2013-05-31, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tror att mycket av detta kan stämma. Framför allt är även jag rädd för att hon torterats. Hon har möjligen hållits bunden ett tag medan denne psykopat gjorde hemskheter med henne. Stackars VB! Jag har tidigare i tråden efterfrågat hur mycket som genomsökts av alla de militära forten och bunkrarna. Jag får också för mig att dessa är viktiga att genomsöka och att dådet kan ha inträffat där. GM bör väl i så fall ha mycket god kunskap om Boden och dessa militära anläggningar.

Finns så sjukt mycket i skogarna och bergen runt boden att kolla igenom allt tror jag kommer ta väldigt länge. Bara alla skansar och bunkrar så om gm hade stor kännedom om hälften så hade inte kroppen hittats ännu. Om gm inte ville att kroppen skulle hittas dvs.
Citera
2013-05-31, 01:03
Medlem
DocWatsons avatar
Den här äldre mannen som var VB:s vän och som berättade om sorgen i media. Han var också vän till pappan. Mannen har själv en Thailändsk fru. Har för mig att jag läste någonstans att han bodde i närheten, men hittar det inte. När jag söker på honom har han en adress i Vibbyn. FP1 och FP2 ligger mellan VB:s bostad och Vibbyn.

Säger inte att det betyder något. Konstaterar bara fakta.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845458
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6838469
Citera
2013-05-31, 01:05
Medlem
Mouchinos avatar
En fråga, såg att VB hade/har en profil på youtube och kollade upp den och hon har EN person i sin cirkel. Då undrar jag, för att lägga till henne så måste väl hon först acceptera? Nån som kan nåt om detta? Kollade upp adresser och personen har rätt många adresser, b.la en i Pajala. Såg detta för ett bra tag sen. Finns klipp på dennes profil b.la ang VB:s försvinnande och en massa annat.
Citera
2013-05-31, 01:06
Medlem
kattnattens avatar
Vid ceremonin var VBs extrapappa, styvpappa, mamma och många vänner/bekanta med. Här finns bilder på den fina stunden samt miljön utanför FP1.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=569774256416876&set=a.5697733730836 31.1073741863.100001529210190&type=1&theater
Citera
2013-05-31, 01:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bara att invänta vad åklagaren har att säga imorgon, inte omöjligt att ny information kommer ut strax efter nästa anhållande. Jag sätter fortfarande en slant på att VB hängt i taket inne i huset, det är också där hon styckades, tror hon hängde där några dygn.

- Du tror att polisen hävt avspärrningarna fast de konstaterat att huset också är brottsplatsen?

- Hur fick GM in kroppen genom luckan? Vår spanare menade ju att det var i princip omöjligt och om jag fattade saken rätt finns inga tecken på att någon brutit sig in i huset på annat vi.

Reality check
Citera
2013-05-31, 01:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
En fråga, såg att VB hade/har en profil på youtube och kollade upp den och hon har EN person i sin cirkel. Då undrar jag, för att lägga till henne så måste väl hon först acceptera? Nån som kan nåt om detta? Kollade upp adresser och personen har rätt många adresser, b.la en i Pajala. Såg detta för ett bra tag sen. Finns klipp på dennes profil b.la ang VB:s försvinnande och en massa annat.

Kände dom varandra tro? Gäller att försöka kartlägga hennes kontakter. Bara en tanke
Citera
2013-05-31, 01:09
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Den här äldre mannen som var VB:s vän och som berättade om sorgen i media. Han var också vän till pappan. Mannen har själv en Thailändsk fru. Har för mig att jag läste någonstans att han bodde i närheten, men hittar det inte. När jag söker på honom har han en adress i Vibbyn. FP1 och FP2 ligger mellan VB:s bostad och Vibbyn.

Säger inte att det betyder något. Konstaterar bara fakta.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845458
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6838469

Och i Knäred bor Nisse Antonsson, 74 med en tax. Hans bostad är belägen mellan Köpenhamn och VB:s bostad.

