2013-05-31, 00:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Faktum är att den källan först var helt inne på att BO medvetet höll sig undan, sedan sa samma källa att det man hittat i ödehuset var händerna ihopbundna med rep (innan infon var allmän). Därav onödigt att dra igång något som kanske inte är sant, onödigt många har redan blivit uthängda i tråden :/

Nu svarade du på något annat. Du sa att du hört rykten om VBs styvfar. Då frågade jag dig vad du hört om VBs styvfar. Vill du svara på det?
Citera
2013-05-31, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kan GM haft en hund med sig? Hunden käkar upp händerna i ett obevakat ögonblick? Har MB hund? KJ har haft, men har han tillgång till hund nu?

Herregud! Visst, GM kanske är kannibal och åt upp händerna. Ta av foliehatten nu
Citera
2013-05-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Är rätt säker på att den bältesordning som står på Wikipedia under Ashihara stämmer.

Jepp, som jag sa..
Citera
2013-05-31, 00:02
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Nej, givetvis inte. Utan att plastkusinen och ANs dotter gått på samma gymnasieskola strax norr om Stockholm (det är ändå dryga 90 mil från Boden). Nu ser jag att de är födda samma år, så de har alltså gått där exakt samtidigt. Så AN och styvpappan kan vara bekanta (eller mer?) sedan innan.

Långsökt. Sverige är inte så stort som man kan tro. Det är väl nästan mer regel än undantag att någon i ens omgivning är bekant med någon i vilken random sverigeboende persons omgivning som helst.

Kul iakttagelse, men skulle akta mig för att ta det som en indikation på att de känner varandra.
Citera
2013-05-31, 00:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicknamn
Skulle GM ta ett varv på stan och kasta ut kroppsdelar så är väl sannolikheten ganska stor att åka fast??
Om GM INTE ville att kroppsdelarna skulle hittas så hade dom nog inte gjort det heller

Det är inte alls så säkert att kroppsdelarna hade hittats, nej. I det här fallet berättar omständigheterna troligen en del om GM, det är ett spår i sig. Jag tror inte ett dugg på att GM medvetet har valt att kroppsdelarna skall hittas, finns ingen som helst anledning, precis som jag beskrev, spår finns troligen i vilket fall som helst, varför bemöda sig med att ens försöka gömma?

Det där med att kasta på stan var mer tänkt som en ironisk överdrift, säker på att du egentligen förstod vad jag menade. Dumpa kroppen i diket längs en liten skogsväg så hittas den ganska snart i alla fall. Varför exponera sig för risken att upptäckas genom att dona och ha sig i skogen, nej, inte logiskt.

Fynden säger en del om GM, har redovisat vad jag tror, bara att söka.
Citera
2013-05-31, 00:03
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Hur kommer det sig att flera kommentarer ovanför på ena bilden är borta?
tex står det en bild med 2 likes på den ena, den e plötsligt borta på andra?
Och på ena bilden så står det torsdag före att någon kommenterat?
Sedan på andra bilden står det "igår" allså lördag för det står fredag före den
kommentaren?
Inte alls samma dagar mellan bilderna, fast dom är printade samtidigt.

Vem har gjort denna dåliga fejk bild. skäms

Jag var inne på MPS Facebook och såg både ANs kommentar och VBs mammas kommentarer. Varför Facebook strular med inläggen så de hamnar lite här och där vet jag inte. Men kan bekräfta jag var inne och läste det "live". Jag vet att det finns många fler som kan bekräfta det också. Eller tror du vi alla har planerat detta och sitter och trollar tillsammans för att lura dig?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Nej, jag är inte godtrogen.
Men ser verkligen varför någon skulle sätta sig ner och fejka en bild som folk kunde kontrollera då AN fortfarande hade kvar sin Facebook.

Nej, jag stör mig på dig och en till random som nyreggade sig.
Ni två håller verkligen familjen B*rg genom vått och torrt. Nästan lite sjukligt.
Fast, håller man en sjuk familj om ryggen så kanske inte allt står rätt till själv

Bra, då behöver inte svarar varandra längre eftersom vi inte bryr oss i varandra.
Enkelt!

