2013-05-27, 00:15
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jadå, det har funnits karatespåret, mannen med eld i håret spåret, mannen med skada i huvudet spåret samt bjärv, björn, kulturberikare, men något marsmänniskospår kan jag inte minnas.

Det är väl här på Flashback som det har funnits ett karatespår, men jag tvivlar på att Bodenpolisen har ett karatespår...
Citera
2013-05-27, 00:15
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja så skulle det kunna vara också (det kan vara på en mängd andra vis också förstås)

Om han nu transporterat likdelarna med bil varför då dumpa dom praktiskt taget utanför sin egen trappa ?

Vore det inte mera naturligt att ta en halvtimmes åktur BORT från Boden. Nog måste det väl finnas bättre ställen att gömma ett lik på nån mil utanför ?? Måste väl finnas nåt gruvhål eller dylikt som vore ett mycket bättre gömställe.
Citera
2013-05-27, 00:16
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nu ska jag lägga upp bilderna inifrån huset, FYNDPLATSEN

Där benen var,,

Teknikerna har städat upp så gott dom kan, men märken finns
Kvar i träplankorna på golvet. Benen tycks enligt mitt studerande
av platsen ha stått upplutade mot väggen, och INTE i kors
Vilket det sägs i media.. (Förmodligen lite vilseledande info pga
den stora pressen att få svar från polisen)

Observera att märken i golvet motsvarar storleken på
Fötter och att det syns tydligt att väggen sugit åt sig av vätskan. Då inte blod som
endel kanske tror eftersom delarna är / var blodfattiga (troligtvis)
när dom placerades där.
Mkt mkt magstakt att vara i huset... USCH !
Vill också tillägga att det inte alls var så lätt att ta sig in i huset, fönstret är hyfsat smalt och jag är ändå tanig o medellång. rampen" upp var inte heller lätt att bemästra,, fördel medl långa ben och lång kropp då det fanns två "plankor" på rampen att få fotfäste på, dessa plankor var lite mer än 1 meter från varandra så man var tvungen att ta "jättekliv" och hålla fast sig på g upp..
Hade vart sjukt svårt att bära vikt tex TORSO, och eller väska med torso i, för fönstret är så litet..
Dessutom kan du inte (troligtvis) bära nå i händerna (påsar ect) för du måste använda händerna. Så en liten ryggsäck kan funka, alt att du kastar in grejerna och sen tar dig upp.. Men torso med huvud GÅR inte att kasta upp. Det är för högt, för tungt och fönstret är för litet. Så där av är jag övertygad om varför TORSO m huvud lämnades/ placerades i skogen istället.
Tror mkt mkt lite på att en tjock/ eller extremt biffig GM fixat fönstret särskilt lätt där. Och att GM inte klarat av att få in TORSO i huset själv (vilket man förstår när man är där) så talar detta starkt för att han vart ensam utan hjälp. Lång smal kille skulle passa bra för detta vidriga uppdrag..
Hela dem gikantiska militärplatsen med fort och allt ropar
Obehag o äckelkänslor som inte går att beskriva !
Håll koll på länkarna, tar en stund

Lysande! En egen rekonstruktion! Där har du formulerat en rimlig hypotes till varför endast benen togs in. När jag såg de första bilderna på huset så var min första tanke att fönstren såg att sitta så pass lågt att det inte skulle vara några större problem att ta in kroppen, men av det du beskriver tycks ju rampen utgöra det största hindret.
Citera
2013-05-27, 00:16
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Om informationen om KJ stämmer gällande historia av att plågat livet ur djur, sedemera sin egen hund (har säker källa på att hunden dött av vad KJ sade vara för att hunden bitit i elkablar men fastighetsskötarna undrade varför det fanns blod i trapp/trapphus om nu hunden dött av stöm). Enligt någon tidigare i tråden har KJ uttryckt att han ville döda någon för att känna på hur det är. Ponera att han planlagt detta minutiöst och har talang för specialintressen (aspergers) vilket gör att han i förhand har en plan för hur mordet ska te sig. Han känner även till Boden med omnejd väl vilket gör möjligheterna att välja en idealisk plats för dådet större. Placeringen av BOs ben är till för att hittas, GM vill vara uppseendeväckande, vill att någon ska finna kvarlevorna. Jag tror inte att de är slängda pga stress eller annat utan de placerade där för att någon skulle finna dem (varför flera tips om just det området?) Att händer (+ armar?) saknas tyder antingen på att spår av GM kan finnas (planerat) eller att de tagits som trofé. Det är något mycket sjukt över detta mord :/
Det här låter klart intressant. Kanske planerats under lång tid. Varit en tanke från början som fått fart och blivit en utmaning, ett sätt att få revanch, nu när man inte fick göra lumpen. VB ett bra offer på något sätt. Skedde mordet i Sävast ? Flyttades kroppen/delarna, arrangerades, allt enl. en uppgjord plan ?? Styckades hunden i träningssyfte ?
Citera
2013-05-27, 00:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
Om han nu transporterat likdelarna med bil varför då dumpa dom praktiskt taget utanför sig egen trappa ?

Vore det inte mera naturligt att ta en halvtimmes åktur BORT från Boden. Nog måste det väl finnas bättre ställen att gömma ett lik på nån mil utanför ?? Måste väl finnas nåt gruvhål eller dylikt som vore ett mycket bättre gömställe.

