2013-05-30, 21:01
Medlem
Jag tror att BOs händer är ett minne blott och kommer således aldrig att hittas då GM vet att dennes dna finns på dessa.
Det känns för mig ganska uppenbart att likdelarna som hittats också vart menat att hittas just där och av en anledning, vilken kan ju vi spekulera om, men min teori är att GM har god kännedom om KJs förehavanden och dennes knepiga personlighet.
GM kan självklart vara KJ men hela "upplägget" känns bara inte rätt, det är känns helt enkelt för "passande" för att kunna vara trovärdigt!
Citera
2013-05-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tror inte ett dugg på den där påhittade relationen. Har du fakta på det?
Så Mb har större motiv? En romans enligt 1 person på fb, som lustigt nog försvann från tråden.
Och några konstiga uttalanden från AN eller vem det nu var från hennes konto.
Tror fortfarande det var grabben jag som skrev och inte AN.
Det enda som VB och MB har gemensamt "som vi vet om" är att hon tränade Karate med han
och några till. Hur kan folk tycka det är så hett spår?

Kanske för att VB:s mamma skrev på MSP:s sida att AN var en elak kvinna som var svartsjuk på VB.
Citera
2013-05-30, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Jag tror att BOs händer är ett minne blott och kommer således aldrig att hittas då GM vet att dennes dna finns på dessa.
Det känns för mig ganska uppenbart att likdelarna som hittats också vart menat att hittas just där och av en anledning, vilken kan ju vi spekulera om, men min teori är att GM har god kännedom om KJs förehavanden och dennes knepiga personlighet.
GM kan självklart vara KJ men hela "upplägget" känns bara inte rätt, det är känns helt enkelt för "passande" för att kunna vara trovärdigt!

Om man är rädd för att lämna DNA av efter sig så inbillar jag mig att man sedan tidigare förekommer i brottsregistret alternativt finns i offrets närhet, dvs. de som på rutin ska ha luppen på sig.
Citera
2013-05-30, 21:09
Medlem
Myztifys avatar
Orkar inte gå igenom tråden, så snälla lägg ingen tid på att kommentera att det finns tidigare.

Är denna KJ straffad tidigare, om jag utgår ifrån att han inte är det så har han ingen erfarenhet av vad polisen kommer att göra under häktningstiden, är jag väldigt förvånad över om inte förhörsledare och utredningspersonal redan skulle knäckt honom och plockat ur honom hela storyn på en sidenduk.

Skulle han nu vara stamkund hos häktningspersonalen kan jag möjligen tro att han kan motstå förhören med att endast svara på enklaste sätt för att minnas vad han sagt.

Är nog av den åsikten att GM är någon annan än denna stackars arma kille som på något sätt skall återföras till samhället, måtte nu Bodensarna behandla honom med respekt den dag han släpps.

Om man utgår från att VB verkligen lämnade KJ:s lägenhet som han påstår och att hon har mött sitt öde med någon annan. Tror nog att det är större chans att komma vidare i teorier kring vem som bär ansvaret.

Har någon letat efter lämpliga platser för att kunna stycka mörda/någon längs någon riksväg ut ur Boden, kan händerna ligga där? Vart bär vägarna från Boden och norrut, någon känd våldsbrottsling som kan vara intressant?
Citera
2013-05-30, 21:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Då är hela en här tråden irrelevant. För att inte tala om din insatser i sammanhanget.

Ta en titt på kartan igen och försök fokusera på de alternativa vägarna som finns utritade där.

Större delen går av sträckan går utmed en icke upplyst landsväg eller genom en skog.

Endast 400 meter - 200 meter på Flottiljvägen och 200 meter 200 i Sävast - går genom bebyggt område.

Klockan var 21 på kvällen en lördag.

Det kan finnas anledning till att ingen har observerat henne eller åtminstone lagt märke till henne - om hon har lämnat KJ:s lägenhet i livet.

Finns ingen anledning att titta på kartor som inte har relevans eftersom inget är verifierat.
Det enda som är intressant är om hon lämnat bostaden hos sin fd, och vilka hon talat med innan, som då polisen har tittat på så som samtliga kontakters mobiler.,
Mig veterligt finns ingen uppgift på att hon verkligen gick ifrån den här killens bostad.

