2013-05-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Varför är han skriven på Ugglegatan 4? I samma lägenhet som VB.
han bor väl där med VBs mamma och tidigare VB!
Citera
2013-05-30, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
`
Jag förstår uppriktigt sagt inte själva poängen med att gömma eller lämna kvar kroppsdelar i ett ödehus om man vill att någon skall hitta dem. Varför inte lägga en arm mitt på vägen innan man lämnar platsen, Finns ingen logik i resonemanget tycker jag. Varför stycka och gömma resten, varför inte ta ett varv på stan och kasta ut delar lite här och var, måste ju vara effektivare.

Dödsorsaken är vad jag vet, preliminärt fastställd enligt media, det är sista bud vad jag känner till. Om GM är så beräknande så att styckningen har utförts i syfte att försvåra utredning så begriper jag inte varför GM öht befattat sig med kroppen onödigt mycket. Jag inbillar mig att kroppsdelarna är behäftade med ett antal spår helt i onödan. Dels från styckverktyget, som troligen har spår efter offer och GM, dels kroppsdelarna som kan ha spår efter verktyg och GM.

Och så tror folk att GM ville att kroppen skulle hittas, makes no sense!

Skulle GM ta ett varv på stan och kasta ut kroppsdelar så är väl sannolikheten ganska stor att åka fast??
Om GM INTE ville att kroppsdelarna skulle hittas så hade dom nog inte gjort det heller
Citera
2013-05-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Kan så hända, men i Ashihara karate som MB är tränare i är bältena vitt-blått-gult osv(med 1 & 2 streck mellan bältena).
Har själv tränat denna karatestil för ca 20 år sedan, MB var tränare även då.
Är rätt säker på att den bältesordning som står på Wikipedia under Ashihara stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
han bor väl där med VBs mamma och tidigare VB!

Precis. Mamman och styvpappan är gifta, hon bär hans efternamn.

Varför blir du förvånad över detta Akinator?
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någonting är det iaf som gör att gm (om det nu är KJ) styckar kroppen och hugger henne nio gånger med en kniv och i värsta fall lämnat något sorts tecken i form av ett mönster (om det nu är sant).

Jag har så svårt att tro att han styckar henne av transporttekniska skäl. Varför skulle han då hugga nio gånger med kniven och i värsta fall arrangerat benen på nå jävla sätt i huset.

Jag är också tveksam till att han transportstyckade henne. Nu vet vi ju inte hurdan VBs kroppsdelar är delade men om det nu är så att lår och armar sitter ihop med torson så verkar det inte så praktiskt om man försöker stycka för att kunna transportera bort i en väska/stor påse. Jag tycker GM har handlat konstigt i detta brott. Bl.a styckar han kroppsdelarna på ett opraktiskt sätt (om det med torson stämmer) och slänger kroppsdelarna på olika ställen (ökat risk för att de hittas). Jag är väldigt tveksam till att det är ett ritualmord och GM är satanist eller liknande. Men något annorlunda är det med mordet iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Har hört en del rykten om honom
Ngn här i tråden berättade att styvrar inte var så snäll mot VB:s mamma
Citera
2013-05-30, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är inte hennes mamma skriven där också? VB bodde väl med mamman och styvpappan?

Självklart. Jag är trött och svamlig.
Citera
2013-05-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja faktiskt tror jag att det vore fullt möjligt. Det har kommit fram mycket falskt från troll
i olika trådar. Men gissar du är så godtrogen och går på allt jämnt.
Ja enligt dig så är det fel på alla, jag är inte den första du säger det till direkt.
Så om det kommer från dig,så bryr jag mig inte så mycket
Mitt privatliv tror jag är lite OT, men vill du veta mer så finns alltid PM.

Nu var inte detta skrivet till mig, men jag svarar ändå. Du, tror du alltså att flera i denna tråd gått ihop i en konspiration eller? Det är ju flera stycken som talat om att de sett mammans inlägg på MPS sida och kan bekräfta att de är riktiga. Så du anar alltså en större konspiration mellan flera användare i denna tråd, eller vad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad har du hört? Även rykten är intressanta här, de kan leda vidare till fakta.

Faktum är att den källan först var helt inne på att BO medvetet höll sig undan, sedan sa samma källa att det man hittat i ödehuset var händerna ihopbundna med rep (innan infon var allmän). Därav onödigt att dra igång något som kanske inte är sant, onödigt många har redan blivit uthängda i tråden :/
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja faktiskt tror jag att det vore fullt möjligt. Det har kommit fram mycket falskt från troll
i olika trådar. Men gissar du är så godtrogen och går på allt jämnt.
Ja enligt dig så är det fel på alla, jag är inte den första du säger det till direkt.
Så om det kommer från dig,så bryr jag mig inte så mycket
Mitt privatliv tror jag är lite OT, men vill du veta mer så finns alltid PM.

Nej, jag är inte godtrogen.
Men ser verkligen varför någon skulle sätta sig ner och fejka en bild som folk kunde kontrollera då AN fortfarande hade kvar sin Facebook.

Nej, jag stör mig på dig och en till random som nyreggade sig.
Ni två håller verkligen familjen B*rg genom vått och torrt. Nästan lite sjukligt.
Fast, håller man en sjuk familj om ryggen så kanske inte allt står rätt till själv

Bra, då behöver inte svarar varandra längre eftersom vi inte bryr oss i varandra.
Enkelt!

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nu var inte detta skrivet till mig, men jag svarar ändå. Du, tror du alltså att flera i denna tråd gått ihop i en konspiration eller? Det är ju flera stycken som talat om att de sett mammans inlägg på MPS sida och kan bekräfta att de är riktiga. Så du anar alltså en större konspiration mellan flera användare i denna tråd, eller vad?

Bryr dig inte i h*n.
Det är något fel, något allvarligt fel på denna person.
Citera
2013-05-30, 23:59
Medlem
Cinnabars avatar
Kan GM haft en hund med sig? Hunden käkar upp händerna i ett obevakat ögonblick? Har MB hund? KJ har haft, men har han tillgång till hund nu?

Alla de övriga nämnda i tråden har de hund, eller tillgång till en? CS, Fet-M, AB, AF med flera?
Citera
2013-05-30, 23:59
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Nej, givetvis inte. Utan att plastkusinen och ANs dotter gått på samma gymnasieskola strax norr om Stockholm (det är ändå dryga 90 mil från Boden). Nu ser jag att de är födda samma år, så de har alltså gått där exakt samtidigt. Så AN och styvpappan kan vara bekanta (eller mer?) sedan innan.

Edit: Att jag tog upp att VB var kompis på fejjan m sin plastkusin var för att det visar att de verkade känna varandra, det känns inte som nån jätteavlägsen släkting.

Nu citerar jag mig själv, men kan det inte vara så att AN och styvpappan är vänner sedan innan och AN tycker att VB och hennes mamma bara utnyttjar styvpappan? Typ att det inte finns nån kärlek utan att de kommit för pengarna? Inte att det betyder att hon är GM utan att det förklarar hatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in