2013-05-31, 17:27
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
MPS har bekräftat att den häktade mannen deltog i sök.

Har funderat lite kring det där, han har ju vart med i sök. Och det påstås att han inte skrev på någon deltagar lista för mig låter det lustigt att han ens får vara med och söka då?!
Antingen är det rent påhitt att han inte ville skriva på denna lista eller så är det så.
Och då undrar jag hur tänkte han där?
Citera
Medlem
dragonessa666s avatar
Kan det vara så att någon försöker få KJ fälld för mord trots att han kanske är oskyldig? Finns det någon som har personligt agg gentemot honom och samtidigt VB? Jag funderar på om det kan vara så. Om de nya fynden kan ha varit "placerat" så till den grad att det går att spåra direkt till KJ.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Jag vet att du har markerat ut på kartan det sök som han själv ledde. Vet vi vilka övriga områden han har sökt på?

Sista var Rödberget, inkl skjutbanor och Råbäcken
Citera
2013-05-31, 17:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Har funderat lite kring det där, han har ju vart med i sök. Och det påstås att han inte skrev på någon deltagar lista för mig låter det lustigt att han ens får vara med och söka då?!
Antingen är det rent påhitt att han inte ville skriva på denna lista eller så är det så.
Och då undrar jag hur tänkte han där?

Det var bara vid första söket. Jag skulle också bli tveksam om någon bad mig skriva på ett papper utan motivering.
Citera
2013-05-31, 17:30
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nje, kan ju vara att dom tagit massor av blodprover och han har särskilt lätt för att blöda och får blåmärken mm. Vad media menar med kraftigt" bandagerade" bör vi ta med en nypa salt, han kan ju nyss ha lämnat prover också (på förmiddagen).
Plus att det är planerat att göra en liten sinnesundersökning redan i veckan, så det kan vara därför han OCKSÅ ska till psyk i öjebyn. Övervakning, uppsikt, undersökning, stöd medicinering mm.

Han behöver ju inte ha försökt ta livet av sig, det kan vara så att man helt enkelt tar det säkra före det osäkra från polisen och åklagarens sida..

Alltså. Jag har själv tagit sjukt mycket prover genom åren. Aldrig någonsin har jag behövt liknande bandage efteråt. Konstigt också att det är på båda armarna också isf.

Det det möjligen kan vara är att han har haft infarter för dropp/mediciner, då brukar man få större plåster/bandage efteråt.

Det mest troliga är skador av handklovarna, efter motstånd...
Senast redigerad av Illkrokkodill 2013-05-31 kl. 17:33.
Citera
2013-05-31, 17:31
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag har inte haft möjlighet att läsa så mycket. En del som har varit bekant med KJ verkar ha skrivit här, men jag har missat om det har framkommit vad han har för dokumenterad fysisk sjukdom?

Igår kontaktade tingsrätten häktet för transportarrangemang till häfö. KJ flyttades sannolikt till rättspsyk igårkväll eller i natt för i morse vistades han där. Självmordsförsök är det mest troliga. Jag undrar ändå vad det är för fysisk sjukdom som försvaret lade fram i häktningsförhandlingen som enligt honom väger tyngre än frihetsberövande. Det skedde alltså redan vid den första häfö:n. Jag menar, har en misstänkt t ex diabetes så får den insulin på häktet. Så vad kan det röra sig om?

Tack, då var det där med de omplåstrade handlederna löst. Tyvärr verkar det som ditt inlägg drunknat här. Det är första gången jag hör talas om en fysisk sjukdom. Mycket intressant.
Citera
2013-05-31, 17:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sista var Rödberget, inkl skjutbanor och Råbäcken
Kan du markera på en karta, så ska jag flytta över det på min karta? Jag hittar dåligt i Boden. Jag har bara varit i Norrland en gång, men det var så tråkigt att jag vände i Uppsala.
Citera
2013-05-31, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Otäckt namn du hade med tanke på vår konversation.

mjo, folk brukar reagera så.. dock så kallas jag så pga nått så "enkelt" som en låt så
Citera
2013-05-31, 17:33
Medlem
PeterNosters avatar
Nervsystemet är vitalt för kroppens funktio. Ett stick med en akupunkturnål på rätt nerv kan säkert stänga av t.ex andningen.

Hmm, det är väl t.o.m så att ett karateslag på rätt punkt kan döda en människa. Någonstans i nacken eller nåt. MB kanske vet.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-31 kl. 17:37.
Citera
2013-05-31, 17:34
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Tack, då var det där med de omplåstrade handlederna löst. Tyvärr verkar det som ditt inlägg drunknat här. Det är första gången jag hör talas om en fysisk sjukdom. Mycket intressant.

Fast han har ju plåstren uppepå?! Vill man ta livet av sig skär man sig väl inte på ovansidan av armen?!
Citera
2013-05-31, 17:34
Medlem
Runtom i boden finns ca 900 objekt i form av värn, fort skytteställningar m.m.
Citera
2013-05-31, 17:36
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag har inte haft möjlighet att läsa så mycket. En del som har varit bekant med KJ verkar ha skrivit här, men jag har missat om det har framkommit vad han har för dokumenterad fysisk sjukdom?

Igår kontaktade tingsrätten häktet för transportarrangemang till häfö. KJ flyttades sannolikt till rättspsyk igårkväll eller i natt för i morse vistades han där. Självmordsförsök är det mest troliga. Jag undrar ändå vad det är för fysisk sjukdom som försvaret lade fram i häktningsförhandlingen som enligt honom väger tyngre än frihetsberövande. Det skedde alltså redan vid den första häfö:n. Jag menar, har en misstänkt t ex diabetes så får den insulin på häktet. Så vad kan det röra sig om?

Kan lika gärna vara så att han har stort behov att psykhjälp. Utan att för den skull vilja ta livet av sig. Han kanske har börjat blivit vild av sig och får utbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in