2013-05-31, 17:54
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Enligt sin advokat har han ett självskadebeteende:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687093

Se där. sitter och kottar sig i armarna alltså. Och näsblodet fick advokaten med också. Stiligt.
Citera
2013-05-31, 17:54
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Nu när misstankarna stärkts med bevis för KJ så kanske vi kan sluta dra upp MB och AN hela tiden?
Eller är det någon som tror de är medbrottslingar? Inte jag i alla fall. Finns väl inga kopplingar mellan dessa och KJ!

Instämmer! Om nu detta provsvar kom från blodpölen utanför KJ's lägenhet så är det oerhört långsökt att fortsätta tjata om AN och MB... Men vissa verkar inte fatta att ta till sig någon ny info om fallet...
Citera
2013-05-31, 17:55
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

Åh herregud vilka enormt usla förslag från advokaten.
"Han säger att det blodfynd som har gjorts kan ha en fullt naturlig förklaring.
– Båda var kompisar, de träffades ofta. Kvinnan tränade ju bland annat karate där man får en hel del skador, säger han och fortsätter:
– Hon kan ha haft en sårskada, har kliat såret så det har börjat blöda, hon kan ha blött näsblod, det finns många förklaringar.
"

Så att ev blodfynd gjorts skulle kunna förklaras med att hon tränade karate? Skulle hon åkt direkt från träning till KJ och blodat då?
Citera
2013-05-31, 17:56
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
– Båda var kompisar, de träffades ofta. Kvinnan tränade ju bland annat karate där man får en hel del skador, säger han och fortsätter:
– Hon kan ha haft en sårskada, har kliat såret så det har börjat blöda, hon kan ha blött näsblod, det finns många förklaringar.
"

Så att ev blodfynd gjorts skulle kunna förklaras med att hon tränade karate? Skulle hon åkt direkt från träning till KJ och blodat då?

Fast de kan ju påstå vad som helst. Det är upp till åklagaren att bevisa motsatsen.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
NSD: GW: "Det räcker inte"
Citat:
Det bästa är naturligtvis om man hittat det [blodet] i bagageutrymmet i den misstänkte gärningsmannens bil. Lite blod i badrummet i den misstänkte gärningsmannens lägenhet är det inte hela världen. De hade ju haft en relation. Det kan ha kommit dit när som helst. Men hittar man blod i vattenlåset vid badkaret eller duschen är det lite starkare.
Citera
Medlem
Citat:

Är man oskyldig är väl inte ens första tanke att ta livet av sig kan jag tycka...
Ingår självskadebeteendet månne i den s.k "samlade bilden" som åklagarna pratar om,
vid sidan av blodfynden som kan knytas till föremål eller plats som har med KJ att göra??
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag har inte haft möjlighet att läsa så mycket. En del som har varit bekant med KJ verkar ha skrivit här, men jag har missat om det har framkommit vad han har för dokumenterad fysisk sjukdom?

Igår kontaktade tingsrätten häktet för transportarrangemang till häfö. KJ flyttades sannolikt till rättspsyk igårkväll eller i natt för i morse vistades han där. Självmordsförsök är det mest troliga. Jag undrar ändå vad det är för fysisk sjukdom som försvaret lade fram i häktningsförhandlingen som enligt honom väger tyngre än frihetsberövande. Det skedde alltså redan vid den första häfö:n. Jag menar, har en misstänkt t ex diabetes så får den insulin på häktet. Så vad kan det röra sig om?

Det är väldigt intressant! För hans psykiska status har diskuterats fram och tillbaka och även vänner som känner honom har skrivit här. Jag har försökt följa tråden hyffsat bra, men inte någonstans har det nämnts någon fysisk sjukdom.

Vi får hoppas att någon vän eller bekant till KJ skriver ett inlägg och berättar vad det är för sjukdom det rör sig om. Som du påpekar är diabetes idag väldigt lätt att sköta var man än är (har diabetiker i släkten med juvenil diabets).

Jag tror också på ett självmordsförsök, hur allvarligt menat det var går inte att bedöma. Men det är inte svårt att tänka sig att han känt desperation över sin situation, tidigare i livet har nog mamma och pappa funnits där om något krisat.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
TYcker det är märkligt att han bara försvann ut tråden, förvisso han kanske bara läser den numera.

Han har inte loggat inn på flashback sedan i lördags, altså nästan en vecka sedan.
Citera
Medlem
På turistbyrån finns en karta att köpa för några få spänn, och på den finns en massa militära objekt med, och det finns olika rundor man kan gå för att se alla dessa objekt. Vissa objekt är igenbommade, och stängslade, så man inte ska skada sig, en massa är helt orörda, jag har själv inte räknat dessa, men jag talar om vad som står i foldern från turistbyrån, och den kartan med alla objekt har en gammal militär plitat ihop, eftersom inget av dessa är aktivt längre, så är det fritt att gå runt och titta på dom.
Citera
2013-05-31, 17:57
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
"

Haha, förlåt att jag skrattar. Men om nu syftar på blodspåret utanför lägenheten så kommer det ju knappast från något litet sår... Advokaten låter lika obstinat som vissa här hinne så vill försvara KJ oavsett vad.
Citera
2013-05-31, 17:57
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NSD: GW: "Det räcker inte"

Fast å andra sidan. En kvinna kan blöda riktigt mycket när hon har mens och duschar också...
Citera
2013-05-31, 17:58
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Runtom i boden finns ca 900 objekt i form av värn, fort skytteställningar m.m.

Men vissa måste man ha tillåtelse för att få vistas i va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in