2013-05-30, 20:30
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Beskedet från skl skulle komma i dag, torsdag eller i morgon fredag. Ska bli intressant.

Jag har personligen svårt att tro att MB eller hans psykotiska fru/tjej inte har någonting med detta att göra...jag kan inte släppa vad Anni*a skrev på MissingPeoples sida..det var så jävla rått och elakt. O andra sidan vore det rätt galet att skriva så OM man har någonting med mordet att göra..Undra vad VB gjort henne egentligen? Ingen som vet mera om varför A är så sårad så hon tom skriver så under VBs försvinnande?

Ja hon har ju skändat VB med de vidriga inläggen på MPS FB sida. Iskallt!
Citera
2013-05-30, 20:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Intressant!!

Nej, det är nästan ett dygn före hon försvann, natten mellan fredag och lördag.
Citera
2013-05-30, 20:34
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Man hade väl dessutom funnit VB:s kvarlevor då om jag inte missminner mig.
Citera
2013-05-30, 20:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Well, well... Nog hänger jag med i tråden. Ligger lite i bakgrunden och läser hellre än skriver.
Dock skrev jag mitt första inlägg i denna tråden på sidan 2 och vet således ungefär vilka turer
som varit i detta.
Du far f.ö med osanning när du påstår att vi till 100% vet att det var AN som skrev de famösa inläggen.
Inte ens det kan vi vara helt säkra på.
Sanningen är den att VI här inne vet väldigt lite med 100% säkerhet

För dig är det viktigt att det inte spekuleras mer om M.B.
För andra är det viktig att det inte inte spekuleras mer om A.F.
För ytterligare någon är det kanske viktigt att det inte skrivs mer om V.O.
För K.J:s anhöriga och vänner känns det nog inget vidare att vi skriver om honom.

Ingen av oss vet i nuläget vem som ligger bakom mordet. En sitter häktat på ganska vaga grunder, kanske är han en fri man redan imorgon. Vem bestämmer då vem det är rimligast att spekulera kring?
Jag själv håller för troligt att KJ är rätt man och det har jag ansett i 2 veckor nu.
Därmed, är det för mig, inte på något sätt tydligt att MB är inblandad i detta.
Jag gillar bara inte när någon försöker regissera andras spekulationer, även om jag i en viss sak, kan tycka den redan vara genomtröskat och ointressant.

Läs igen. Jag skrev " Det vi vet till 100% är MB´s fru eller någon skrev det där på FB."
Har du missat det, så får du bläddra tillbaka och kika vad som skrevs från AN´s konto.
Citera
2013-05-30, 20:36
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Intressant!!

Att sista låten spelades 00.02 den 4 maj innebär ju att det var 21 timmar före försvinnandet. Eller den tid som angetts där hon senast sågs vid liv...
Citera
2013-05-30, 20:38
Bannlyst
Så länge man inte har hittat en brottsplats så kan man inte binda någon för mordet. Alltså kommer KJ att släppas på Måndag. Det är vad jag tror. Lite DNA från KJ på VB det finns det säkert och inte konstigt för han har ju varit med henne.
Citera
2013-05-30, 20:39
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Tråkigt att ingen verkade nappa på mitt inlägg om huruvida VB:s mobil verkligen varit i BRUK från det att hon träffade KJ fram tills dess att den plötsligt dog. Alltså använts till mer än att ENBART skicka ett endaste sms med!
Uppkopplad mot samma mast kan/har den säkerligen varit...

Kontentan av mina tidigare inlägg är att den som under denna tid haft tillgång till mobilen, haft den nära sin egen och därmed haft ett alibi. (VB och KJ har därmed umgåtts!)

Och nej Stefanson! En asiat kommer i min värld aldrig någonsin vara vare sig arab eller svart.

Jag tror att polisen bekräftat att den varit i bruk under hela kvällen fram tills 21. De verkar vara ganska säkra på det att hon varit hos honom hur det än är.
Citera
2013-05-30, 20:39
Medlem
Rembrandths avatar
Står utredningen stilla, eller vad händer? Jag orkar inte läsa igenom typ 1500 sidor och tusentals inlägg, så någon som är uppdaterad här får gärna berätta vad som händer!
Citera
2013-05-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, så fick vi lite kul idag också, kling och klang?