Det är vanligt och inte direkt på bakgården men inom 1,5 mil från brottsplatsen dumpar dom och i områden dom känner till.
Så det är inget märkvärdigt i sig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-27 kl. 00:19.
Citera
2013-05-27, 00:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Tog nyss denna bild: http://25.media.tumblr.com/56bb29d3d2388cd88c3855664197a466/tumblr_mnff1qFQRX1qhmiblo1_500.jpg

Kass kamera så det ser mörkare ut än vad det är, men den ljusa skyn borde ge er en bra uppfattning. Som jag minns det var det precis lika ljust kring 4 Maj också.

EDIT: Det är alltså i Boden bilden är tagen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Hon var arg, upprörd, sviken, bedragen, hatisk... Men att hon använder versaler gör henne inte till en mördare. Jag tror även att vissa så kallade "näthatare" använde versaler i våras utan att de realiserade sina hot.
Ok tar det först. Jag utgår från att Polisen har grejer på KJ. Bara det att dom ger ut till media så knapp information som möjligt.

Men om jag vänder på ditt och Fold`s resonemang. Hade skriverierna på nätet "näthatet" varit intressant om nu nån av det utsatta kvinnliga media folket FAKTISKT blivit mördad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Det är ljust dygnet runt i norrbotten vid den här tiden på året, 4 maj var det också ljust..
Beror mycket på vädret. När vi sökte första dagen med MPS så kan jag inte påstå att det var direkt ljust ute kl 21. Den dagen var det ganska mulet. Några sökdagar senare var det klarare men ändå rätt så skumt kl 21.

Vad jag minns av fjärde maj var att det var fint på morgonen men mulnade på under eftermiddagen. Kan eventuellt klarnat upp igen på kvällen.
Citera
2013-05-27, 00:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, så är det nog att man spinner iväg på inget i princip. Deckarläsningarna tar slut där verkligheten tar vid som i detta styckmordet.

Funnits och finns menar du väl Spår som ingen verifierar mer än att älta det gång på gång så det blir en sanning. Men nu finns inte det spåret så det kanske är dags att ta till sig vad som finns annars finns ju forum som konspirationer att leka i.

Precis som jag skrev, det har funnits, jag är enig med dig, bra va? Personligen tycker jag att det finns endast ett seriöst spår just nu, det handlar om KJ, men jag håller dörren för medgärningsman, alternativt någon helt annan GM än KJ, men så länge det inte finns något i mitt tycke konkret att gå på så är KJ det intressanta.
Citera
2013-05-27, 00:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Är det inte du som är total motståndare till att kroppsdelarna skulle varit "arrangerade" där dom hittades?
Förmodligen samma källa som gav tidningarna det som gett det här?

Varför tror du det är samma källa? Uppgifterna om spaning på KJ kommer från Expressen, de rituellt arrangerade kroppsdelarna är Aftonbladets "scoop". Om det var samma uppgiftslämnare så borde väl vederbörande ha redogjort för kroppsdelarna även till Expressen? Att Expressen inte skriver något om benens arrangemang och Aftonbladet inget om några knivhugg tycker jag också är en tydlig indikation - ingendera tidningen anser att den andra tidningens källor är såpass säkra att man vill inkludera den som en andrahandsuppgift i sin egen rapportering.

Jag är för övrigt inte "total motståndare" - konstaterar bara att uppgiften kommer från en osäker källa, inte har tagits upp av alla tidningar och inte är bekräftad av spaningsledningen. Dessutom finns som vi diskuterat tidigare helt klart en risk här att man kan missuppfatta och tolka in en avsikt i kroppsdelarnas placering som inte behöver finnas där: Ett normalt mänskligt tankefel.

Jag är då mer benägen att ta uppgiften om knivhuggen på allvar. Men som bl.a. Lalajlaj har dragit flera exempel på så är det långt ifrån ovanligt att påståenden som kommer från "poliskällor" under uppmärksammade brottsutredningar visar sig vara rejält missvisande eller totalt felaktiga längre fram. En sund skepsis bör behållas mot allt som inte är verifierat av spaningsledningen eller åtminstone rapporterats från flera olika källor till flera olika tidningar.
Citera
2013-05-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ok tar det först. Jag utgår från att Polisen har grejer på KJ. Bara det att dom ger ut till media så knapp information som möjligt.

Men om jag vänder på ditt och Fold`s resonemang. Hade skriverierna på nätet "näthatet" varit intressant om nu nån av det utsatta kvinnliga media folket FAKTISKT blivit mördad?

VB var utsatt för både hot, förtal och ofrdande
Citera
2013-05-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Om man förstorar kartan vid fyndplats 2 så ser man en liten väg precis jämte. Går den att köra på? Är det något som har diskuterats förut?
Det syntes ett foto i någon av de lokala dagstidningarna, eller möjligen Aftonblaskan, efter det andra fyndet gjorts, i vilket det kunde ses en bil på den korsande (?) vägen bara några meter från fyndet som låg övertäckt. Jag fick intrycket att den med vanlig framkomliga vägen låg lite i vinkel mot den brandgata (eller vad det är?) som fyndplats #2 var på. På Google Maps får i alla fall jag intrycket att denna väg och stig eller vad man ska kalla det skär varandra mer ortogonalt, men det är klart att det blir ingen riktig close-up på den kartan. Ska tilläggas att bilden i tidningen var kraftigt beskuren. Men svaret på din fråga verkar vara JA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in