Kartorna har inget med mordet att göra eftersom uppgifterna inte är fastställda och med facit sen, så lär det komma fram mer detaljer om henne mobila aktiviteter och när dessa helt dog ut.
Nu är det så här förstår du att för att han nu säger att hon lämnade klockan 21.00, så behöver inte det stämma. Det hoppas jag du begriper. Det är inget som finns verifierat., Därför söker man vittne om den 4 maj. Så i morgon får du indikationer om det finns något på just denna personen eller inte.
Att blint tro på vad en misstänkt säger är ju lika korkat som att tro att solen är grön.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 21:17.
Citera
2013-05-30, 21:10
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen narkotikaexpert, men hur verkar amfetamin, det använder man väl vid asbergers?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Biverkningarna på medicinerna de mot AS ADD och ADHD är helt galna!!
Här är den vanligaste medicinen: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20021101000335&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Som du själv påstår så är du "jävligt slarvig" och missade "Medel vid ADHD", dvs. den enda inikationen för Concerta är ADHD (inkl. ADD).
Citera
2013-05-30, 21:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Kanske för att VB:s mamma skrev på MSP:s sida att AN var en elak kvinna som var svartsjuk på VB.

Ja hon mördar nyligen VB och styckar kroppen. sen går hon hem och
kokar kaffe och sätter sig vid datorn och vräker ur sig det där.
Beter sig mördare så tycker du?
Citera
2013-05-30, 21:14
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Du missminner dig AN-kontot skrev dom tre kommentarerna på MPS-sidan innan och senast den 10 maj. Kvarlevorna hittades först den 20 och 22 maj.

http://tinypic.com/view.php?pic=ad2iro&s=5
http://tinypic.com/view.php?pic=ajmt8y&s=5
http://tinypic.com/view.php?pic=2wnczeb&s=5

Jag tänker att det är så sjukt att en vuxen kvinna skriver så om en försvunnen person. Kan hon ha haft automatisk inloggning och hennes son eller man gjorde en "computerrape"?

Eller så jävla totalt totalt känslokall?

Finns det ingen som kan beskriva henne som person, kompis eller bekant i tråden? Hur uppfattas hon av folk i byn? Har hon vänner eller är hon en jobbig jävel som folk snackar skit om?
Citera
2013-05-30, 21:17
Medlem
succubusans avatar
Citat:

Vem vet..

Men saken är ju den att Anni*a skrivit oerhört elaka saker under VBs försvinnande som att hon inte skulle fälla en tår över henne samt att VB är "en kackerlacka". Frågan är Varför skriver hon så? Vad är det som hänt som gör att Anni*a kan vara så kall helt öppet? Hon beter sig som en mycket svartsjuk kvinna. Det är något som hänt och VBs mamma är också insatt i det då hon skrev att Anni*a var svartsjuk.

Man skriver inte så där om det bara är att VB flirtat med Anni*as man..något mer måste ha hänt.
Citera
2013-05-30, 21:18
Medlem
Citat:

Har aldrig påstått att AN mördat någon, men misstänker starkt att VB och AN:s man hade en relation pga av mammans uttalande om svartsjuka.
Citera
2013-05-30, 21:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Har aldrig påstått att AN mördat någon, men misstänker starkt att VB och AN:s man hade en relation pga av mammans uttalande om svartsjuka.

Var kan man ta del av det samtalet där mamman påstår detta?
Alltså en källa med underlag finns det?
Citera
2013-05-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Orkar inte gå igenom tråden, så snälla lägg ingen tid på att kommentera att det finns tidigare.

Är denna KJ straffad tidigare, om jag utgår ifrån att han inte är det så har han ingen erfarenhet av vad polisen kommer att göra under häktningstiden, är jag väldigt förvånad över om inte förhörsledare och utredningspersonal redan skulle knäckt honom och plockat ur honom hela storyn på en sidenduk.

Skulle han nu vara stamkund hos häktningspersonalen kan jag möjligen tro att han kan motstå förhören med att endast svara på enklaste sätt för att minnas vad han sagt.

Är nog av den åsikten att GM är någon annan än denna stackars arma kille som på något sätt skall återföras till samhället, måtte nu Bodensarna behandla honom med respekt den dag han släpps.

Om man utgår från att VB verkligen lämnade KJ:s lägenhet som han påstår och att hon har mött sitt öde med någon annan. Tror nog att det är större chans att komma vidare i teorier kring vem som bär ansvaret.

Har någon letat efter lämpliga platser för att kunna stycka mörda/någon längs någon riksväg ut ur Boden, kan händerna ligga där? Vart bär vägarna från Boden och norrut, någon känd våldsbrottsling som kan vara intressant?

Det är ju just det som är lite av problemet, KJ är ostraffad, barnslig med ett lite udda intresse, om han hade varit skyldig borde han aldrig pallat hålla ut så här länge. Sedan finns ju möjligheten att han gjort det, men i nuläget inte vet att han har mördat VB...

Plus alla scenarion med olyckor/griftefridsbrott m.m.

Det här ser ut att bli ett riktigt besvärligt fall om inga ordentliga genombrott görs närmsta tiden.

Många lågintelligenta Bodensare har nog redan bestämt sig för att KJ är skyldig, och kommer oavsett han lagförs eller inte, se honom som "styckmördarn" och uppföra sig därefter, förmodligen mot hela KJ's familj...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in