2013-05-30, 22:32
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
VB gjorde flera anmälningar till polisen i fjol..borde man inte kunna luska ut vad det rörde sig om? Vore intressant att veta vad det handlade om.
Artikel från 11 maj:
Citat:
...I övrigt har det framkommit att Vatchareeya Bangsuan tidigare har lämnat in ett flertal polisanmälningar. Polisen i Luleå vill dock inte gå in på närmare detaljer.

- Jag kan inte i detalj berätta vad anmälningarna handlar om. Jag har bekräfta att hon har gjort polisanmälningar och att det inte i dessa anmälningar finns några hot mot kvinnan, säger Johansson.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7650947
Citera
2013-05-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ska man ha rätt översättning föreslår jag att någon som kan språket översätter.
Googles översättning är åt helvete då det gäller thailändska det är uppenbart.
Precis man kan fejka AN också för det såg helt vridet ut.

Tror inte mamman som är buddhist dessutom sitter och talar i de termerna som dessa printar visar upp.

Kan inte du förklara varför han som sitter misstänkt skulle påstå att hon varit där.

Han insåg väl kanske att telefonen skulle visa att den varit där.
Lättare att säga att VB varit där än att säga att bara telefonen
varit det. Han tog ju sin lilla tid på sig att överhuvudtaget nämna
att han var med VB denna dag dessa timmar. Bara det visar ju att
något är fel. Mycket tid att reflektera på.
Citera
2013-05-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
VBs mobilsignal runt 21.00 indikerar på att mobilen var hemma hos
KJ då. 18.40 någon annanstans eventuellt. Finns det verkligen bara två
registrerade signaler mellan kl 16 till kl 21? Måste ju finnas massor fler.
De flesta vet att mobilers positioner registreras idag. Så var VBs mobil
hemma hos KJ vid 21 fattar han nog att det registrerats. Om VB var där
med sin mobil är ju inte lika säkert. Ingen verkar ju ha sett henne varken
komma till eller gå från KJ.

Var det inte 18.40 som VBs mobil snackade med åbergsmasten och 21.00 som den kopplade mot sävastmasten?
Citera
2013-05-30, 22:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Han insåg väl kanske att telefonen skulle visa att den varit där.
Lättare att säga att VB varit där än att säga att bara telefonen
varit det. Han tog ju sin lilla tid på sig att överhuvudtaget nämna
att han var med VB denna dag dessa timmar. Bara det visar ju att
något är fel. Mycket tid att reflektera på.

Hur insåg han det att telefonen skulle vara där? Sa inte han det tidigt i förhör som inte va ett förhör i meningen misstänkt? Nej, det håller inte det är värre än dårarnas paradis detta.
Klart som fan hon varit där och han vet däremot att han hämtade henne och dom kan ha varit synliga.
Sånt ljuger dom inte om.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 22:36.
Citera
2013-05-30, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Var det inte 18.40 som VBs mobil snackade med åbergsmasten och 21.00 som den kopplade mot sävastmasten?
Uppgifterna i tidningarna är luddiga, men så har jag iaf uppfattat det.
Citera
2013-05-30, 22:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så man säger att en mördad och styckad fd flickvän varit på besök fast hon inte varit detta, och då sitter man misstänkt och häktad för mord. Hur mycket CSI har du sett på eller läst deckare.

Är det förmånligt att man har haft det mördade offret på besök fast det egentligen inte stämmer.
Är det inte så att man faktiskt misstänker just honom pga av det besöket eller det har kanske inte deckarromanerna med?

Oavsett så är det mest intressant vad polisen kommer fram till utanför deckarvärldens fiktion, så visst tro det om du så vill. Det är lite pinsamt bara med slutledningsförmågan i det läget,.

Som jag ser det så är det förmånligt om han och VB vistats i hans lägenhet till 21, och att hon därefter lämnade honom, det är precis den story han dragit för polisen och än så länge har de officiellt inget mer på honom, framgångsrikt, därmed inte sagt att det håller hela vägen ut.
Citera
2013-05-30, 22:37
Medlem
succubusans avatar
På en annan sida här på nätet finns en bild på KJ när han en vecka efter mordet var på paintballcombat utanför Boden, ingen som vet hur han beteede sig där?
Citera
2013-05-30, 22:38
Medlem
FistOfFurys avatar
Tänkte dela med mig av en intressant länk.

http://www.aklagare.se/PageFiles/3817/2007-16%20P%C3%A5f%C3%B6ljd%20f%C3%B6r%20mord.pdf#page= 29&zoom=auto,0,66

En hel del varierande brottsfall och ganska mycket text, men läs och begrunda! Teorier och funderingar kan definitivt hämtas.
Citera
Medlem
Citat:
En sak jag funderat på är ju att VB var duktig på karate.. GM borde väl kanske haft skador från henne?
Vem som helst kan inte "ta ner" en person som är duktig på karate kan man tycka.

VB gjorde flera anmälningar till polisen i fjol..borde man inte kunna luska ut vad det rörde sig om? Vore intressant att veta vad det handlade om.

Nu ska ju inte folk överskatta karaten i sig som någon övernaturlig kraft, tyngd, storlek och styrka har en stor fördel i alla fight situationer.
Sedan läste jag om att hon skulle gradera till blått bälte, vilket är nästa bälte efter det lägsta(sämsta) som är vitt.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som jag ser det så är det förmånligt om han och VB vistats i hans lägenhet till 21, och att hon därefter lämnade honom, det är precis den story han dragit för polisen och än så länge har de officiellt inget mer på honom, framgångsrikt, därmed inte sagt att det håller hela vägen ut.

Hur ska du ha det? Ena stunden så har hon inte varit där utan det är bara något han säger trots att han sitter häktad och misstänkt för mord.,
Du jag får inte ihop det resonemanget alls måste jag säga. Man börjar sitt första förhör med att ljuga om en sak som skulle komma fram.

Vad polisen har på honom visar sig i morgon. Och har dom inget släpps han annars lär han sitta kvar,.
Citera
2013-05-30, 22:40
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Hur kommer det sig att det står samma thai text med olika översättningar?
Och att flera kommentarer ovanför på ena bilden är borta?
tex står det en bild med 2 likes på den ena, den e plötsligt borta på andra?
Och på ena bilden så står det torsdag före att någon kommenterat?
Sedan på andra bilden står det "igår" allså lördag för det står fredag före den
kommentaren?
Inte alls samma dagar mellan bilderna, fast dom är printade samtidigt.

Vem har gjort denna dåliga fejk bild. skäms
Enkelt. Thaitexten du ser är postarens namn i thaiskrift....
Den svenska texten är inte översatt överhuvudtaget, dock har postaren lite stavningsproblem...
Citera
2013-05-30, 22:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
På en annan sida här på nätet finns en bild på KJ när han en vecka efter mordet var på paintballcombat utanför Boden, ingen som vet hur han beteede sig där?

Han hade varit samlad och "krigat" på bra. Däremot efteråt i något forum hade han börjat kalla sig för commander, vilket var en roll som han inte hade haft under spelet.

Fått uppgifterna från en som var med den 11/5. Sen hade han dragit före festen de hade då de grillade korv efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in