2013-05-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har stuga i norrland räknas det. Min ålder är över 25 och under 30 men det känns
som OT. Tycker inte det är naivt tänkande efter allt man läst om KJ.
Med dåligt alibi, sista person som såg VB. Kan terrängen utan och innan där hon fanns.
På vilket sätt är det naivt att tro att rätt person sitter där han sitter?
Däremot kan det finnas en medhjälpare. Du behöver inte spela dum, är mycket
väl medveten om vad skäligen misstänkt innebär.

Jag går efter det en närstående som känner både KJ & VB har berättat, och under högstadiet har KJ inte uppfattats som särskilt våldsbenägen eller sadistisk av de jag pratat med från personalen på den aktuella skolan.

1:KJ kan ha gjort det
2:MB eller familj kan ha gjort det
3:det är någon helt annan ännu okänd GM

Just nu tycker jag personligen det lutar åt #3
Citera
2013-05-30, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Står utredningen stilla, eller vad händer? Jag orkar inte läsa igenom typ 1500 sidor och tusentals inlägg, så någon som är uppdaterad här får gärna berätta vad som händer!
Ingenting händer. Vi väntar på SKL:s provsvar som kommer i morgon och besked om fortsatt häktning. Framställan eller frisläppande ska komma senast på måndag.
Citera
2013-05-30, 20:43
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Står utredningen stilla, eller vad händer? Jag orkar inte läsa igenom typ 1500 sidor och tusentals inlägg, så någon som är uppdaterad här får gärna berätta vad som händer!

Ja, man har inte fått mycket information. Polisen håller på i princip allt så vi vet inget om vilka bevis som finns hit eller dit annat än att KJ är skäligen misstänkt.
Citera
2013-05-30, 20:45
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Du missminner dig AN-kontot skrev dom tre kommentarerna på MPS-sidan innan och senast den 10 maj. Kvarlevorna hittades först den 20 och 22 maj.

Ok, men då kan man ju fundera över varför och hur hon kan uttrycka sig som hon gjorde?
Citera
2013-05-30, 20:45
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoopeeCushion
Stämmer inte riktigt. I artikeln i dagens NSD kommenterar spaningsledaren repet och spaden som hittades på hustaket så här: "Jag vet inte riktigt i nuläget om detta togs i beslag och skickades till SKL, eller om det avfördes direkt på plats. Det är mycket som är obearbetat fortfarande."

Jag måste, motvilligt, ge dig rätt.
Jag kopplade ihop två delar ur artikeln och då blev det ju inte riktigt rätt.

Ingress: ... lägenhet, ett rep och spade på ett garagetak. Men det verkar inte vara så hett för polisen.
Löpande text: ... och underrättelseunderlag. Då avfärdades också en del fynd...
... Kenneth Rautio. Han kommenterar repet och spaden som hittades på garagetaket:
- Jag vet inte riktigt i nuläget om detta togs i beslag och skickades till SKL, eller om det avfördes direkt på plats...
Citera
2013-05-30, 20:46
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det bör ha varit ljust, även med Norrländska mått mätt , någon bör ha sett henne, men ingen har vittnat om det, iaf inte offentligt?
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Tog nyss denna bild: http://25.media.tumblr.com/56bb29d3d2388cd88c3855664197a466/tumblr_mnff1qFQRX1qhmiblo1_500.jpg

Kass kamera så det ser mörkare ut än vad det är, men den ljusa skyn borde ge er en bra uppfattning. Som jag minns det var det precis lika ljust kring 4 Maj också.

EDIT: Det är alltså i Boden bilden är tagen..
Så här ljust var det tydligen den kvällen i boden
Citera
2013-05-30, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var det inte ett vittne som hade sett KJ med en mörkhårig person i bilen? Jag har för mig att jag läst detta i någon artikel i media i början nån gång. Nån mer som minns det? För i så fall kan det ju betyda att VB aldrig var i lägenheten, utan att de åkte till någon annan plats. Möjligen någon militär anläggning, kanske något fort. Om det är KJ som är GM så är det ju inte otänkbart att man kan hitta styckningsplatsen på något undangömt ställe i något av de militära byggnader som finns i Boden. KJ är ju fixerad vid vapen och det militära, så mycket vet vi.