Bryr dig inte i h*n.
Det är något fel, något allvarligt fel på denna person.

Har själv noterat påfallande många färska användare som bara skriver när MB kommer på tal. Finns ju andra som bromsar lite, men ändå håller dörren öppen.
Tycker det är lite mysko, då de allra flesta sannolikt kan medge att det finns konstiga omständigheter runt offrets relation till den familjen, som tycks ogilla henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nu svarade du på något annat. Du sa att du hört rykten om VBs styvfar. Då frågade jag dig vad du hört om VBs styvfar. Vill du svara på det?

Ja, och vad jag menade är att jag är tveksam till källans objektivitet och sanningshalt, därför låter jag bli men ja det går rykten om styvfadern.
Citera
2013-05-31, 00:04
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nu var inte detta skrivet till mig, men jag svarar ändå. Du, tror du alltså att flera i denna tråd gått ihop i en konspiration eller? Det är ju flera stycken som talat om att de sett mammans inlägg på MPS sida och kan bekräfta att de är riktiga. Så du anar alltså en större konspiration mellan flera användare i denna tråd, eller vad?

Jag tror att det finns troll här inne ja.
Den som skrev ett inlägg om att MB och VB hade en romantisk relation.
Sedan försvann han från tråden. Sedan hakade folk på den teorin.
Folk hakade på det, även fast det är rent taget från luften.
Varför folk hakade på den teorin får du fråga dom om.
Citera
2013-05-31, 00:04
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Långsökt. Sverige är inte så stort som man kan tro. Det är väl nästan mer regel än undantag att någon i ens omgivning är bekant med någon i vilken random sverigeboende persons omgivning som helst.

Kul iakttagelse, men skulle akta mig för att ta det som en indikation på att de känner varandra.

Jo, men även om de inte känner till varandra sedan innan så hindrar ju inte det att de faktiskt känt varandra innan VB och hennes mamma kom in i bilden. Och att AN avskyr de båda för att hon tycker att de utnyttjar styvpappan? (Inte för att det som sagt skulle göra AN till GM utan bara förklara avskyn hon givit utlopp för.)
Citera
2013-05-31, 00:05
Medlem
succubusans avatar
Alltså. GM mördade VB någonstans.. lämnade hennes ben (!) i ett ödehus i skogen (möjligtvis placerade på ett speciellt sätt) och resten (utom händerna) en bit från ödehuset. 9 knivhugg i magtrakterna men inte gömma kroppen på något särskilt sätt. Så många knivhugg måste väl visa på rätt stora aggressioner, vilket ofta pekar på en närstående GM? Eller någon som har starka hatkänslor mot just offret.

Varför känns det som att benen är så planerade men resten av kroppen, utom händerna, bara lämnas utan att riktigt gömma det? Brukar just ben betyda något?
Citera
2013-05-31, 00:06
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Nej, jag är inte godtrogen.
Men ser verkligen varför någon skulle sätta sig ner och fejka en bild som folk kunde kontrollera då AN fortfarande hade kvar sin Facebook.

Nej, jag stör mig på dig och en till random som nyreggade sig.
Ni två håller verkligen familjen B*rg genom vått och torrt. Nästan lite sjukligt.
Fast, håller man en sjuk familj om ryggen så kanske inte allt står rätt till själv

Bra, då behöver inte svarar varandra längre eftersom vi inte bryr oss i varandra.
Enkelt!

Bryr dig inte i h*n.
Det är något fel, något allvarligt fel på denna person.

är du sann elr? lägg ner nu, så får vi se vem som har rätt.
Du om att MB är en styck mördare, eller jag som inte tror det.
Med din skarpa hjärna så har du säkert rätt..

ps: OT, mitt andra konto är avstängt. Stör du dig kan du ju be mod låsa upp mig din pajjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in