Säger inte att det betyder något, konstaterar bara fakta.
Citera
2013-05-31, 01:17
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har inte kommit fram så mycket mer än just det som är sammanfattat från den 27e som du hittar på sida 1 av tråden. Mestadels är det teorier som framförs här nu.

Den sammanfattningen har jag redan läst!

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingenting händer. Vi väntar på SKL:s provsvar som kommer i morgon och besked om fortsatt häktning. Framställan eller frisläppande ska komma senast på måndag.

Okej, tack för informationen!

Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Ja, man har inte fått mycket information. Polisen håller på i princip allt så vi vet inget om vilka bevis som finns hit eller dit annat än att KJ är skäligen misstänkt.

Finns det fler bilder på KJ? Har försökt leta lite i tråden, men hittar ingenting förutom döda länkar till Facebook eller bilder på honom i full militärmundering.

Dock tycker jag hela detta fallet börjar kännas lite "yesterday news", tyvärr, fastän det egentligen har gått så kort tid att det fortfarande borde vara högaktuellt med tanke på att brottet är ytterst vidrigt och förmodligen genomfört av en ung person.

Om man jämför med t.ex. Englamordet, Arbogamordet eller mordet på Elin Krantz tycker jag detta på något sätt börjar kännas lite nertystat. Bara jag som har den uppfattningen?
Citera
2013-05-31, 01:17
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Cirklar på youtube? Man prenumererar väl på varandras kanaler. Antagligen kan man ställa in så en förfrågan skickas, men alla som jag följer har jag bara lagt till.
Är VB-kontot gammalt nog att vara autentiskt?
Citera
2013-05-31, 01:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
- Du tror att polisen hävt avspärrningarna fast de konstaterat att huset också är brottsplatsen?

- Hur fick GM in kroppen genom luckan? Vår spanare menade ju att det var i princip omöjligt och om jag fattade saken rätt finns inga tecken på att någon brutit sig in i huset på annat vi.

Reality check

Nej, jag tror att det är styckplatsen, polisen verkar inte ha en susning, de vet ju inte säger de, dessutom har de ju gjort de undersökningar där som de anser sig behöva, annars hade ju avspärrningen kvarstått. De misstänker kanske att det är styckplatsen, men kan inte bekräfta förrän analyssvaren kommer, jag vet inte. GM fick kanske in BO genom att be BO att klättra in, men för att få ut, så kanske man måste stycka. Eller så var det två GM som hjälptes åt att lyfta in kroppen, jag har den dörren på glänt.

Varför skulle fönsterluckan vara ditsatt ett par dygn om det inte fanns något att dölja, något som var halvdant, varför var luckan öppen helt plötsligt igen, kanske när man fått ut kroppen.

Benen som hittades har jag ingen uppfattning om, du vet ju själv hur resonemangen gått, vi vet inte om de stod, låg eller hängde i taket. Ingen omöjlighet att de gjorde om kroppen hängde i fötterna. Kanske var för högt för att ta ner dem när man kapat benen från torson. Händerna hängde längst ner, då kanske man började med dem, logiskt i så fall.

Nu vet vi inte, men jag har det upphittade repet i bakhuvudet, kanske det man använde för att hålle henne fången där något dygn, sedan kan det ha använts för att hänga upp kroppen.

Obs, det är en teori, något måste man ju tro.

EDIT;Om fötterna hängde kanske man hade två rep av samma typ, ett hängde kvar i taket, det andra tog man med sig, kanske för att surra runt en presenning innehållandes kläder och annat.
Senast redigerad av OY 2013-05-31 kl. 01:22.
Citera
2013-05-31, 01:21
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Och i Knäred bor Nisse Antonsson, 74 med en tax. Hans bostad är belägen mellan Köpenhamn och VB:s bostad.

Vad snackar du om? Han är en man i VB:s omedelbara omgivning. Han var som en far för henne säger han ju själv. Tar för givet att polisen har besökt eller ska besöka Vibbyn för att antagligen stryka honom från listan.
Citera
2013-05-31, 01:24
Medlem
Solihulls avatar
Citat:

På sin facebook har N*sse en bild där han äter sushi och i bakgrunden ser det ut som det står en spade. Har någon kollat upp honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in