2013-05-30, 20:21
Medlem
succubusans avatar
Beskedet från skl skulle komma i dag, torsdag eller i morgon fredag. Ska bli intressant.

Jag har personligen svårt att tro att MB eller hans psykotiska fru/tjej inte har någonting med detta att göra...jag kan inte släppa vad Anni*a skrev på MissingPeoples sida..det var så jävla rått och elakt. O andra sidan vore det rätt galet att skriva så OM man har någonting med mordet att göra..Undra vad VB gjort henne egentligen? Ingen som vet mera om varför A är så sårad så hon tom skriver så under VBs försvinnande?
Citera
2013-05-30, 20:22
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tycker att listan verkar vara högst normal, fast skillnaden verkar vara att biverkningarna är fler hos fler.

Vad som var intressant är att personer med psykopati inte ska ta Concerta... det fanns ju barndomsvänner som berättade att KJ dödade djur...

Kritiken mot Concerta verkar vara omfattande, men vi vet ju inte om KJ har den medicinen.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kommitten_for_manskliga_rattigheter/pressrelease/view/aennu-ett-vansinnesdaad-paa-adhd-drogen-concerta-827429

http://dinamediciner.se/nyheter/medicinerna-som-gor-en-arg
Man kan oxå få Ritalin : http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040607007464&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
.....BO var osams med AB;s syster Styvmamman AN hatade BO av någon anledning. MB har haft en relation till BO, kan ha blivit stalkad av henne eller haft en fling.

AB plockar upp BO efter vägen alternativt väntat utanför KJ, resten är historia!

Tror dock att AB erkänt dådet för MB o An någon dag efter dådet(varav AN:S vidriga kommentarer, hon visste inte nåt när hon gjorde kommentarerna). Är ganska säker på att MB o An hjälpt AB att flytta BO från mordplatsen, ev styckat för att rädda sonen undan finkan.

Din hypotes går i grunden ut på att MB haft en relation med VB.
1 person har skrivit att det är så. Sedan har folk hakat på för den goda sakens skull.
Och den enda personen som skrev så, hade hört det från någon som han kände.
Även denna person försvann från tråden. Det grundar du allt på? Jisses, hoppas ingen
nämner för dig att det är Olof palmes mördare vi jagar.
Men håller med om en sak att AB är en otäck lirare.
Finns det inget suspekt menar du att KJ var sista personen som såg VB i livet troligen?
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Alltså vem fan är du?
VB har skrivit att det var något mellan hon och MB.
Jasså? Vardå?

Är det inte bara så att hon har skrivit om någon form av ouppnåelig kärlek, och att trådsanningsspinnarna här har utgått från att detta syftar på MB?

Viss skillnad.
Citera
2013-05-30, 20:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Ursäkta om jag har missat detta.
Team Ferrets logga, den som postades igår http://img585.imageshack.us/img585/4246/imagecsz.jpg tillhör en illerförening.
Citera
2013-05-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag betvivlar starkt att en korp skulle kunna flyga iväg med en människohand. Skulle kunna tänka mig en korp kan flytta en hand några meter på backen men inte flyga med den.

En korp klara av att flyga iväg med en hand kan tänka mej att även kråkor klarar de, Kråkor tar o flyger iväg med harungar..
Citera
2013-05-30, 20:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Hade du den minsta erfarenhet av Svenskt (och Norrländskt i synnerhet) rättsväsende, så skulle du förmodligen ha en annan uppfattning...
Jag antar att du är under 25 och/eller väldigt naiv, att häkta någon som skäligen misstänkt för ett så grovt brott som mord räcker INTE långt i någons värld, annat än om man bestämt sig för att den misstänkte är skyldig oavsett vad bevisen säger.

Har stuga i norrland räknas det. Min ålder är över 25 och under 30 men det känns
som OT. Tycker inte det är naivt tänkande efter allt man läst om KJ.
Med dåligt alibi, sista person som såg VB. Kan terrängen utan och innan där hon fanns.
På vilket sätt är det naivt att tro att rätt person sitter där han sitter?
Däremot kan det finnas en medhjälpare. Du behöver inte spela dum, är mycket
väl medveten om vad skäligen misstänkt innebär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det vore ju absolut det bästa om lösningen kom, men tid har spillts ett bra tag nu, tyvärr.. I alla fall officiellt. Några ledtrådar kan presenteras snart, men räcker de?

Ja, mycket tid har spillts. Det kommer inte förvåna mig om detta blir ett cold case, tyvärr.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ursäkta om jag har missat detta.
Team Ferrets logga, den som postades igår http://img585.imageshack.us/img585/4246/imagecsz.jpg tillhör en illerförening.

Hahahaha, så fick vi lite kul idag också, kling och klang?

Vi har ägnat mycket utrymme till att diskutera huruvida VB setts lämna KJ lägenhet, ingen har sett henne, men har någon ställt frågan, har någon sett henne anlända till lägenheten?

Det bör ha varit ljust, även med Norrländska mått mätt , någon bör ha sett henne, men ingen har vittnat om det, iaf inte offentligt?

EDIT;Eller har någon sett henne, är det bekräftat?
Citera
2013-05-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jaja. I min värld har asiater aldrig någonsin varit vare sig svarta eller araber. Nöjd nu?
Jag förstår fortfarande inte vad du snackar om. Kan vi sätta punkt nu?

Ja, jag tror inte du kommer längre.
Citera
2013-05-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tror inte man ska avfärda nånting i nuläget. Tycker absolut man ska spinna vidare på det spåret, iaf tills det ev kan motbevisas.

Spännande. Undra om knivhuggen i torson är utformat som order of nine angles logga?
Väldigt långsökt naturligtvis men vafan! Någon gång borde väl någon/några sjuka människor göra en typisk skräckfilmsgrej verklig :P

(om jag nu förstått de rätt att det var något mönster inhugget i torson på VB)

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRorX0qPCKxB6DTcoNl4HDir3BPUvvLG 9BlIORrdz1yGlYss2hV

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR034vXKuIJrpzbbfjW-3Z7448wF5Z1ZoFN-2QmyVjGQjv38uJ-
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-05-30 kl. 20:34.
Citera
2013-05-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
NSD pappersupplaga från idag torsdag.
Där har man avfört spade, rep och jacka från utredningen.

Stämmer inte riktigt. I artikeln i dagens NSD kommenterar spaningsledaren repet och spaden som hittades på hustaket så här: "Jag vet inte riktigt i nuläget om detta togs i beslag och skickades till SKL, eller om det avfördes direkt på plats. Det är mycket som är obearbetat fortfarande."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in