2013-05-30, 21:48
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Fast det är är inte mamman, tror jag. Det finns andra kommentarer från mamman.

Jo, det är mammans Facebook.
Länk: https://www.facebook.com/C*ttie00?fref=pb&hc_location=profile_browser (* = a)
Citera
2013-05-30, 21:49
Medlem
Måste meddela att jag hade fel om en grej för ett tag sedan. Staketet runt helikopterflygfältet är öppet numer. Man kan alltså gå ut där MEN man kan inte gena över det från KJ man kommer bara in från andra hållet.
Citera
2013-05-30, 21:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Denna är bättre.
http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg

Dum fråga men på den bilden så ligger hennes ena kommentar före den andra?
Och på den andra printen är det tvärtom?
Har inte fb så vet inte hur det ser ut på fb riktigt då man skriver där.

Även texten hon skriver på sitt språk är ju likadant i bägge meningarna.
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 21:52.
Citera
2013-05-30, 21:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag har för mig att du var med i tråden ända från början? Du kan inte ha missat den diskussion det pågick då angående ANs kommentar och sedan mammans svar tillbaka lite senare, som skrevs under samma MPS-inlägg.

Vilka bilder i tråden har varit photoshoppade? Jag måste ha missat det helt då.
Just nu känns det bara som att du vill provocera med meningen.

Inte alls jag vill se vad man har bakom sina påståenden. Och det säger inget om vad som står på facebook i denna röran. Här hänger man en hel familj utan minsta underlag.
Trådsanningarna ska ifrågasättas och det står ju inte klart att alla vet vem mamman är ens.
Så vad säger det inlägget om familjen i sig? Va det AN som skrev ? Har offret och MB eller sonen haft förhållande? Är det något som man vet eller kan belägga.

Men om nu denna uthängda familjen inte är misstänkta vad beror det på? Vet postaren här mer än polisen eller vad är din poäng?

Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jo, det är mammans Facebook.
Länk: https://www.facebook.com/C*ttie00?fref=pb&hc_location=profile_browser (* = a)

Jaha det är du säker på? För andra här är inte säkra ändå vet man vad mamman skrivit. Du det ser mer eller mindre ut som man gissar och pekar ut folk vilt här.
Citera
2013-05-30, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Måste meddela att jag hade fel om en grej för ett tag sedan. Staketet runt helikopterflygfältet är öppet numer. Man kan alltså gå ut där MEN man kan inte gena över det från KJ man kommer bara in från andra hållet.
Men det spelar nog ingen större roll längre. Hon finns inte där.
Citera
2013-05-30, 21:52
Medlem
Har sökt utan att finna. Men någonstans på någon sida här i tråden så stod det något i stil med att KJ tydligen skulle ha befunnit sig omkring huset där benen hittades, ett par dagar före fynden.

Var kommer den informationen ifrån?

Kan inte minnas att jag läst den i någon tidning. Kan ju självklart ha missat det.
Citera
2013-05-30, 21:55
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag tror på Mb´s son han har inte alla hästar hemma om man säger så.
Problem med alkohol, anabola sägs det också, så han får humörsvängningar.
Liten gangster helt enkelt. Det är allmänt känt för dom som känner han.

Jag tror inte alls på MBs son skulle skrivit sådana inlägg från sin styvmammas Facebook.
Om det hade varit han som hade skrivit det, då hade vi redan vetat det. AN hade ju meddelat sina nära och kära detta och rykten hade nått fram. AN hade nog inte velat att alla skulle tro det var hon, om det nu varit så att det inte var hon som skrev dem. För mig tyder tystnaden på att det var hon och att man inte vill kommentera varför.
Citera
2013-05-30, 21:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Man behandlas med tex concerta också mot aspergers.
Jaså? Det är inte på minsta sätt min uppfattning. Och AS anges heller inte som indikation för Concerta i FASS. Just med tanke på hur kontroversiell behandlingen är i vissa skikt (Man ger ju baaarn knaaark!) skulle jag bli utomordentligt förvånad om någon förskrivare skulle gå utanför den etablerade indikationen för Concerta.

Citat:
Mängden amfetamin är väldigt väldigt liten.
Strängt taget noll, eftersom den aktiva substansen i Concerta är amfetaminanalogen metylfenidat, och inte amfetamin. Men du har rätt i att behandlingen av ADD/ADHD med concerta är en lågdosbehandling, som utnyttjar väsentligt lägre doser än dem som normalt används av folk som tar amfetamin som uppåttjack.
Citera
2013-05-30, 21:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jaså? Det är inte på minsta sätt min uppfattning. Och AS anges heller inte som indikation för Concerta i FASS. Just med tanke på hur kontroversiell behandlingen är i vissa skikt (Man ger ju baaarn knaaark!) skulle jag bli utomordentligt förvånad om någon förskrivare skulle gå utanför den etablerade indikationen för Concerta.

Strängt taget noll, eftersom den aktiva substansen i Concerta är amfetaminanalogen metylfenidat, och inte amfetamin. Men du har rätt i att behandlingen av ADD/ADHD med concerta är en lågdosbehandling, som utnyttjar väsentligt lägre doser än dem som normalt används av folk som tar amfetamin som uppåttjack.

Fick själv utskrivet Concerta har AS. Jag förenklade med att skriva amfetamin, visste att någon skulle hacka på det där tillslut hehe. Sorry tänkte ändra och skriva Ritalina. Men känns som allt detta är OT endå.
Citera
2013-05-30, 22:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, man har ingen källa alltså på det utan man har läst detta. Tja, då finns det inget underlag om offrets mammas uttalanden helt enkelt. Så tack för svar.- Jag visste väl det och så skapar man lite trådsanningar. Inget sms med förhållande och inget om vad mamman sagt har man, så det är ett alltså inte ett skit som stämmer här om familjen karate.
Men vad menar du?
Accepterar du om jag skärmdumpat konversationen, men inte om jag länkar till nån annans skärmdump?
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
VB bodde med sin Mamma va och på deras adress nästan precis brevid ligger ett plåtslageri men står inga namnuppgifter eller nånting, brukar ju annars stå mer info om företaget. Vet inte varför jag kollade upp plåtslageri men tror det var för nån skrev nåt om en plåtslagare som hade åkt fast för drog rattfylla och som kunde vara intressant
Citera
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Dum fråga men på den bilden så ligger hennes ena kommentar före den andra?
Och på den andra printen är det tvärtom?
Har inte fb så vet inte hur det ser ut på fb riktigt då man skriver där.

Även texten hon skriver på sitt språk är ju likadant i bägge meningarna.

Det där händer jämt på min facebook. Drygt. Men det kan alltså stämma att de flyttar runt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in