Men det är väl inte sporten som sådan. KJ är också en airsoft lirare och han sitter nu häktad för mord. Finns folk inom allt. Men finns väl all anledning att höra dessa med tanke på att de lirar tillsammans och håller till i området. Vad är det som är udda med soft airgun spel? Kan tänka mig det är hur kul som helst. Som CS fast man är ute själv och simulerar äventyren.
Jajjemen, om polis och utredare finner det lämpligt att höra dom ska det givetvis ske. Det var inte det jag hade invändningar emot. Utan mer den häxjakt som sker här på FB bara för att man har udda intressen eller ett konstigt inlägg. Saker tagna ur ett sammanhang som huvuddelen av oss inte har en aning om.
Förr eller senare kommer sanningen fram, förhoppningsvis! Tror det finns personer som vet nånting om detta. Hoppas de gör det enda rätta och bidrar till att den/de som begått detta avskyvärda och fega brott åker fast. Hur fan kan man ge sig sig själv rätten att ta livet av en annan människa??? Motiv, ren skär ondska!!
Nu öppnar polisen för att fler kan vara inblandade i fallet VB, och då anser jag att det dels handlar om människor i KJ's bekantskapskrets OCH människor i denna tråd som frenetiskt försökt få in villospår genom att utpeka ex AN, Karate-Kid, mfl. och peka ut oskyldiga människor.
Och i detta fallet tänker jag naturligtvis på Hasse555, vars senaste aktivitet var 13:47. Hoppas polisen verkligen kollar upp dessa oseriösa filurer!! Visst är dumhet en sak, men när det har gått så långt att det blivit brand i proppskåpet.. Då borde det ringa varningsklockor hos varje normalbegåvad människa.
Nu har de fått bevis på en galning. Nu skall de andra ev galningarna fast också!!
''När 22-åringen kommer in i rättssalen är han klädd i blåa mjukisbyxor och en grå tröja.
På båda underarmarna är han kraftigt bandagerad med stora plåster''
därav varför han är i Öjebyn