2013-05-30, 21:21
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Letade rätt på tidigare inlägg ang tidigare förhållanden.

Ja, KJ hade ändrat sin relationsstatus då. Men jag tror det var en annan tjej han var tillsammans med då.
Han var tillsammans med VB under 2010, tror jag. Baserar det på att VB skrev "älskling" på en av hans statusar under maj 2010, hon gillade alla hans statusar och kommenterade vissa, under de nästa två-tre månaderna, sedan slutade hon med det. Så jag gissar på att deras förhållande varade i några månader under 2010 (2-3 mån). I samband med att VB inte längre kommenterar eller "gillar" något mer på KJs logg så skrev KJ något i stil med att en anmälning/ett åtal mot honom hade lagts ned. Jag tror inte det var VB som anmälde honom för något. Men jag kan tänka mig att hans beteende fick henne att dra sig lite undan, kanske därför det tog slut?

Varför de sedan fortsätter ha kontakt vet jag inte. De kanske var bra vänner och höll kvar vänskapen. KJ var nog ihop med andra tjejer efter han varit ihop med VB. Minns ett inlägg som var från november-december 2011 (osäker) där han skrev om att det hade tagit slut med en tjej. Men hans andra ex är nog inte så relevanta. Det konstiga är att KJ inte var vän med VB på Facebook. Detta betyder att en av dem har tagit bort den andra. Konstigt, för de verkade ju vara bra vänner om de skulle umgås dagen hon försvann.

Tillbaka till ditt inlägg. Jag har inte riktigt haft tid att kunna läsa igenom allting, så jag vet inte riktigt vad det var ni diskuterade när du citerade mitt gamla inlägg. Varför var det väsentligt att veta när de blev tillsammans?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Finns ingen anledning att titta på kartor som inte har relevans eftersom inget är verifierat.
Det enda som är intressant är om hon lämnat bostaden hos sin fd, och vilka hon talat med innan, som då polisen har tittat på så som samtliga kontakters mobiler.,

Kartorna har inget med mordet att göra eftersom uppgifterna inte är fastställda och med facit sen, så lär det komma fram mer detaljer om henne mobila aktiviteter och när dessa helt dog ut.
Nu är det så här förstår du att för att han nu säger att hon lämnade klockan 21.00, så behöver inte det stämma. Det hoppas jag du begriper. Det är inget som finns verifierat., Därför söker man vittne om den 4 maj. Så i morgon får du indikationer om det finns något på just denna personen eller inte.
Att blint tro på vad en misstänkt säger är ju lika korkat som att tro att solen är grön.

Nej, där har du fel, det är korkat att tro på vad du säger, finns ingen trovärdighet i dina alster öht. Du blottade din kunskapskälla när du refererade till CSI, det räcker för alla normalbegåvade att inse att du är ett stort misslyckat skämt. Nu börjar du dessutom att bygga meningar på ett konstigt sätt, tyder på överansträngning. Det du säger i det citerade inlägget är med få ord, håll käften så länge du inte säger det polisen har sagt. Vad gör du här öht, du är förmodligen flashbacks största gåta, ever!

Du behöver inte kommentera det här Mrskoko, hur ser ni andra på det här med styvpappan, tycker ni liksom jag att han varit anmärkningsvärt frånvarande på det hela taget? Mamman är troligtvis den i familjen som behärskar svenska språket sämst, men det är hon som ger intervjuer, hon facebookar osv. Var är pappan?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Har aldrig påstått att AN mördat någon, men misstänker starkt att VB och AN:s man hade en relation pga av mammans uttalande om svartsjuka.

Det är ganska troligt. F-n, jag börjar tveka på att KJ är rätt man. Han borde ha vikt ner sig nu.
Citera
2013-05-30, 21:24
Medlem
Citat:
Var kan man ta del av det samtalet där mamman påstår detta?
Alltså en källa med underlag finns det?

Jodå, det finns verifierat och jag har själv sett det och kommer ihåg det. Men leta upp det i tråden får du göra själv!
Citera
2013-05-30, 21:24
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja hon mördar nyligen VB och styckar kroppen. sen går hon hem och
kokar kaffe och sätter sig vid datorn och vräker ur sig det där
.
Beter sig mördare så tycker du?

