2013-05-30, 23:26
Medlem
Jag har lite tankar kring hela denna redan mytomspunna våldshandling och "ödehuset", olika frågor kring hur GM fick in den döda kroppen genom en lucka som sitter relativt högt upp på en brant ramp. Att det skulle vara svårt eller nästan omöjligt ensam och därför endast fick in fötterna...

Om man vänder på steken, att GM och en eller flera polare lockade med sig VB i bilen någonstans från stan, gick en promenad och ville visa henne det coola, lite kittlande otäcka huset från insidan, kanske hjälpte henne klättra in. Frågan kommer då vad hände sen och varför? Grabbarna kanske var lite för närgångna och det blev lite fajt. Hon kanske försökte fly och sprang in i något?

Alternativt var det planerat men verkar osannolikt, men då skulle rep och annat redan kunne finnas där inne. Mörkerglasögon, knivar/såg/annat, presenning och tunna/hink att tappa blod i, ringar efter tunnor finns iaf på golvene där inne...
Hon skulle kunna hänga där och med rätt utrustning se och arbeta ostört med att tömma blod och stycka henne, ställa upp benen och skriva någon kryptisk hälsning i golvplanket. Fixa lämplig säck att lämpa ut torso/huvud och dumpa i gropen nedanför. Verktyg och annat som användes samt kläder/skor är dumpad i älven eller slängt på avfallsanläggningen i rätt container för metall, brännbart och restprodukter.
Händerna ligger troligen i någons frys som "minne" eller dumpad i en brun soptunna som går till rötanläggningen vid hängbron och blir till biogas förr eller senare.
Om det var flera knivstick i något mönster är det troligen en slump i min mening.

Men oavsett mer eller mindre tokiga fantasifulla teorier så står frågan kvar, varför?

Vilka ingredienser är oftast med i brott? Sex eller pengar eller både och, möjligen oönskade graviditeter. En och annan random killer finns ju men inte troligt.

God natt!
Citera
2013-05-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Återigen! Är det ingen som vet något om VBs styvfar?

Har hört en del rykten om honom
Citera
2013-05-30, 23:29
Medlem
Citat:

Man skulle kanske titta på styvpappans släktingar och vänner/bekanta. Någon av dem kan ha hämtat upp VB när hon skulle hem från KJ. Är styvpappan bror med eldgubben?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Funderar på BO:s bakgrund att träna karate, borde hon inte kunnat tillfoga GM någon form av skada?

Kanske, men min erfarenhet säger att det sitter mer i den mentala biten hur någon reagerar på att bli angripen, antingen så har man det eller så inte, spelar ingen roll vilket bälte personen har i kampsporter om denne "ger upp" eller helt enkelt är för liten och klen eller kanske var vapen inblandad?
Kanske får hon en tjuvsmäll och tuppar av, vad kan hon göra då?
Ex som jag minns från min aktiva tid inom karaten var att vi hade träning att försvara oss mot kniv angrepp för att se hur svårt det var.
Statistiken som vi fick ta del av var att 1/10 svart bälten klarade av att värja sig mot knivangrepp utan livs hotande skador.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Hur kommenterar hon förlossningen, vad är det för klipp? Är det säkert att det är VB som tittat på klippet, hennes mamma är ju inne på kontot också? Exakt vilka manövrar har mamman egentligen gjort på VBs konto? Hon har lagt till och tagit bort vänner, eller? Har någon cachat hur det såg ut då, och hur det ser ut nu?

Kan vara ett skäl till att VB skrev att hon skulle till KOMPIS och plugga. Någonting skulle mamman inte få veta som första person-

Vill minnas att kommentaren var " det var en snäll polis". Bara gå in på nr 1 av hennes fyra fejjan konton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Har hört en del rykten om honom

Som t.ex?
Citera
2013-05-30, 23:30
Bannlyst
Citat:

Hade kanske gått att luska ut om man hade ett korrekt namn på mamman.
Enligt Facebook heter hon Cattareeya, fast med thaibokstäver. Översätts i regel till Katareya i Sverige.

