2013-05-31, 14:02
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har alltså inget svar på frågan om varför det ska till en förhandling. Så, du har fel, domstolen kan fatta ett annat beslut än vad åklagaren vill. Att det är osannolikt att den gör det är en annan femma.

Du får tycka vad du vill om sammanfattningen. Jag skiter i det, många andra uppskattar den.

Tycker kartan är utmärkt. Bra jobbat Quarrel. Hade MrsMagoo gjort kartan hade vi fått se den i skala 1:1 med en markering på polishuset.

Media kallas in till rätten snart. På 10-15 minuter tyckte jag mig höra på aftonbladets live-sändning.
Citera
2013-05-31, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Han har gått på Folkhögskolan i Övertorneå, "ALLP" enligt honom själv, inriktning historia. Detta enligt hans profil på Netlog.
Tack, Men min fråga var om någon vet vad han gjorde efter folkhögskolan. Dvs våren 2009 - vintern 2012.

Någon som vet om han var matlagningsintresserad, eller bara gillade styckning lite allmänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Förhandling avslutad! Rätten har dragit sig tillbaka för överläggning. Blev alltså inte mer än knappa 30 minuters förhandling.

Känns som att antingen har de väldigt starka bevis eller så har de inga alls.

Hade de bara haft en massa indicier så gissar jag att det hade tagit längre tid.
Citera
Medlem
Fritons avatar
"Klockan 13.33 När 22-åringen kommer in i rättssalen är han klädd i blåa mjukisbyxor och en grå tröja.
På båda underarmarna är han kraftigt bandagerad med stora plåster."
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686394

Varför han har stora plåster kan man ju fråga sig.. Försökt skada sig själv på något sätt eller skador som han har fått tidigare?
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunslayer
Solklart intressant. Tillvägagångssättet skulle kunna vara likadant. Offret i samma ålder. Två personer och en mörk bil.

Fick ett pm igår, en som hittat en intressant iaktagelse på fb där en liknande mörk bil finns som den som sågs utanför ödehuset och som sen tydligen hade tvärvänt. Frågan är om jag kan länka den bilden här eller? Tror det kan vara bra att föra infon vidare.. han äger en passat också som han hade tydligen skulle sälja och lagt ut den 28 april, en mörkblå aktig!
Citera
2013-05-31, 14:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Vänd på frågan - vad vet Ni som vill att det skall vara MB som inte vi andra vet. Observera att trådsanningar är fullkomligt ointressanta

Vem har sagt att hen vill att det ska vara? Kan vara är en jäkla skillnad. Tills vi hör från åklagaren att KJ är ensam GM kan vem som helst vara misstänkt. Vad är det du inte förstår?
Citera
2013-05-31, 14:05
Medlem
SandraTheKs avatar
Knappa 30 minuter. Kan det tyda på att den nya bevisningen var knapphändig? Eller så är den så pass att det står utom tvivel att han skall häktas på sannolika?
Citera
2013-05-31, 14:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friton
"Klockan 13.33 När 22-åringen kommer in i rättssalen är han klädd i blåa mjukisbyxor och en grå tröja.
På båda underarmarna är han kraftigt bandagerad med stora plåster."
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686394

Varför han har stora plåster kan man ju fråga sig.. Försökt skada sig själv på något sätt eller skador som han har fått tidigare?

Det har nog med stor säkerhet samband med att han varit överförd till rättspsyk. Frågan är bara vad han använt för att åsamka sig skadorna - plastbestick kanske?
Citera
2013-05-31, 14:08
Medlem
Bylines avatar
Enligt en intervju på Aftonbladets live-sändning (som idag fö var alldeles utmärkt) så kommer rättegång med största sannolikhet dröja till hösten. Dels pga semestrar, men även pga av att personen man intervjuade trodde att det kunde bli ett indiciemål.
Citera
2013-05-31, 14:10
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Knappa 30 minuter. Kan det tyda på att den nya bevisningen var knapphändig? Eller så är den så pass att det står utom tvivel att han skall häktas på sannolika?

Jag tror det är en trolig slutsats och sannolikheten att åklagaren skulle kalla till förhandling och ha så tunnt på fötterna att rätten beslutar att släppa honom känns som låg.

Förhoppningsvis har det framkommit starka, tekniska bevis....vi får se vid 14:30
Citera
2013-05-31, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK

De har ju bara kompleterat med nya uppgifter utöver det rätten redan tagit del av. Han kommer häktas på sannolika skäl för mord.
Citera
2013-05-31, 14:14
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
De har ju bara kompleterat med nya uppgifter utöver det rätten redan tagit del av. Han kommer häktas på sannolika skäl för mord.

Så är det nog, eftersom att åklagarna har tom måndag (?) på sig att lämna fram nya uppgifter men väljer att redan idag kalla till ny förhandling. Tror också att han kommer omhäktas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in