Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Jag menar mediala som i media, inte tala med döda. Skärp dig.
Berny är lika mycket bundis med svensk media som Leila K i så fall. Hon har fått några snyftrepportage för flera år sedan, precis som när Leila grät ut över att hon var hemlös.
Tror du verkligen själv att Berny har makten och kontakterna att hamna på första sidan?! FÖR VAD? För att hon inte får sin vilja igenom med sociala myndigheter?! Vem tror du egentligen hon är? Att "känna" en journalist (vad vet du om det förresten? att hon har facebookvänner som jobbar på AB betyder ingenting) på en blaska betyder inte ett skit.
Nej min vän, det är inte jag som är förblindad av hat. Du är det däremot av beundran inför henne som person och vad du tror är någon slags makt hon besitter.
Finns inget svenskt ord som heter "mediala" förutom om man inte menar medium, vilket du vetat om du gått ut skolan. Prova att googla får du se.
Och nej, jag är inte full av beundran för Berny för att jag vill nyansera bilden av henne en aning. Allt är inte svart eller vitt, kärlek eller hat vilket det tyvärr verkar vara i din värld.
Det är mycket möjligt att Berny inte längre har så bra kontakter inom
media som hon en gång hade när hon verkligen var i ropet men jag betvivlar inte att hon på sätt och vis fortfarande är känd, eller ökänd, vilket den här tråden onekligen är ett bevis på. Och det kan en smart person som Berny förstås utnyttja.
Det här få bli mitt sista inlägg i denna debatt då den kan ses som lite off-topic.