Är kanske en smula tjatig när jag skriver om datumen igen: AN-kontot skrev på Facebook omkring den omkring den 9-10 maj. MPS startade ju inte sökkampanjen (inklusive Facebook-inlägget om VB) förrän polisen hade gått ut med efterlysningen.

Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jag tänker att det är så sjukt att en vuxen kvinna skriver så om en försvunnen person. Kan hon ha haft automatisk inloggning och hennes son eller man gjorde en "computerrape"?

AN har ingen son. Tycker det känns lite långsökt om sambon/karatetränaren skulle agera så. Lutar mer åt att det faktiskt är kontoinnehaverskan själv som skrivit kommentarerna, bara ett intryck baserat på alla mer eller mindre lösa uppgifter i tråden. Så, det kan ju vara helt fel gissning av mig.
Citera
2013-05-30, 21:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det minns jag, dock inte om något sagt att VB setts gå in i lägenheten. I en bil på gatan, det räcker inte för att övertyga mig om att hon faktiskt gick in i lägenheten. Vittnet kan ha en ögonblicksbild, KJ var kanske bara uppe och hämtade alkohol eller ett mordvapen i en Systembolagspåse, och vittnet såg dem just när han stod vid bildörren på väg att hoppa in bakom ratten.

Citat:
Hahahaha, så fick vi lite kul idag också, kling och klang?

Vi har ägnat mycket utrymme till att diskutera huruvida VB setts lämna KJ lägenhet, ingen har sett henne, men har någon ställt frågan, har någon sett henne anlända till lägenheten?

Det bör ha varit ljust, även med Norrländska mått mätt , någon bör ha sett henne, men ingen har vittnat om det, iaf inte offentligt?

EDIT;Eller har någon sett henne, är det bekräftat?

Det ser ut som man inte begriper att just denna killen inte ljuger om att hon va hos honom på besök.
Så det blir väl kanske lite för svårt för dig att sortera allt som du drar in i hörsägen till en rimlig slutsats.
Och din slutledningsförmåga är kanske inte den bästa då det gäller kriminalfall om du inte tror på att hon va på besök hos sin fd pojkvän.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jodå, det finns verifierat och jag har själv sett det och kommer ihåg det. Men leta upp det i tråden får du göra själv!

Sorry tråden är ingen källa. Jag menar direkt print eller liknande till där mamman uttalar sig om AN inget annat. Verifierat är det inte om du läst det här direkt.,
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 21:29.
Citera
2013-05-30, 21:25
Medlem
SlaveOfSensations avatar
[quote=spanaren007|43697059]Jag tror att BOs händer är ett minne blott och kommer således aldrig att hittas då GM vet att dennes dna finns på dessa.
Det känns för mig ganska uppenbart att likdelarna som hittats också vart menat att hittas just där och av en anledning, vilken kan ju vi spekulera om, men min teori är att GM har god kännedom om KJs förehavanden och dennes knepiga personlighet.
GM kan självklart vara KJ men hela "upplägget" känns bara inte rätt, det är känns helt enkelt för "passande" för att kunna vara

Jag tror inte heller att de kommer att hittas. :/
Tror att han tog dem som trofér. Resten av kroppen var utlagd precis som han ville tror jag och tror även stenhårt på att det funnits en text på golvet. Omöjligt att det i mitten skulle vara en synvilla... För mig
Citera
2013-05-30, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det är ganska troligt. F-n, jag börjar tveka på att KJ är rätt man. Han borde ha vikt ner sig nu.

Det är väl ganska enkelt att neka när åklagaren inte har starka bevis mot honom och även om han skulle erkänna så räcker inte det heller för en fällande dom. Det skall bevisas att det är han som gjort det. Finns många som erkänner brott de inte begått.
Citera
2013-05-30, 21:28
Medlem
Citat:
Det ser ut som man inte begriper att just denna killen inte ljuger om att hon va hos honom på besök.
Så det blir väl kanske lite för svårt för dig att sortera allt som du drar in i hörsägen till en rimlig slutsats.
Och din slutledningsförmåga är kanske inte den bästa då det gäller kriminalfall om du inte tror på att hon va på besök hos sin fd pojkvän.