Vi har ägnat mycket utrymme till att diskutera huruvida VB setts lämna KJ lägenhet, ingen har sett henne, men har någon ställt frågan, har någon sett henne anlända till lägenheten?

Det bör ha varit ljust, även med Norrländska mått mätt , någon bör ha sett henne, men ingen har vittnat om det, iaf inte offentligt?

EDIT;Eller har någon sett henne, är det bekräftat?

Var det inte ett vittne som hade sett KJ med en mörkhårig person i bilen? Jag har för mig att jag läst detta i någon artikel i media i början nån gång. Nån mer som minns det? För i så fall kan det ju betyda att VB aldrig var i lägenheten, utan att de åkte till någon annan plats. Möjligen någon militär anläggning, kanske något fort. Om det är KJ som är GM så är det ju inte otänkbart att man kan hitta styckningsplatsen på något undangömt ställe i något av de militära byggnader som finns i Boden. KJ är ju fixerad vid vapen och det militära, så mycket vet vi.
Citera
2013-05-30, 20:42
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Citat:
Man hade väl dessutom funnit VB:s kvarlevor då om jag inte missminner mig.

Du missminner dig AN-kontot skrev dom tre kommentarerna på MPS-sidan innan och senast den 10 maj. Kvarlevorna hittades först den 20 och 22 maj.

http://tinypic.com/view.php?pic=ad2iro&s=5
http://tinypic.com/view.php?pic=ajmt8y&s=5
http://tinypic.com/view.php?pic=2wnczeb&s=5
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-30 kl. 20:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Står utredningen stilla, eller vad händer? Jag orkar inte läsa igenom typ 1500 sidor och tusentals inlägg, så någon som är uppdaterad här får gärna berätta vad som händer!

Har inte kommit fram så mycket mer än just det som är sammanfattat från den 27e som du hittar på sida 1 av tråden. Mestadels är det teorier som framförs här nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Din hypotes går i grunden ut på att MB haft en relation med VB.
1 person har skrivit att det är så. Sedan har folk hakat på för den goda sakens skull.
Och den enda personen som skrev så, hade hört det från någon som han kände.
Även denna person försvann från tråden. Det grundar du allt på? Jisses, hoppas ingen
nämner för dig att det är Olof palmes mördare vi jagar.
Men håller med om en sak att AB är en otäck lirare.
Finns det inget suspekt menar du att KJ var sista personen som såg VB i livet troligen?

MB hade ju eller haft en relation till BO som tränare! Sen var det 2 st på mp tråden som hintade om svartsjukedrama, sen har bodensare som jag pratat med att det var mer än en normal tränare/elev relation. Om det var en romans, spekulerar vi i , anledning MB:s fru AN och hennes groteska inlägg, eller vad tror du föranleder hennes hat.

Kan ju vara så att BO stalkade MB och därav AN:s hat, BO hade ju md familjen att göra då hon varit vän med An:s dotter.

Ang. KJ ? Kan du inte läsa vad jag skrev att det är bra att de utreder den sista kända som såg BO.
Dessutom, mitt första inlägg i början av tråden , hade jag vännen (numera KJ) som GM utan att veta omständigheterna och hans personlighet.

Har jävligt svårt att se KJ som GM, motiv saknas! grabben verkar inte kapabel att utföra ett sådant dåd. Att KJ skulle vara så clever att de ännu inte hittat teknisk bevisning finner jag oxå mycket osannolikt.

Du får finna dig att folk spånar vidare om ev, GM, annars kunde man ju stänga tråden tills Måndag då han släpps eller omhäktas. Du förstår kanske inte att häktningsgraden skäligen inte indikerar speciellt mycket och att de endast fick en veckas häktning mot i normala fall 2 säger ju att det är i utredningssyfte de häktat honom och att teknisk bevisning saknas ännu.
Senast redigerad av Priotaire 2013-05-30 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in