2013-05-30, 22:01
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Om jag minns rätt så var det inte tidpunkten som var intressant utan KJs andra ex kunde kanske ge en hint om hur han reagerar på att bli avvisad, dumpad, övergiven osv. Och då kom frågan upp i tråden om vi alls visste om andra ex. Jag mindes att det stått nåt om det och letade rätt på inlägget som visade sig vara ditt.

Dessutom finns hjärtan till en tjej i hans netlogprofil Det är längesen men där finns å andra sidan ett skivkonvolut med en bild vars motiv är en kvinnostyckning. Skiva med Rammstein.

Under 2012 hade han bilder med en mörkhårig tjej, inte VB. Jag tyckte de bilderna såg ut som någon som kanske var hans ex. Han skrev t.ex. på en av bilderna (när tjejen sitter/ligger i en soffa/säng) "nu är hon glad igen" (inte citerat helt korrekt, mitt minne samarbetar inte så bra med mig). Dock är det omöjligt att veta hur han reagerade när han avvisas, jag såg inget speciellt om det när jag snokade runt på hans Facebook. Det enda jag minns är inlägget "Jaha då tog det slut.." eller något i den stil, som visade på att han var besviken. Jag minns inte exakt vad folk hade kommenterat. Jag borde tagit skärmdump inser jag nu i efterhand.
Citera
2013-05-30, 22:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dum fråga men på den bilden så ligger hennes ena kommentar före den andra?
Och på den andra printen är det tvärtom?
Har inte fb så vet inte hur det ser ut på fb riktigt då man skriver där.

Även texten hon skriver på sitt språk är ju likadant i bägge meningarna.

Nej, men det står i tråden här så då är det sant även om det ser konstigt ut på print.
Det va samma med en av ANs printar där va texterna med olika teckensnitt.
Man jagar oskyldiga helt klart och med tråden som hänvisning så blir det inte bättre än så här.

Polisen lämnar för analyser hos SKL och här läser man printar från Facebook.
Citera
2013-05-30, 22:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, där har du fel, det är korkat att tro på vad du säger, finns ingen trovärdighet i dina alster öht. Du blottade din kunskapskälla när du refererade till CSI, det räcker för alla normalbegåvade att inse att du är ett stort misslyckat skämt. Nu börjar du dessutom att bygga meningar på ett konstigt sätt, tyder på överansträngning. Det du säger i det citerade inlägget är med få ord, håll käften så länge du inte säger det polisen har sagt. Vad gör du här öht, du är förmodligen flashbacks största gåta, ever!

Du behöver inte kommentera det här Mrskoko, hur ser ni andra på det här med styvpappan, tycker ni liksom jag att han varit anmärkningsvärt frånvarande på det hela taget? Mamman är troligtvis den i familjen som behärskar svenska språket sämst, men det är hon som ger intervjuer, hon facebookar osv. Var är pappan?
Jag tror det är ganska vanligt att den ena föräldern håller sig mer i bakgrunden, tror det handlar om att man hanterar sin sorg och vrede på olika sätt.
Vissa är mer utåtriktade och andra vill bara låsa in sig.
Det kan även skilja sig mellan olika kulturen, vissa tiger och lider, andra skriker ut sin smärta.
Citera
2013-05-30, 22:05
Medlem
VBs mobilsignal runt 21.00 indikerar på att mobilen var hemma hos
KJ då. 18.40 någon annanstans eventuellt. Finns det verkligen bara två
registrerade signaler mellan kl 16 till kl 21? Måste ju finnas massor fler.
De flesta vet att mobilers positioner registreras idag. Så var VBs mobil
hemma hos KJ vid 21 fattar han nog att det registrerats. Om VB var där
med sin mobil är ju inte lika säkert. Ingen verkar ju ha sett henne varken
komma till eller gå från KJ.
Citera
2013-05-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jaså? Det är inte på minsta sätt min uppfattning. Och AS anges heller inte som indikation för Concerta i FASS. Just med tanke på hur kontroversiell behandlingen är i vissa skikt (Man ger ju baaarn knaaark!) skulle jag bli utomordentligt förvånad om någon förskrivare skulle gå utanför den etablerade indikationen för Concerta.

