Citat:
Ursprungligen postat av
Sokko
Jag har inte haft möjlighet att läsa så mycket. En del som har varit bekant med KJ verkar ha skrivit här, men jag har missat om det har framkommit vad han har för dokumenterad fysisk sjukdom?
Igår kontaktade tingsrätten häktet för transportarrangemang till häfö. KJ flyttades sannolikt till rättspsyk igårkväll eller i natt för i morse vistades han där. Självmordsförsök är det mest troliga. Jag undrar ändå vad det är för fysisk sjukdom som försvaret lade fram i häktningsförhandlingen som enligt honom väger tyngre än frihetsberövande. Det skedde alltså redan vid den första häfö:n. Jag menar, har en misstänkt t ex diabetes så får den insulin på häktet. Så vad kan det röra sig om?
Det är väldigt intressant! För hans psykiska status har diskuterats fram och tillbaka och även vänner som känner honom har skrivit här. Jag har försökt följa tråden hyffsat bra, men inte någonstans har det nämnts någon fysisk sjukdom.
Vi får hoppas att någon vän eller bekant till KJ skriver ett inlägg och berättar vad det är för sjukdom det rör sig om. Som du påpekar är diabetes idag väldigt lätt att sköta var man än är (har diabetiker i släkten med juvenil diabets).
Jag tror också på ett självmordsförsök, hur allvarligt menat det var går inte att bedöma. Men det är inte svårt att tänka sig att han känt desperation över sin situation, tidigare i livet har nog mamma och pappa funnits där om något krisat.