Hittar ingen lämplig kandidat.
Citera
2013-05-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom 2 printarna dök väl upp tidigare i tråden ganska så
exakt samtidigt? Först den med sämre kvalite, sedan den med bättre kvalite
strax efter. Direkt då dom nämndes i tråden iaf så skulle jag kika upp det
och dom var borttagna då. Beror på vad du menar med länge.
Alltid skeptiskt då kommentarer försvinner och byter plats på print bilder.
Händer lite väl ofta på trådar.

"Jag pratar om VB´s morsas print"

Som jag skrev tidigare så var det en himla fart i tråden på MPS och kommentarerna la sig huller om buller. Take it or leave it!
Citera
2013-05-30, 23:33
Avslutad
Citat:
Om brottet är relaterat till just VB håller du kvar vid den teorin då? Eller tror du att GM är någon som inte kände VB?

Jag tror tyvärr att det kan röra sig om någon som inte kände VB, vilket innebär att han/hon blir svårare att hitta. Statistik talar för en för offret okänd gärningsman vid den typen av brott. Hade KJ varit GM så är sannolikheten stor att polis hade hittat bindande spår vid det här laget. Det blir intressant att se om polis höjer misstankegraden imorgon då besked från SKL kommer.
Citera
Medlem
Tror mordet är begått antingen i anslutning till Bodsvedjan men tror mer kring Sävast.
Fyndplatserna på gammelängsberget tror jag var för att de skulle hittas och skifta fokus från mordplatsen. Samma sak med de rituella inslagen kring kroppsdelarna, ett villospår för att försvåra utredningen. I och med att Fyndplatserna var för"rena" för att vara mord och styckplats så tror jag mördarens plan fallerade lite då hen ville ha fullt fokus på andra sidan stan.
Citera
Medlem
henkesss avatar
[quote=AristoMarie|43699726]Du sitter och diskuterar de båda printen:
http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Att de över och under är borta, beror på en så simpel sak, som att den som sparade kortversionen ansåg inte att det behövdes mer än just de två inläggen.
Hade du någon gång kollat MPS sida, så hade du vetat att den sidan extremt bra på att mixa inläggen för varje gång man läser där. Jag vet att de är korrekta och ingen fejk och det för att jag hängt med hela tiden.

I de inläggen existerar inga översättningar. Hade du varit minsta lilla insatt, hade du vetat om det. Namnet på användaren översätts inte från thailändska.
[/
QUOTE]

Ja det med Thai texten har du rätt i.
Vad menar du, man ser lite av ovanstående kommentarer på bägge bilderna.
Någon med 2 likes 10:33 en torsdag, sedan på andra bilden är det 2st, "lördag och fredag"
Jag har kollat MPS sida så gott man kan utan att ha FB konto.
Citera
Medlem
bosvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zZzlacker
..vart kommer du över till finland där kameror inte finns, nämn en...? visserligen finns det kanske inte på svenska sidan, men finns tre till fyra st på finska sidan..

...vad bilen har med boden att göra... om jag fattat rätt så har den rullat runt tidigare i pajala någon sommar tidigare och antar det inte finns så många(inga?) gröna volvo combi eftersom korridorsnacket var rätt säker dom var från boden.. men som sagt korridorsnack..

edit: det tar ungefär 2h till boden från pajala om man har en rimlig hastighet över 110.. eller kanske 110, åker inte så ofta till boden men.

Åker du via Ikea parkeringen slipper du kameror samt 2 bror som ej har kameror på någon sidan.vet bara ylitornio samt tornio som har det...

Låt så vara håller dock fast att kör man Pajala -Boden på 2 timmar förbi minst 3-4 fartkameror och diverse dåliga vägar och inte drar till sig uppmärksamhet gör man det bra,men svårt att tro bilen är speciellt unik,vet flera med iofs skogs gröna,metallic gröna inom 15 mil från Pajala på rak arm...lite väl OT med detta om du frågar mig....

Ser inte sambandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in