Strängt taget noll, eftersom den aktiva substansen i Concerta är amfetaminanalogen metylfenidat, och inte amfetamin. Men du har rätt i att behandlingen av ADD/ADHD med concerta är en lågdosbehandling, som utnyttjar väsentligt lägre doser än dem som normalt används av folk som tar amfetamin som uppåttjack.

Man stoppar i individer med aspergers både den ena och den andra. Själv vet jag åtminstone en aspergare som får Concerta utskrivet. Sen är ju diagnosen närbesläktad med ADHD.

Det ska bli spännande att se analysresultaten imorgon. Blir KJ släppt så har det här fallet potential att bli ett riktigt mysterium. Hela historian känns smått Tween Peaks-aktig. När bilden på VB iförd studentmössa publicerades på Expressen så kom i vart fall jag genast att tänka på Laura Palmer
Citera
2013-05-30, 22:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Det där händer jämt på min facebook. Drygt. Men det kan alltså stämma att de flyttar runt...

Tack. Men hur är det med översättningen då?
Kan den tolka olika också, står ju exakt samma thailändska på
bägge meningarna.
Citera
2013-05-30, 22:11
Medlem
Finns det ingen möjlighet att tråden håller sig till de fakta som framkommit för det är en ung flickas liv vi tragglar om, det finns ingen respekt för vad som hänt vissa poster utan bara spyr ut galla och tycks njuta av det.
Det är äcklande för tråden vill ju finna mördaren, inte hänga ut halva bodens befolkning som förmodade mördare.
Ha substans i era poster annars tycker jag ni kan dra åt helvete, ni bara förstör en tråd som vill finna lösningen och inte en boden vendetta som det blir i denna tråd.
Citera
2013-05-30, 22:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, men det står i tråden här så då är det sant även om det ser konstigt ut på print.
Det va samma med en av ANs printar där va texterna med olika teckensnitt.
Man jagar oskyldiga helt klart och med tråden som hänvisning så blir det inte bättre än så här.

Polisen lämnar för analyser hos SKL och här läser man printar från Facebook.

Just Vb´s morsas print såg ju verkligen konstig ut.
Samma text men annan översättning.
Även en kommentar ovanför som hade fått "2 likes" den var plötsligt borta
på andra bilden.
Håller med att printar är inte mycket att gå på.
Tar max 1 minut att fejka sådär.
Citera
2013-05-30, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
VBs mobilsignal runt 21.00 indikerar på att mobilen var hemma hos
KJ då. 18.40 någon annanstans eventuellt. Finns det verkligen bara två
registrerade signaler mellan kl 16 till kl 21? Måste ju finnas massor fler.
De flesta vet att mobilers positioner registreras idag. Så var VBs mobil
hemma hos KJ vid 21 fattar han nog att det registrerats. Om VB var där
med sin mobil är ju inte lika säkert. Ingen verkar ju ha sett henne varken
komma till eller gå från KJ.

Det är just det jag menar, så länge vi inte har en trovärdig uppgift som säger att VB gått in i KJ lägenhet så kan hon i princip ha mördats närsomhelst efter det att hon lämnade sin bostad. Mamman säger att VB hämtades vid 16, och inte ens det vet vi, bara att hon lämnade bostaden då.

Det vittne som säger sig ha sett KJ med en mörkhårig person i en bil vid lägenheten har väl inte sagt att det var VB som satt i bilen, eller? Kan ju ha varit precis vem som helst. Jämför med vittnesuppgiften om två personer i en bil vid det gula huset, kan ju ha varit samma i så fall. Och jag är inte ens säker på att något av de här vittnesmålen stämmer?
Citera
2013-05-30, 22:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Just Vb´s morsas print såg ju verkligen konstig ut.
Samma text men annan översättning.
Även en kommentar ovanför som hade fått "2 likes" den var plötsligt borta
på andra bilden.
Håller med att printar är inte mycket att gå på.
Tar max 1 minut att fejka sådär.

