Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Inte alls jag vill se vad man har bakom sina påståenden. Och det säger inget om vad som står på facebook i denna röran. Här hänger man en hel familj utan minsta underlag.
Trådsanningarna ska ifrågasättas och det står ju inte klart att alla vet vem mamman är ens.
Så vad säger det inlägget om familjen i sig? Va det AN som skrev ? Har offret och MB eller sonen haft förhållande? Är det något som man vet eller kan belägga.
Men om nu denna uthängda familjen inte är misstänkta vad beror det på? Vet postaren här mer än polisen eller vad är din poäng?
Jaha det är du säker på? För andra här är inte säkra ändå vet man vad mamman skrivit. Du det ser mer eller mindre ut som man gissar och pekar ut folk vilt här.
Det är ingen annan än MB, AN och MBs son som kan bekräfta om några av dessa uppgifter är 100 % sanna. ANs kommentar tyder ju på att det finns en konflikt mellan henne/familjen och VB som de inte vill belysa, så jag tror inte de är så sugna på att går ut offentligt och prata om det. Därför kommer vi nog inte få reda på varför hon skrev kommentaren (om det nu var hon, vilket jag tror, skrev precis ett annat inlägg om varför jag tror det). Familjen blir uthängt för att AN skriver sådana kommentarer om en tjej som är försvunnen. Folk reagerar på sådant.
Nej, det är väl klart att polisen vet mer - för de har fått prata med dem och vet betydligt mer än vad vi vet.
Allt vi har att gå på är lösa rykten, Facebook kommentarer och våra egna spekulationer. Hela denna tråd är ju i princip bara full av trådsanningar. Hur vill du att tråden ska vara? Att det bara ska skrivas om information som polisen utger? Visst, det hade varit skönt för tråden hade inte växt konstant, men det funkar inte riktigt så. Folk kommer fortsätta spekulera och skriva olika teorier. Och det kommer fortsättas skapa trådsanningar. Jag förstår om du tycker det är frustrerande att inte få helt bekräftat och korrekt information, men du kommer inte få det i denna tråd. Bara ibland.