Sorry tråden är ingen källa. Jag menar direkt print eller liknande till där mamman uttalar sig om AN inget annat. Verifierat är det inte om du läst det här direkt.,

Men skärp dig! Det finns screenshots på det och jag var själv inne på MPS sida på FB och såg vad mamman hade skrivit.
Citera
2013-05-30, 21:29
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Nej, där har du fel, det är korkat att tro på vad du säger, finns ingen trovärdighet i dina alster öht. Du blottade din kunskapskälla när du refererade till CSI, det räcker för alla normalbegåvade att inse att du är ett stort misslyckat skämt. Nu börjar du dessutom att bygga meningar på ett konstigt sätt, tyder på överansträngning. Det du säger i det citerade inlägget är med få ord, håll käften så länge du inte säger det polisen har sagt. Vad gör du här öht, du är förmodligen flashbacks största gåta, ever!

Du behöver inte kommentera det här Mrskoko, hur ser ni andra på det här med styvpappan, tycker ni liksom jag att han varit anmärkningsvärt frånvarande på det hela taget? Mamman är troligtvis den i familjen som behärskar svenska språket sämst, men det är hon som ger intervjuer, hon facebookar osv. Var är pappan?

Jag har också märkt att han har varit frånvarande.
Jag tror inte relationen var så bra mellan VBs mamma och hennes styvpappa. VBs mamma åkte inte med VB och styvpappan till Thailand. Enligt rykten verkar mamman mest ha suttit hemma framför datorn, hon hade psykiska problem (om man nu ska tro på det). Jag trodde hela tiden att hennes mamma och styvpappan hade skilt sig, just pga att han inte var med i bilden överhuvudtaget.
Dock vet vi ju att han bara är hemma varannan helg, pga sitt arbete.
På bilderna från minnesceremonin verkade han lika förkrossad som mamman. Jag tror bara människor hanterar sorg på olika sätt och jag tror inte han vill ut i media och prata, utan han föredrar att hålla sig undan.
Citera
2013-05-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, KJ hade ändrat sin relationsstatus då. Men jag tror det var en annan tjej han var tillsammans med då.
Han var tillsammans med VB under 2010, tror jag. Baserar det på att VB skrev "älskling" på en av hans statusar under maj 2010, hon gillade alla hans statusar och kommenterade vissa, under de nästa två-tre månaderna, sedan slutade hon med det. Så jag gissar på att deras förhållande varade i några månader under 2010 (2-3 mån). I samband med att VB inte längre kommenterar eller "gillar" något mer på KJs logg så skrev KJ något i stil med att en anmälning/ett åtal mot honom hade lagts ned. Jag tror inte det var VB som anmälde honom för något. Men jag kan tänka mig att hans beteende fick henne att dra sig lite undan, kanske därför det tog slut?

Varför de sedan fortsätter ha kontakt vet jag inte. De kanske var bra vänner och höll kvar vänskapen. KJ var nog ihop med andra tjejer efter han varit ihop med VB. Minns ett inlägg som var från november-december 2011 (osäker) där han skrev om att det hade tagit slut med en tjej. Men hans andra ex är nog inte så relevanta. Det konstiga är att KJ inte var vän med VB på Facebook. Detta betyder att en av dem har tagit bort den andra. Konstigt, för de verkade ju vara bra vänner om de skulle umgås dagen hon försvann.

Tillbaka till ditt inlägg. Jag har inte riktigt haft tid att kunna läsa igenom allting, så jag vet inte riktigt vad det var ni diskuterade när du citerade mitt gamla inlägg. Varför var det väsentligt att veta när de blev tillsammans?

Om jag minns rätt så var det inte tidpunkten som var intressant utan KJs andra ex kunde kanske ge en hint om hur han reagerar på att bli avvisad, dumpad, övergiven osv. Och då kom frågan upp i tråden om vi alls visste om andra ex. Jag mindes att det stått nåt om det och letade rätt på inlägget som visade sig vara ditt.

Dessutom finns hjärtan till en tjej i hans netlogprofil Det är längesen men där finns å andra sidan ett skivkonvolut med en bild vars motiv är en kvinnostyckning. Skiva med Rammstein.
Citera
2013-05-30, 21:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Jag har ,som många andra läst hennes kommentarer, så du kan lägga ned det där.

Okej, man har ingen källa alltså på det utan man har läst detta. Tja, då finns det inget underlag om offrets mammas uttalanden helt enkelt. Så tack för svar.- Jag visste väl det och så skapar man lite trådsanningar. Inget sms med förhållande och inget om vad mamman sagt har man, så det är ett alltså inte ett skit som stämmer här om familjen karate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in