick till.

Här måste jag hålla med dig att så blir nog fallet ,tyvärr!
Citera
2013-05-31, 19:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag reagerade också på det där. Särskilt det där med att polisen behöver hitta fler bevis på att hon dödats eller styckats. Det bör ju inte råda oenighet på just den punkten, kan man tycka...

Nu ska man nog tänka sig att GWa juridiska kunskaper inte är i slag med hans brottsfallskunskaper.
Klart man vet att hon är mördad och styckad. Det har väl rättsmedicin konstaterat.
Det är nog så att man har en bedömning på diverse fynd i dagsläget som kommer utökas eftersom med fler analyser osv. Det är väl givetvis så att man hittar det som krävs för åtal. Det stinker åtal längre fram lång väg. Frågan är om inte denna börjar snacka sen, men kanske inte allt utan vissa medgivande.
Om bevisningen blir för överväldigande så kanske han sjunger ut.

Var blodet har hittats vet man inte och dom säger inte var.

Citat:

Nja, styckmördare är inte unika direkt eller går efter en mall och definitivt inte om det handlar om transport.
Citera
2013-05-31, 19:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
dom mena nog var nånstans hon styckats

Hoppas du har rätt! Eller annars är GW kanske på snusen och blandar ihop olika mord! Var han inte utomlands på semester...?
Citera
2013-05-31, 19:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det låter oroväckande, men jag tror att de flesta nog drar gränsen vid att stycka småvilt. - Annars får du väl se till att de spärras in.
Citera
Medlem
Stämmer det att KJ plågat djur som barn så är oddsen höga att han skulle kunna begå våldsbrott som vuxen. Jobbat med kriminella och många med empati störning har just plågat djur som barn.
Citera
Bannlyst
Det är möjligt som Gw säger att det inte räcker för en fällande dom. Men tycker ju att man från åklagarnas sida kommit en bra bit på vägen. Fått KJ häktad på sannolika skäl . Men det finns mer och tror man kommer lösa detta galant. De verkar bra de där åklagarna Anna Bergström och Ulrika Schönbeck. Anna är riktigt snygg med
Citera
2013-05-31, 19:29
Medlem
MrFolds avatar
Det är ju också så att värdet av vissa indicier kan stärkas av teknisk bevisning så att det blir en för åklagaren positiv växelverkan.

Exempel: Kartläggning av den misstänktes datortrafik visar att efter mordet gjort sökningar på anatomiska sidor och läst om styckning av djurkroppar. Det fäller ingen för mord, men om man nu hittar en kontaminering av blod från offrets på någon av hans prylar så blir det genast starkare. I bästa fall (om man nu har en skyldig person vill säga) får man en kedja av saker som sitter ihop på ett så övertygande vis att det inte inte finns någon annan rimlig förklaring än att vederbörande är den skyldig. Det var väl om jag förstått saken rätt lite det som hände i fallet med Christine Schürrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in