Ska man ha rätt översättning föreslår jag att någon som kan språket översätter.
Googles översättning är åt helvete då det gäller thailändska det är uppenbart.
Precis man kan fejka AN också för det såg helt vridet ut.

Tror inte mamman som är buddhist dessutom sitter och talar i de termerna som dessa printar visar upp.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är just det jag menar, så länge vi inte har en trovärdig uppgift som säger att VB gått in i KJ lägenhet så kan hon i princip ha mördats närsomhelst efter det att hon lämnade sin bostad. Mamman säger att VB hämtades vid 16, och inte ens det vet vi, bara att hon lämnade bostaden då.

?

Kan inte du förklara varför han som sitter misstänkt skulle påstå att hon varit där.
Citera
2013-05-30, 22:16
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte alls jag vill se vad man har bakom sina påståenden. Och det säger inget om vad som står på facebook i denna röran. Här hänger man en hel familj utan minsta underlag.
Trådsanningarna ska ifrågasättas och det står ju inte klart att alla vet vem mamman är ens.
Så vad säger det inlägget om familjen i sig? Va det AN som skrev ? Har offret och MB eller sonen haft förhållande? Är det något som man vet eller kan belägga.

Men om nu denna uthängda familjen inte är misstänkta vad beror det på? Vet postaren här mer än polisen eller vad är din poäng?

Jaha det är du säker på? För andra här är inte säkra ändå vet man vad mamman skrivit. Du det ser mer eller mindre ut som man gissar och pekar ut folk vilt här.

Det är ingen annan än MB, AN och MBs son som kan bekräfta om några av dessa uppgifter är 100 % sanna. ANs kommentar tyder ju på att det finns en konflikt mellan henne/familjen och VB som de inte vill belysa, så jag tror inte de är så sugna på att går ut offentligt och prata om det. Därför kommer vi nog inte få reda på varför hon skrev kommentaren (om det nu var hon, vilket jag tror, skrev precis ett annat inlägg om varför jag tror det). Familjen blir uthängt för att AN skriver sådana kommentarer om en tjej som är försvunnen. Folk reagerar på sådant.
Nej, det är väl klart att polisen vet mer - för de har fått prata med dem och vet betydligt mer än vad vi vet.

Allt vi har att gå på är lösa rykten, Facebook kommentarer och våra egna spekulationer. Hela denna tråd är ju i princip bara full av trådsanningar. Hur vill du att tråden ska vara? Att det bara ska skrivas om information som polisen utger? Visst, det hade varit skönt för tråden hade inte växt konstant, men det funkar inte riktigt så. Folk kommer fortsätta spekulera och skriva olika teorier. Och det kommer fortsättas skapa trådsanningar. Jag förstår om du tycker det är frustrerande att inte få helt bekräftat och korrekt information, men du kommer inte få det i denna tråd. Bara ibland.
Senast redigerad av engultomat 2013-05-30 kl. 22:21.
Citera
2013-05-30, 22:17
Medlem
.. tänkte dela med om korridorsnacket..
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7672460

... bilen har tydligen koppling till boden, händelsen skedde nära gränsen, men bilen kan inte passerat gränsen då kamerorna skulle fångat upp den, utan de var tvungen att göra helt om och lämnat orten med huven mot luleå eftersom patrull var påväg från kiuna och övertorneå hållet..

varför diskussion uppstått förstår jag som att båda var brunetter, samma åldersgrupp och båda hade gått hem ensam.... samtidigt, mycket folk som arbetar i gruvindustrin i pajala härstammar från strandkanten.. exempelvis boden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in