Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
- Du tror att polisen hävt avspärrningarna fast de konstaterat att huset också är brottsplatsen?
- Hur fick GM in kroppen genom luckan? Vår spanare menade ju att det var i princip omöjligt och om jag fattade saken rätt finns inga tecken på att någon brutit sig in i huset på annat vi.
Reality check
Nej,
jag tror att det är styckplatsen, polisen verkar inte ha en susning, de vet ju inte säger de, dessutom har de ju gjort de undersökningar där som de anser sig behöva, annars hade ju avspärrningen kvarstått. De misstänker kanske att det är styckplatsen, men kan inte bekräfta förrän analyssvaren kommer, jag vet inte.

GM fick kanske in BO genom att be BO att klättra in, men för att få ut, så kanske man måste stycka. Eller så var det två GM som hjälptes åt att lyfta in kroppen, jag har den dörren på glänt.
Varför skulle fönsterluckan vara ditsatt ett par dygn om det inte fanns något att dölja, något som var halvdant, varför var luckan öppen helt plötsligt igen, kanske när man fått ut kroppen.
Benen som hittades har jag ingen uppfattning om, du vet ju själv hur resonemangen gått, vi vet inte om de stod, låg eller hängde i taket. Ingen omöjlighet att de gjorde om kroppen hängde i fötterna. Kanske var för högt för att ta ner dem när man kapat benen från torson. Händerna hängde längst ner, då kanske man började med dem, logiskt i så fall.
Nu vet vi inte, men jag har det upphittade repet i bakhuvudet, kanske det man använde för att hålle henne fången där något dygn, sedan kan det ha använts för att hänga upp kroppen.
Obs, det är en teori, något måste man ju tro.
EDIT;Om fötterna hängde kanske man hade två rep av samma typ, ett hängde kvar i taket, det andra tog man med sig, kanske för att surra runt en presenning innehållandes kläder och annat.