2013-05-29, 17:37
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Woods of Infinity - Genever

Såg en i Fredags på O'learys här i stan som hade en sådan tröja. Satt och ölade, såg en lång kille med en svart hoodie med motivet av en mörk skog på ryggen och tänkte "fan det måste vara ett Metalband" så gick fram och såg texten. Woods of Infinity.

Det är inte varje dag!
Citera
2013-05-29, 17:42
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endtime
Nja, nä, tacka vet jag Agalloch dock.
tacka vet jag bonnsupen!
Citera
2013-05-29, 23:44
Medlem
Tristramns avatar
Cultes des Ghoules - Idylls of the Chosen Damned
Fan, Henbane är nog det kusligaste jag har hört på väldigt länge.
Citera
2013-05-30, 12:45
Medlem
KillForSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Har inte lyssnat på Svartsyn sedan slutet på 90-talet, men såg nyligen att de fortfarande är aktiva och slafsade på deras platta från 2012 "His Majesty...", och jag tycker det låter riktigt bra faktiskt såhär två låtar in. Ganska lo-fi men ändå klar ljudbild på något vänster.. Våld och Satan rakt på utan krusiduller. Skulle lika gärna kunna varit inspelat på det onda 90-talet.

NP: Svartsyn - Dungeons

Edit: är det här en re-release av just den plattan jag lyssnade på 90-talet? Det skulle förklara 90-talskänslan . Spotify's årtal kan ibland förvirra.

Edit2: Efter en liten undersökning på nätet så har en 2013-platta med Svartsyn nyligen läckt. "Black Testament" heter den. Ska bli intressant att se om de fortfarande håller fanan högt.
His majesty släpptes runt 2000. Däremot släppte dom en nyinspelning av plattan The true legend förra året, låter som att du kanske har blandat ihop skivorna?

Vad fan är egentligen grejen med att spela in samma skiva igen 10-20 år senare? Finns ett antal exempel på det där slutresultatet har blivit katastrofalt. Se Gorgoroths "under the sign of hell"och Burzums "from the depths of darkness"
Senast redigerad av KillForSatan 2013-05-30 kl. 12:49.
Citera
2013-05-30, 16:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
His majesty släpptes runt 2000. Däremot släppte dom en nyinspelning av plattan The true legend förra året, låter som att du kanske har blandat ihop skivorna?

Vad fan är egentligen grejen med att spela in samma skiva igen 10-20 år senare? Finns ett antal exempel på det där slutresultatet har blivit katastrofalt. Se Gorgoroths "under the sign of hell"och Burzums "from the depths of darkness"

Finns även exempel på lyckade nyinspelningar. Som Ormgårds Ohelgat Blot. Finns så mycket BM med total olyssningsbar skitkvaltitet att jag välkomnar nyinspelningar. Fast visst finns det en hel del fall där det går åt helvete.

NP: Repulsion - The Stench of Burning Death
Citera
2013-05-30, 16:35
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Finns även exempel på lyckade nyinspelningar. Som Ormgårds Ohelgat Blot. Finns så mycket BM med total olyssningsbar skitkvaltitet att jag välkomnar nyinspelningar. Fast visst finns det en hel del fall där det går åt helvete.

NP: Repulsion - The Stench of Burning Death
Har du det bra i värmen, på tal om ingenting? Eller har du förvandlats till sten/en blöt fläck?
Citera
2013-05-30, 19:50
Medlem
Mordum87s avatar
Eftersom jag är så jävla trve så kör jag lite av en torsdagsmys-fylla. Sitter och spisar massa nostalgiska plattor och mer än hälften av dom passar inte ens lite in i den här tråden.
Just nu kör jag "Ronny och Ragge - Lets Pök" haha.. Men jag vidhåller att denna platta är en tiopoängare för vad det är. Den är grymt underhållande och låtarna är genomgående öronvänliga.. observera att 90% av en lyssning till detta består av nostalgia-onani.. Folk som hör den första gången i dagens läge lär väl tycka det är brutalt jävla skitdåligt. Ungefär som jag själv tycker om Eddie Meduza, för det ÄR inte bra.

Hursomhelst, back to tråden.

Ja jag har inget att säga egentligen.
Nästa platta som ligger på nostalgilistan är "Lividity - Age of clitorial decay". Ganska dålig platta överlag med ett av de fulaste omslagen jag någonsin sett.. (Bortsett ifrån Grave's "Hating Life" som tar VARENDA pris i den kategorin..).
Men det var en platta jag lyssnade på i tonåren och som fick in mig på vad man idag kallar "Slam-döds"..
Trummorna är riktigt trevliga på denna platta.. Utöver det så.. tja.. 4...5 av 10 i betyg kanske.
Någon annan här som gillar Lividity?

Next up in line efter Lividity:
Bathory - The Return...
Nostalgi som tillför tråden någonting

/ Mordvm
Citera
2013-05-30, 20:27
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
. Ungefär som jag själv tycker om Eddie Meduza, för det ÄR inte bra.

All könsrock och allt därtill är nästan uteslutande äckligt dåligt. Att massa raggare gillar honom gör saken bara ännu värre. Fast jag sitter och lyssnar på Rihanna just nu, så detta är bara en satans massa OT.

Efter det blir nog dock Shining, men i form utav senaste skivan. The Ghastly Silence är ett jävla stycke.
Så jag sätter på Shining - Fields of Faceless för att passa in i tråden
Citera
2013-05-30, 20:30
Medlem
gato12s avatar
Vet inte om jag vågar skriva i den här tråden, ni verkar ju vara hemska djävulsdyrkare hela bunten.

Men jag har iaf dragit på en riktig klassiker; Slayer "Reign in blood"

Fast den kanske inte är tillräckligt mörk...?
Citera
2013-05-30, 20:34
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vet inte om jag vågar skriva i den här tråden, ni verkar ju vara hemska djävulsdyrkare hela bunten.

Men jag har iaf dragit på en riktig klassiker; Slayer "Reign in blood"

Fast den kanske inte är tillräckligt mörk...?

Mjaa.. beror på vad du kommer med senare.
"Reign in Blood" är ett mästerverk. Och jag sållar mig verkligen till mainstream-mängden här, men den plattan är verkligen sjukligt bra! Tycker det mesta med Slayer är bra. T.om deras coverplatta "Undisputed Attitude" är rolig att köra då och då.

Promoe - Svennebanan
Citera
2013-05-30, 20:36
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
All könsrock och allt därtill är nästan uteslutande äckligt dåligt. Att massa raggare gillar honom gör saken bara ännu värre. Fast jag sitter och lyssnar på Rihanna just nu, så detta är bara en satans massa OT.

Efter det blir nog dock Shining, men i form utav senaste skivan. The Ghastly Silence är ett jävla stycke.
Så jag sätter på Shining - Fields of Faceless för att passa in i tråden

Ja, jag tycker precis samma sak där. Raggar-släktet/kulturen är något jag föraktar mer än somalier. Men vart hatet kommer ifrån vet jag inte.. sunt förnuft?
Onkel Kånkel funkar väl om man är skadat packad dock

Shining har jag inte inget att säga om direkt.. tycker deras "Livets Ändhållplats" samt "Halmstad" är två riktigt fina plattor. Inte mer än så.. Vettefan om jag ens hört Eerie Cold.. jag har den på cd dock.
Citera
2013-05-30, 20:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Mjaa.. beror på vad du kommer med senare.

Okej, följer upp med Darkthrone "Introducing darkthrone"

Är det någon slags samlingsskiva...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in