Ja det minns jag, dock inte om något sagt att VB setts gå in i lägenheten. I en bil på gatan, det räcker inte för att övertyga mig om att hon faktiskt gick in i lägenheten. Vittnet kan ha en ögonblicksbild, KJ var kanske bara uppe och hämtade alkohol eller ett mordvapen i en Systembolagspåse, och vittnet såg dem just när han stod vid bildörren på väg att hoppa in bakom ratten.
Citera
2013-05-30, 20:48
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Den här typen av problem hamnar alla i som kommunicerar med andra kulturer. Det handla mycket om olika preferensramar och kroppspråk. Svårast har vita med svarta och araber eftersom vi har så olika artighetsavstånd. Detta har det forskats kring.
Problemet är också jättevanligt mellan könen.
Många har väl hört den om paret som var ute på en söndagstur i bilen och passerade en vägkrog.
Frun pekar på vägkrogen och säger : Där inne lär de ha gott kaffe. Mannen frågade var hon hört det för de hade ju aldrig varit där. Han körde vidare utan att få något svar, men noterade att frun surnat till. Hon var kaffesugen och uttryckte det på sitt kvinnliga vis.

Nu var ju min mening med mina inlägg att olika kulturer KROCKAR med varandra! Vissa kan inte acceptera detta.
Jag ville belysa att kulturkrockar kan resultera i ilska. I mitt fall slutade det med en kram och jag fick mat lagad.
Mitt intresse handlar om huruvida VB:s telefon använts eller INTE under de timmar hon träffade KJ!

Men stefansson. Jag kommer aldrig acceptera att asiater är vare sig svarta eller araber!
Citera
2013-05-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Så här ljust var det tydligen den kvällen i boden
Det var inte så ljust den 4:e. Dels så skiljer sig solens upp- och nergång rejält mellan 4 maj och datumet den bilden togs på och dels så var det lite mulet den 4:e. Inte "dagsljus" som vissa försöker få det till. Svårt att tro att det skulle varit olika i olika delar av stan samma dag. Jag kan ju förvisso minnas totalt fel men det drog in ett molnområde med delvis regn under dagen och sprack aldrig upp helt.
Citera
2013-05-30, 20:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
MB hade ju eller haft en relation till BO som tränare! Sen var det 2 st på mp tråden som hintade om svartsjukedrama, sen har bodensare som jag pratat med att det var mer än en normal tränare/elev relation. Om det var en romans, spekulerar vi i , anledning MB:s fru AN och hennes groteska inlägg, eller vad tror du föranleder hennes hat.

Kan ju vara så att BO stalkade MB och därav AN:s hat, BO hade ju md familjen att göra då hon varit vän med An:s dotter.

Ang. KJ ? Kan du inte läsa vad jag skrev att det är bra att de utreder den sista kända som såg BO.
Dessutom, mitt första inlägg i början av tråden , hade jag vännen (numera KJ) som GM utan att veta omständigheterna och hans personlighet.

Har jävligt svårt att se KJ som GM, motiv saknas! grabben verkar inte kapabel att utföra ett sådant dåd. Att KJ skulle vara så clever att de ännu inte hittat teknisk bevisning finner jag oxå mycket osannolikt.

Du får finna dig att folk spånar vidare om ev, GM, annars kunde man ju stänga tråden tills Måndag då han släpps eller omhäktas. Du förstår kanske inte att häktningsgraden skäligen inte indikerar speciellt mycket och att de endast fick en veckas häkning mot i normala fall 2 säger ju att det är i utredningssyfte de häktat honom och att teknisk bevisning saknas ännu.

Tror inte ett dugg på den där påhittade relationen. Har du fakta på det?
Så Mb har större motiv? En romans enligt 1 person på fb, som lustigt nog försvann från tråden.
Och några konstiga uttalanden från AN eller vem det nu var från hennes konto.
Tror fortfarande det var grabben jag som skrev och inte AN.
Det enda som VB och MB har gemensamt "som vi vet om" är att hon tränade Karate med han
och några till. Hur kan folk tycka det är så hett spår?
Citera
2013-05-30, 21:00
Medlem
AlfLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Intressant!!
Nej inte intressant, det var jag som inte tänkte i natt. Hade jag tänkt lite på tiden så hade jag insett att detta var snudd på ett dygn innan hon försvann. Mitt misstag ber alla om ursäkt.
Citera
2013-05-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Har du tipsat polisen om den här killen fet-M då? Känns som svårt att kunna hålla tyst om ett så allvarligt brott om personen drogat?

Ja jag har mailat in till deras tipsavdelning, men dock inte fått någon bekräftelse av dom, att det kommit fram, gjorde det via polisens hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in